Fakta om udbudet
Udbyder
Region Syddanmark
Vindere
Sprøjter til sondeernæring
(30.06.2016)
Nutricia A/S
Rørmosevej 2A
3450 Allerød
Ernæring, drik, proteinrig
(30.06.2016)
Nutricia A/S
Rørmosevej 2A
3450 Allerød
Sonde, ernæring, PEG
(30.06.2016)
Nutricia A/S
Rørmosevej 2A
3450 Allerød
Ernæring, dessert/suppe
(30.06.2016)
Nutricia A/S
Rørmosevej 2A
3450 Allerød
Sondeernæring, meget energirig
(30.06.2016)
Nutricia A/S
Rørmosevej 2A
3450 Allerød
Sondeernæring, special, malabsorption (peptid)
(30.06.2016)
Nutricia A/S
Rørmosevej 2A
3450 Allerød
Sondeernæring, special, immunonutriton
(30.06.2016)
Nestlé Danmark A/S
Arne Jacobsens Allé 7
2300 København S
Ernæring, drik, fuldgyldig, meget energirig, compakt
(30.06.2016)
Nutricia A/S
Rørmosevej 2A
3450 Allerød
Sondeernæring, special, til fedtmalabsorption (MCT)
(30.06.2016)
Nutricia A/S
Rørmosevej 2A
3450 Allerød
Sondeernæring, special, lavt natriumindhold
(30.06.2016)
Nutricia A/S
Rørmosevej 2A
3450 Allerød
Sonde, ernæring, PEG
(30.06.2016)
Meda AS
Solvang 8
3450 Allerød
Ernæring drik fuldgyldig, yoghurt lignende
(30.06.2016)
Nutricia A/S
Rørmosevej 2A
3450 Allerød
Ernæring drik, fuldgyldig, energirig
(30.06.2016)
Nutricia A/S
Rørmosevej 2A
3450 Allerød
Sondeernæring, special, mod diarré og toleranceproblemer
(30.06.2016)
Nestlé Danmark A/S
Arne Jacobsens Allé 7
2300 København S
Ernæring, drik, fuldgyldig, meget energirig
(30.06.2016)
Fresenius Kabi
Islands Brygge 57
2300 København S
Ernæring, drik, saftlignende
(30.06.2016)
Nutricia A/S
Rørmosevej 2A
3450 Allerød
Sonde,ernæring, nasogastrisk
(30.06.2016)
Nutricia A/S
Rørmosevej 2A
3450 Allerød
Sondeernæring, til børn, fra 1 år
(30.06.2016)
Nutricia A/S
Rørmosevej 2A
3450 Allerød
Sonde, ernæring, PEG
(30.06.2016)
Nutricia A/S
Rørmosevej 2A
3450 Allerød
Sondeernæring, standard
(30.06.2016)
Nutricia A/S
Rørmosevej 2A
3450 Allerød
Sonde, ernæring, nasogastrisk
(30.06.2016)
ConvaTec Denmark A/S
Skinderskovvej 32-36
2730 Herlev
Ernæring, drik, special, til preoperativ immunonutriton
(30.06.2016)
Nestlé Danmark A/S
Arne Jacobsens Allé 7
2300 København S
Sondeernæring, proteinrig
(30.06.2016)
Nutricia A/S
Rørmosevej 2A
3450 Allerød
Sondeernæring, til børn fra 1 år
(30.06.2016)
Nutricia A/S
Rørmosevej 2A
3450 Allerød
Sondeernæring, special, Energi- og proteintæt peptidbaseret
(30.06.2016)
Nestlé Danmark A/S
Arne Jacobsens Allé 7
3450 Allerød
Sondeernæring/modermælkserstatning, t/børn, 0-1 år
(30.06.2016)
Nutricia A/S
Rørmosevej 2A
3450 Allerød
Indkøb af klinisk ernæring og tilhørende utensilier til Region Nordjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark.
