23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 250-456992
Offentliggjort
28.12.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Sjælland

Vindere

Delaftale 11

(02.09.2016)
Stryker Danmark
Postboks 1607
0900 København C

Delaftale 10

(02.09.2016)
Zimmer Biomet Denmark ApS
Herstedvang 12
2620 Albertslund

Delaftale 8

(02.09.2016)
Universal Medical Supplies ApS
Tornehøj 140
3520 Farum

Delaftale 13

(02.09.2016)
Stryker Danmark
Postboks 1607
0900 København C

Delaftale 7

(02.09.2016)
Medidyne
Skodsborgvej 311
2850 Nærum

Delaftale 12

(02.09.2016)
BRAUN Scandinavia A/S
Lejrvej 25
3500 Værløse

Delaftale 9

(02.09.2016)
ValMed A/S
Dronninggårds Allé 68
2840 Holte

Opdateringer

Rettelse
(21.01.2016)

I stedet for:
II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
EU-udbud af blodtryksapparater, blodtryksmanchetter, manchetter til blodtomhed samt termometre.
Udbuddet er et fælles udbud med deltagelse af Region Sjælland, Region Nordjylland og Region Midtjylland.
Udbuddet er delt op i 9 delaftaler:
1: Digitalt blodtryksapparat, bordmodel med tilhørende flergangsmanchetter
2: Digitalt blodtryksapparat, bordmodel med tilhørende enpatientsmanchetter
3: Manuelt blodtryksapparat, håndholdt med tilhørende flergangsmanchetter
4: Blodtryksmanchetter, flergangs
5: Blodtryksmanchetter, enpatients
6: Manchetter til blodtomhed
7: Digital termometer, ikke oral/axil/rectal
8: Digital termometer, oral/axil/rectal
9: Engangs termometer
Delaftale 1 — 3 og 6 — 9 indgåes med én leverandør pr. delaftale.
Delaftale 4 og 5 indgåes med op til 3 leverandører pr. delaftale.
Der er option på forlængelse.
Der er option på tilslutning til aftalen for Region Syddanmark.
Der er option på tilbudsgivers udførelse af validering af digitale blodtryksapparater.
II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse: Påbegyndelse:
1.5.2016
Oplysninger om delaftaler:
Delaftale nr.: 6 Betegnelse: Delaftale 6
1)
Kort beskrivelse
Udbud af manchetter til blodtomhed.
Der skal gives tilbud på flergangsmanchetter og engangsmanchetter til blodtomhed.
Der skal tilbydes manchetter i størrelsen barn, arm og ben.
Der skal tilbydes manchetter med hhv. 1 og 2 kamre.
Der skal tilbydes manchetter med hhv. 1, 2 eller 4 tilslutningsslanger.
Delaftale nr.: 10 Betegnelse: Egnethedskriterier
1) Kort beskrivelse:
Skal udfyldes og besvares af ALLE tilbudsgivere uanset på hvilke delaftaler, der tilbydes varer.
Oplysninger om delaftaler:
—.
—.
—.
—.
—.
—.
—.
IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter:
1.2.2016 (12:00)
IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
2.2.2016 (12:00)
Læses:
II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
EU-udbud af blodtryksapparater, blodtryksmanchetter, manchetter til blodtomhed samt termometre.
Udbuddet er et fælles udbud med deltagelse af Region Sjælland, Region Nordjylland og Region Midtjylland.
Udbuddet er delt op i 11 delaftaler:
1: Digitalt blodtryksapparat, bordmodel med tilhørende flergangsmanchetter
2: Digitalt blodtryksapparat, bordmodel med tilhørende enpatientsmanchetter
3: Manuelt blodtryksapparat, håndholdt med tilhørende flergangsmanchetter
4: Blodtryksmanchetter, flergangs
5: Blodtryksmanchetter, enpatients
6: Manchetter til blodtomhed — UDGÅR
7: Digital termometer, ikke oral/axil/rectal
8: Digital termometer, oral/axil/rectal
9: Engangs termometer
10: Manchetter til blodtomhed — engangs
11: Manchetter til blodtomhed — flergangs
Delaftale 1 — 3 og 7 — 11 indgås med én leverandør pr. delaftale.
Delaftale 4 og 5 indgås med op til 3 leverandører pr. delaftale.
Der er option på forlængelse.
Der er option på tilslutning til aftalen for Region Syddanmark.
Der er option på tilbudsgivers udførelse af validering af digitale blodtryksapparater.
II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse: Påbegyndelse:
1.6.2016 (12:00)
Oplysninger om delaftaler:
Delaftale nr.: 6 Betegnelse: Delaftale 6 udgår.
Delaftale nr.: 10 Betegnelse: Egnethedskriterier
1) Kort beskrivelse:
Skal udfyldes og besvares af ALLE tilbudsgivere uanset på hvilke delaftaler, der tilbydes varer.
Udbud af manchetter til blodtomhed — engangs
Der skal gives tilbud på engangsmanchetter til blodtomhed.
Der skal tilbydes manchetter i størrelsen barn, arm og ben.
Der skal tilbydes manchetter med hhv. 1 og 2 kamre.
Der skal tilbydes manchetter med hhv. 1, 2 eller 4 tilslutningsslanger.
Oplysninger om delaftaler:
Delaftale nr.: 11 Betegnelse: Delaftale 11
1) Kort beskrivelse:
Udbud af manchetter til blodtomhed — flergangs
Der skal gives tilbud på flergangsmanchetter til blodtomhed.
Der skal tilbydes manchetter i størrelsen barn, arm og ben.
Der skal tilbydes manchetter med hhv. 1 og 2 kamre.
Der skal tilbydes manchetter med hhv. 1, 2 eller 4 tilslutningsslanger.
IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter:
16.2.2016 (12:00)
IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
17.2.2016 (12:00)
Yderligere supplerende oplysninger
Berigtigelser eller tilføjelser i det korresponderende udbudsmateriale.
Yderligere oplysninger findes i det korresponderende udbudsmateriale.

Rettelse
(16.02.2016)

I stedet for:
II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
EU-udbud af blodtryksapparater, blodtryksmanchetter, manchetter til blodtomhed samt termometre.
Udbuddet er et fælles udbud med deltagelse af Region Sjælland, Region Nordjylland og Region Midtjylland.
Udbuddet er delt op i 11 delaftaler:
1: Digitalt blodtryksapparat, bordmodel med tilhørende flergangsmanchetter
2: Digitalt blodtryksapparat, bordmodel med tilhørende enpatientsmanchetter
3: Manuelt blodtryksapparat, håndholdt med tilhørende flergangsmanchetter
4: Blodtryksmanchetter, flergangs
5: Blodtryksmanchetter, enpatients
6: Manchetter til blodtomhed — UDGÅR
7: Digital termometer, ikke oral/axil/rectal
8: Digital termometer, oral/axil/rectal
9: Engangs termometer
10: Manchetter til blodtomhed — engangs
11: Manchetter til blodtomhed — flergangs
Delaftale 1 — 3 og 7 — 11 indgås med én leverandør pr. delaftale.
Delaftale 4 og 5 indgås med op til 3 leverandører pr. delaftale.
Der er option på forlængelse.
Der er option på tilslutning til aftalen for Region Syddanmark.
Der er option på tilbudsgivers udførelse af validering af digitale blodtryksapparater.
Oplysninger om delaftaler:
Delaftale nr.: 10 Betegnelse: Egnethedskriterier
1) Kort beskrivelse:
Skal udfyldes og besvares af ALLE tilbudsgivere uanset på hvilke delaftaler, der tilbydes varer.
Udbud af manchetter til blodtomhed — engangs
Der skal gives tilbud på engangsmanchetter til blodtomhed.
Der skal tilbydes manchetter i størrelsen barn, arm og ben.
Der skal tilbydes manchetter med hhv. 1 og 2 kamre.
Der skal tilbydes manchetter med hhv. 1, 2 eller 4 tilslutningsslanger.
Delaftale nr.: 11 Betegnelse: Delaftale 11
1) Kort beskrivelse:
Udbud af manchetter til blodtomhed — flergangs
Der skal gives tilbud på flergangsmanchetter til blodtomhed.
Der skal tilbydes manchetter i størrelsen barn, arm og ben.
Der skal tilbydes manchetter med hhv. 1 og 2 kamre.
Der skal tilbydes manchetter med hhv. 1, 2 eller 4 tilslutningsslanger.
IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter:
16.2.2016 (12:00)
IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
17.2.2016 (12:00)
Læses:
II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
EU-udbud af blodtryksapparater, blodtryksmanchetter, manchetter til blodtomhed samt termometre.
Udbuddet er et fælles udbud med deltagelse af Region Sjælland, Region Nordjylland og Region Midtjylland.
Udbuddet er delt op i 13 delaftaler:
1: Digitalt blodtryksapparat, bordmodel med tilhørende flergangsmanchetter
2: Digitalt blodtryksapparat, bordmodel med tilhørende enpatientsmanchetter
3: Manuelt blodtryksapparat, håndholdt med tilhørende flergangsmanchetter
4: Blodtryksmanchetter, flergangs
5: Blodtryksmanchetter, enpatients
6: Udgår
7: Digital termometer, ikke oral/axil/rectal
8: Digital termometer, oral/axil/rectal
9: Engangs termometer
10: Manchetter til blodtomhed — engangs, 1 kammer, 1 slange samt 2 kamre, 2 slanger.
11: Manchetter til blodtomhed — flergangs, 1 kammer, 1 slange samt 2 kamre, 2 slanger.
12: Manchetter til blodtomhed — engangs, 1 kammer, 2 slanger samt 2 kamre, 4 slanger.
13: Manchetter til blodtomhed — flergangs, 1 kammer, 2 slanger samt 2 kamre, 4 slanger.
Delaftale 1 — 3 og 7 — 13 indgåes med én leverandør pr. delaftale.
Delaftale 4 og 5 indgåes med op til 3 leverandører pr. delaftale.
Der er option på forlængelse.
Der er option på tilslutning til aftalen for Region Syddanmark.
Der er option på tilbudsgivers udførelse af validering af digitale blodtryksapparater.
Oplysninger om delaftaler:
Delaftale nr. 10 Betegnelse: Delaftale 10
1) Kort beskrivelse
Udbud af manchetter til blodtomhed — engangs, 1 kammer, 1 slange samt 2 kamre, 2 slanger.
Der skal gives tilbud på engangsmanchetter til blodtomhed.
Der skal tilbydes manchetter i størrelsen barn, arm og ben.
Der skal tilbydes manchetter med hhv. 1 kammer, 1 slange samt 2 kamre, 2 slanger.
Delaftale nr. 11 Betegnelse: Delaftale 11
1) Kort beskrivelse
Udbud af manchetter til blodtomhed — flergangs, 1 kammer, 1 slange samt 2 kamre, 2 slanger.
Der skal gives tilbud på flergangsmanchetter til blodtomhed.
Der skal tilbydes manchetter i størrelsen barn, arm og ben.
Der skal tilbydes manchetter med hhv. 1 kammer, 1 slange samt 2 kamre, 2 slanger.
Delaftale nr. 12 Betegnelse: Delaftale 12
1) Kort beskrivelse
Udbud af manchetter til blodtomhed — engangs, 1 kammer, 2 slanger samt 2 kamre, 4 slanger.
Der skal gives tilbud på engangsmanchetter til blodtomhed.
Der skal tilbydes manchetter i størrelsen barn, arm og ben.
Der skal tilbydes manchetter med hhv. 1 kammer, 2 slange samt 2 kamre, 4 slanger.
Delaftale nr. 13 Betegnelse: Delaftale 13
1) Kort beskrivelse
Udbud af manchetter til blodtomhed — flergangs, 1 kammer, 2 slanger samt 2 kamre, 4 slanger.
Der skal gives tilbud på flergangsmanchetter til blodtomhed.
Der skal tilbydes manchetter i størrelsen barn, arm og ben.
Der skal tilbydes manchetter med hhv. 1 kammer, 2 slanger samt 2 kamre, 4 slanger.
Egnethedskriterier
1) Kort beskrivelse:
Skal udfyldes og besvares af alle tilbudsgivere uanset på hvilke delaftaler, der tilbydes varer.
IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter:
22.2.2016 (12:00)
IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
23.2.2016 (12:00)
Yderligere supplerende oplysninger
Berigtigelser eller tilføjelser i det korresponderende udbudsmateriale.
Yderligere oplysninger findes i det korresponderende udbudsmateriale.

