Fakta om udbudet
Udbyder
Indkøbsfællesskabet for Hedensted, Horsens og Odder kommuner
Vindere
Levering af dentalprodukter til tandbehandling
(08.04.2016)
Cenger Scandinavia A/S
Urlevvej 6B
8783 Hornsyld
Udbud på levering af dentalprodukter til tandbehandling.
Indkøbsfællesskabet for Hedensted, Horsens og Odder kommuner
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Indkøbsfællesskabet for Hedensted, Horsens og Odder kommuner
Rådhustorvet 4
Att: Maria Lillelund Thaarup
8700 Horsens
DANMARK
Mailadresse: udbud-hho@horsens.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.indkob-hho.dk/
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: ja
Horsens Kommune
Rådhustorvet 4
8700 Horsens
DANMARK
Del II: Kontraktens genstand
NUTS-kode
33130000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Mindstekrav:
— Tilbudsgiver må højst have ubetalt, forfalden gæld til det offentlige på 100 000 DKK.
— Tilbudsgiver må ikke befinde sig i blot én af udelukkelsesgrundene i art. 45, stk. 1 og stk. 2, litra a-c samt litra e-f.
I disse tilfælde vil Tilbudsgiver blive udelukket.
Fortrykt formular findes som Bilag 1a — Underskrift og oplysninger.
Udbyder forbeholder sig ret til inden kontraktindgåelse at forlange serviceattest fra Erhvervsstyrelsen, maksimalt 3 måneder gammel, eller anden fuldgyldig dokumentation for, at den vindende Tilbudsgiver ikke befinder sig i de i udbudsdirektivets art. 45, stk. 2, litra a, b, c, e og f anførte situationer.
— Revisorpåtegnet årsregnskab for Tilbudsgivers senest afsluttede årsregnskab. Revisors kommentarer til regnskabet skal fremgå af det medsendte. Revisorattesteringen skal være af registreret eller statsautoriseret revisor.
Såfremt årsregnskabet er offentligt tilgængelig, kan Tilbudsgiver oplyse internetadressen i forbindelse med udbuddet. Dette kan eksempelvis gøres i Bilag 1b — Nøgletal. Udbyder har adgang til CVR-registret på www.virk.dk
Såfremt årsregnskabet ikke er offentlig tilgængeligt, skal der fremsendes ét eksemplar af det efterspurgte årsregnskab.Såfremt Tilbudsgiver ikke vedlægger årsregnskab, årsregnskabet er for en forkert periode eller årsregnskabet er internt forbeholder Udbyder sig ret til om muligt at indhente korrekt årsregnskab efter tilbudsfristen.
— Ud over årsregnskabet skal nøgletal fra de seneste 2 regnskabsår fremgå af Bilag 1b — Nøgletal.
Såfremt Tilbudsgiver ikke kan fremlægge årsregnskab for det senest afsluttede regnskabsår f.eks. på grund af tidspunktet for Tilbudsgivers etablering, kan Tilbudsgiver blot vedlægge udfyldt, men i dette tilfælde revisorattesteret Bilag 1b — Nøgletal. Revisorattestering skal foretages af registreret eller statsautoriseret revisor. I dette tilfælde skal der minimum være nøgletal for 1 år.
Det senest afsluttede årsregnskab samt nøgletallene skal være retvisende.
Tilbudsgiver kan oplyse Udbyder om forhold, der ligger til grund for, at regnskabet og/eller nøgletallene ikke er retvisende. De negative eller positive ændringer kan således indgå i vurderingen af Tilbudsgivers egnethed. Disse oplysninger kan gives i Bilag 1b — Nøgletal.
Teknisk og faglig formåen
— Referenceliste over de betydeligste, sammenlignelige leveringer, der er udført i løbet af de seneste 3 år, med beskrivelse af leverancerne og angivelse af kontaktpersoner. Ved sammenlignelige leveringer forstås opgaver inden for samme fagområde med omtrent samme leveringsbetingelser. Det er uden betydning, om leverancen er foretaget til det offentlige eller en privat virksomhed. Følgende oplysninger skal angives:
• Beskrivelse og omfang af sammenlignelige leveringer
• Tidspunkt/periode for levering
• Modtager af levering
• Kontaktperson (navn, tlf.-nr., e-mail).
Fortrykt formular findes som Bilag 1c — Referenceliste, som skal anvendes.
Der skal om muligt angives 3 referencer. Er det ikke muligt at angive 3 referencer — eller referencer overhove-det — skal årsagen hertil fremgå af Bilag 1c — Referenceliste. Ligeledes skal det i så fald af Bilag 1c — Referenceliste fremgå hvorledes Tilbudsgiver i så fald sandsynliggør sin tekniske og faglige formåen til at løfte den udbudte opgave.
Del IV: Procedure
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier
1. Pris. Vægtning 50
2. Kvalitet. Vægtning 40
3. Webshop. Vægtning 10
Andet: Produktblade, manualer, sikkerhedsdatablade, arbejdshygiejniske anvisninger og lignende kan imidlertid ac-cepteres på svensk, norsk og engelsk, såfremt der ikke eksisterer danske udgaver.
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til KLFU inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1., nr. 1 hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. beslutningens § 7, stk. 1.
2) Klager over andet end ordregiverens prækvalifikationsbeslutninger under nr. 1) skal være indgivet til klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhæveleslovens § 2, stk. 2.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://http://kfst.dk