Region Syddanmark
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Region Syddanmark
29190909
Damhaven 12
Att: Ditte Nicolajsen
7100 Vejle
DANMARK
Telefon: +45 76631000
Mailadresse: indkob@rsyd.dk
Internetadresse(r):
Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/181055
Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=156486&B=REGIONSYDDK
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=156486&B=REGIONSYDDK
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.
NUTS-kode DK0
Rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 48Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms: 32 000 000 DKKRammeaftale opdelt i delaftaler.
15880000, 33141310, 33141641, 33610000, 79632000
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Ernæring drik, fuldgyldig, energirig15880000, 33141310, 33141641, 33610000, 79632000
15880000, 33141310, 33141641, 33610000, 79632000
15880000, 33141310, 33141641, 33610000, 79632000
15880000, 33141310, 33141641, 33610000, 79632000
15880000, 33141310, 33141641, 33610000, 79632000
15880000, 33141310, 33141641, 33610000, 79632000
15880000, 33141310, 33141641, 33610000, 79632000
15880000, 33141310, 33141641, 33610000, 79632000
15880000, 33141310, 33141641, 33610000, 79632000
15880000, 33141310, 33141641, 33610000, 79632000
15880000, 33141310, 33141641, 33610000, 79632000
15880000, 33141310, 33141641, 33610000, 79632000
15880000, 33141310, 33141641, 33610000, 79632000
15880000, 33141310, 33141641, 33610000, 79632000
15880000, 33141310, 33141641, 33610000, 79632000
15880000, 33141310, 33141641, 33610000, 79632000
15880000, 33141310, 33141641, 33610000, 79632000
15880000, 33141310, 33141641, 33610000, 79632000
15880000, 33141310, 33141641, 33610000, 79632000
15880000, 33141310, 33141641, 33610000, 79632000
15880000, 33141310, 33141641, 33610000, 79632000
33141641, 15880000, 33141310, 33610000, 79632000
33141641, 15880000, 33141310, 33610000, 79632000
33141641, 15880000, 33141310, 33610000, 79632000
33141641, 15880000, 33141310, 33610000, 79632000
33141641, 15880000, 33141310, 33610000, 79632000
33141641, 15880000, 33141310, 33610000, 79632000
33141310, 15880000, 33141641, 33610000, 79632000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Beskrivelse af de særlige vilkår: Menneskerettigheder
Der stilles i kontrakten krav om, at leverandørens ydelser skal leveres med respekt for nationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption.
Tilbudsgiver skal i CTM fra EU-Supply angive følgende generelle oplysninger:
— Den tilbydende enhed
Herunder om tilbudsgiver er en enkelt virksomhed (der giver tilbud på egen hånd), om tilbudsgiver er en enkelt virksomhed der giver tilbud baseret på en støttevirksomhed i overensstemmelse med udbudsdirektivets art. 47, stk. 2, og/eller art. 48, stk. 3, eller om tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder (dvs. et konsortium)
— Navn(e), adresse(r), CVR-nr., telefonnr. og e-mailadresse(r) på virksomheder i den tilbydende enhed (tilbudsgivers virksomhed, støttevirksomhed(er) og/eller konsortievirksomheder)
— Navn på den person, der er tilbudsgivers kontaktperson i forbindelse med dette udbud, samt gerne kontaktpersonens direkte telefonnummer, mobiltelefonnummer og e-mailadresse
— Oplysninger eller elementer i tilbuddet, som ud fra forretningsmæssige overvejelser ønskes undtaget fra aktindsigt.
Tilbudsgivere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudsdirektivets art. 45, stk. 1, og stk. 2, litra a-c, er udelukket fra at deltage i udbuddet. Som dokumentation for at tilbudsgiver ikke er udelukket, skal tilbudsgiver derfor fremsende erklæring herom. Dette skal ske ved anvendelse af Udbudsbilag 2.
I erklæringen skal det endvidere angives, i hvilket omfang tilbudsgiveren har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige. Ved gæld til det offentlige forstås forfalden gæld hidrørende fra ikke-betalte skatter, afgifter samt bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til lovgivningen i Danmark eller det land, hvor tilbudsgiveren er etableret. Ordregiver kan i henhold til lovgivningen være berettiget og forpligtiget til at udelukke tilbudsgivere med sådan gæld.
