Fakta om udbudet
Udbyder
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Interessetilkendegivelser i forbindelse med udbud af misbrugsbehandling til Assens og Svendborg arrester for de kommende 4 år
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Forhåndsmeddelelse - Denne bekendtgørelse er en indkaldelse af tilbud
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 53383211
Postadresse: Strandgade 100
By: København K
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1401
Land: Danmark
Kontaktperson: Fahim Saber
E-mail: FahimMohammad.Saber@krfo.dk
Telefon: +45 72554339
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kriminalforsorgen.dk
Del II: Genstand
Interessetilkendegivelser i forbindelse med udbud af misbrugsbehandling til Assens og Svendborg arrester for de kommende 4 år
Kriminalforsorgen Syddanmark søger en leverandør til misbrugsbehandling i Assens og Svendborg arrester. Behandlingen omfatter motivations- og forbehandling samt primær behandling af frihedsberøvede misbrugere af stoffer og/eller alkohol. Ydelsen er nærmere beskrevet i "II.2.4) Beskrivelse af udbuddet". Den anslåede kontraktværdi er 700.000 DKK pr. år. Ordregiver gør opmærksom på, at denne light-forhåndsmeddelelse om interessetilkendegivelse vil gælde for de kontrakter, som indgås de næste 4 år og vedrører mere end et enkeltstående indkøb. Kontrakterne vil blive tildelt uden yderligere offentliggørelse, jf. udbudsloven § 187, stk. 3. Interesserede tilbudsgivere skal underrette Ordregiver om interesse i kontrakterne i form af en skriftlig interessetilkendegivelse. Sidste frist for modtagelse heraf er den 21. juni 2022, kl. 12.00 og skal sendes til Ordregiver i EU-supply.
Assens og Svendborg arrester
Kontrakterne udbydes som en light-ydelse i henhold til udbudslovens afsnit III, jf. udbudslovens § 187, stk. 3. Den første kontrakt træder i kraft den 1. januar 2023 og med en mulig forventet løbetid på 4 år (inklusiv optioner på forlængelse af kontraktperioden). Den samlede anslåede kontraktværdi af første kontrakt (inklusiv optioner på forlængelse af kontraktperioden) er 2.800.000 DKK.
Tilbuddet om misbrugsbehandling er satspuljefinansieret. Det årlige vederlag ligger fast og er ikke til forhandling. Det ydelsesniveau som den kommende leverandør tilbyder skal derfor kunne holdes inden for budgettet.
Et grundprincip i kriminalforsorgens politik på misbrugsområdet er, at alle indsatte, som udtrykker ønske om at gennemgå misbrugsbehandling, og som i øvrigt vurderes egnede hertil, skal tilbydes behandling.
Kriminalforsorgen tilstræber at tilbyde behandling, der så vidt muligt følger de nationale retningslinjer for social stofmisbrugsbehandling. Kriminalforsorgens tilbud om social misbrugsbehandling omfatter tillige social behandling mod alkoholmisbrug.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Leverandører, der har interesse i at deltage i en tilbuds- og forhandlingsprocedure omkring kontrakterne, skal inden ansøgningsfristens udløb fremsende følgende (som en del af interessetilkendegivelsen):
- En referenceliste med angivelse af de betydeligste sammenlignelige opgaver, som leverandøren har udført i løbet af de seneste tre år med angivelse af blandt andet kundenavn, kontaktperson med mere.
Bemærk: Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte en eller flere af de oplyste kontaktpersoner.
Det er et minimumskrav, at leverandøren kan fremvise minimum én reference på behandling af stof- og/eller alkoholmisbrug.
Inden kontraktindgåelse vil den vindende tilbudsgiver blive anmodet om at udfylde og underskrive en tro- og loveerklæring om, at leverandøren ikke har forfalden gæld til offentlige myndigheder.
Del IV: Procedure
Såfremt mere end én egnet leverandør tilkendegiver sin interesse i kontrakterne, vil Kriminalforsorgen stille et materiale til rådighed, der gør det muligt for tilbudsgiverne at afgive tilbud på et ensartet grundlag. Kriminalforsorgen forventer herefter at gennemføre én eller flere forhandlingsrunder med henblik på tildeling af kontrakten. I tilfælde af kun én interessetilkendegivelse forbeholder Kriminalforsorgen sig retten til at overgå til forhandling direkte.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk