23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 114-321125
Offentliggjort
15.06.2022
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

Bleer


Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
CVR-nummer: 17472437
Postadresse: Pakkerivej 6
By: Valby
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Mark Doubine
E-mail: mad@ski.dk
Telefon: +45 20648117
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ski.dk
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Indkøbscentral
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Centraliserede indkøbsaktiviteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Bleer

Sagsnr.: 50.96
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33000000 Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

SKI udbyder en rammeaftale vedr. bleer benævnt 50.96. Rammeaftalen er en fælleskommunal aftale, der er forpligtende for de kommuner, der er abonnent hos SKI, og som har tilsluttet sig rammeaftalen. Tilsluttede kommuners selvejende institutioner er omfattet af kommunens tiltrædelse af rammeaftalen, men ikke omfattet af kommunens aftageforpligtelse. Det fremgår af bilag A og A.1 hvilke kunder, der kan anvende rammeaftalen.

Udbuddet er opdelt i 2 delområder: Delområde 1 Bleer med bevilling (delaftale 1) og delområde 2 Bleer til børneinstitutioner og dagplejere (delaftale 2-6).

Delaftale 2-6 udgør 5 regionsopdelte rammeaftaler, der alene adskiller sig ved kundernes geografiske placering. En tilbudsgiver kan afgive tilbud på samtlige af delaftalerne 2-6. En og samme leverandør kan dog maksimalt vinde 4 af delaftalerne 2-6. Det fremgår af udbudsbetingelsernes pkt. 9.5, hvordan det håndteres, hvis en tilbudsgiver har tilbudt laveste pris på samtlige af delaftalerne 2-6.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Bleer til børneinstitutioner og dagplejere, Region Hovedstaden

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33700000 Produkter til personlig pleje
33770000 Sanitetsartikler af papir
33751000 Engangsbleer
33772000 Engangsprodukter af papir
33771200 Bleindlæg af papir
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Hovedudførelsessted:

Region Hovedstaden

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 2 omfatter levering af børnebleer til børneinstitutioner, dagplejere og andre offentligt støttede pasningsordninger, der får leveret børnebleer. Sortimentet består af et obligatorisk sortiment opdelt i følgende underproduktgrupper: Tapebleer (åbne bleer, som lukkes med mekanisme (velcro/tape)) og buksebleer. Leverandøren skal endvidere bistå med implementering.

Hver kunde tildeler ved direkte tildeling sin leveringskontrakt til den leverandør, der har tilbudt den laveste scenariepris under SKI´s udbud af rammeaftalen.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den maksimale værdi af delaftale 2 er fastsat til DKK 89,2 mio. Se nærmere om baggrunden herfor i udbudsbekendtgørelsens del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 030-074223
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 50.96
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Bleer til børneinstitutioner og dagplejere, Region Hovedstaden

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbuddet af delaftale 2 annulleres, fordi hovedparten af kommunerne, der er tilsluttet aftalen, ikke har budgetter, som kan rumme de store prisstigninger, som de tilbudte priser på delaftalen giver anledning til. Prisstigningerne på delaftalen er væsentligt større end dem, der er konstateret på udbuddets øvrige delaftaler vedr. børnebleer (delaftale 3-6).

Der offentliggøres særskilte bekendtgørelser om indgåede kontrakter, for så vidt angår udbuddets delaftale 1 og 3-6.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Lov om Klagenævnet for Udbud fastsætter ikke en frist for at klage over en aflysning af udbudsproceduren. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
10/06/2022

Send til en kollega

0.047