Ovenstående oplysninger vedlægges tilbuddet via CTM fra EU-Supply. Såfremt tilbud fremsendes af et konsortium, skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed i konsortiet.
Ordregiver forbeholder sig desuden ret til inden evt. kontraktindgåelse at forlange, at tilbudsgiver fremsender en serviceattest udarbejdet af Erhvervsstyrelsen (som ikke må være mere end 6 måneder gammel) eller anden fuldgyldig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke befinder sig i situationer omfattet af udbudsdirektivets art. 45, stk. 2, litra a, b, c, e og f.
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Tilbuddet skal indeholde følgende oplysninger og dokumentation for tilbudsgivers tekniske/faglige egnethed:
— Referenceliste for de af udbuddet omfattede og tilsvarende produkter leveret inden for de seneste tre år, gerne med angivelse af størrelsesorden, leveringssted og kontaktperson. Oplysningerne kan afgives via CTM fra EU-Supply. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af de af tilbudsgiver afgivne oplysninger.
Ovenstående oplysninger vedlægges tilbuddet via CTM fra EU-Supply. Såfremt tilbud fremsendes af et konsortium, skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed i konsortiet. For så vidt referenceliste, kan der dog afgives én samlet referenceliste, der dækker konsortiet.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds tekniske/faglige formåen i henhold til udbudsdirektivets art. 48, stk. 3, skal det dokumenteres, at denne virksomhed har givet tilsagn om at stille de fornødne ressourcer til rådighed, hvilket kan ske ved at vedlægge tilbuddet den i Kontraktbilag 9 indeholdte indeståelseserklæring i udfyldt og underskrevet stand, ligesom tilbuddet skal indeholde ovennævnte efterspurgte oplysninger og dokumentation for teknisk/faglig formåen for denne anden virksomhed. Disse oplysninger skal endvidere vedlægges for tilbudsgiveren. Det anbefales, at tilbudsgiver, ved fremsendelse af dokumentation for indeståelse, anvender formularen i Kontraktbilag 9, da opbygningen af denne overholder de krav, som ordregiver stiller til en sådan erklæring.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: December 2019.
Udbudsmaterialet offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM (fra EU-Supply). Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades fra http://www.eu-supply.com/regionsyddk.asp. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal således foregå via CTM fra EU-Supply på http://www.eu-supply.com/regionsyddk.asp og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail.
Såfremt din virksomhed er interesseret i at deltage i udbuddet kræver det online registrering i EU-Supply's CTM. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet, og når virksomheden først én gang er oprettet, opnås der adgang til de af ordregivers udbud, der gennemføres via systemet, også de fremtidige.Efter registreringen logger tilbudsgiver sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter ses udbuds-materialet, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud. Endvidere fremgår en række spørgsmål, som tilbudsgiver skal besvare i forbindelse med afsendelsen af tilbuddet.
Bemærk venligst, at både ordregivers og tilbudsgivers handlinger logges i systemet.
Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14 eller mail til dksupport@eu-supply.com
Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via Spørgsmål og Svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle.Ordregiver afholder et informationsmøde den 8.1.2016 kl. 10.00 hos Region Syddanmark, Damhaven 12 Vejle, hvor ordregiver vil give en præsentation af udbudsforretningen, og der vil være adgang til at stille spørgsmål. Det skal understreges, at præsentationen vil fokusere på de formelle krav i udbudsforretningen. Brugergruppen deltager ikke på informationsmødet, hvorfor det som udgangspunkt ikke vil være muligt at give svar på produktspecifikke spørgsmål.
Tilmelding til informationsmødet skal ske senest den 5.1.2016 til ordregivers kontaktperson via besked-modulet i CTM fra EU-Supply. Der kan for hver tilbudsgiver deltage indtil 3 personer i informationsmødet.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
(1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Euro- pæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
(2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået.
(3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000