Annullering
(02.09.2016)

Annullering
(02.09.2016)

Annullering
(02.09.2016)

Annullering
(02.09.2016)

Annullering
(02.09.2016)

Annullering
(02.09.2016)

Annullering
(02.09.2016)

EU-udbud af blodtryksapparater, blodtryksmanchetter, manchetter til blodtomhed samt termometre.


Region Sjælland

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Region Sjælland
29190658
Køgevej 9-13
Att: Tine Rindholm
4000 Roskilde
DANMARK
Telefon: +45 51800182
Mailadresse: tinri@regionsjaelland.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.regionsjaelland.dk

Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/137394

Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=155428&B=RS

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=155428&B=RS

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Sundhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
EU-udbud af blodtryksapparater, blodtryksmanchetter, manchetter til blodtomhed samt termometre.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Institutioner og sygehuse i Region Sjælland, Region Nordjylland og Region Midtjylland.

NUTS-kode DK0

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
EU-udbud af blodtryksapparater, blodtryksmanchetter, manchetter til blodtomhed samt termometre.
Udbuddet er et fælles udbud med deltagelse af Region Sjælland, Region Nordjylland og Region Midtjylland.
Udbuddet er delt op i 9 delaftaler:
1: Digitalt blodtryksapparat, bordmodel med tilhørende flergangsmanchetter
2: Digitalt blodtryksapparat, bordmodel med tilhørende enpatientsmanchetter
3: Manuelt blodtryksapparat, håndholdt med tilhørende flergangsmanchetter
4: Blodtryksmanchetter, flergangs
5: Blodtryksmanchetter, enpatients
6: Manchetter til blodtomhed
7: Digital termometer, ikke oral/axil/rectal
8: Digital termometer, oral/axil/rectal
9: Engangs termometer
Delaftale 1 — 3 og 6 — 9 indgåes med én leverandør pr. delaftale.
Delaftale 4 og 5 indgåes med op til 3 leverandører pr. delaftale.
Der er option på forlængelse.
Der er option på tilslutning til aftalen for Region Syddanmark.
Der er option på tilbudsgivers udførelse af validering af digitale blodtryksapparater.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33100000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Den samlede anslåede værdi er den samlede værdi for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Syddanmark og Region Sjælland inklusive alle delaftaler og forlængelser.
Anslået værdi eksklusive moms: 32 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Region Syddanmark er med som option på at tilslutte sig aftalen.
Der er option på forlængelse af aftalen.
Der er option på tilbudsgivers validering af blodtryksapparater.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 1.5.2016. Færdiggørelse 30.4.2018

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Delaftale 1
1) Kort beskrivelse
Udbud af digitalt blodtryksapparat, bordmodel med tilhørende flergangsmanchetter.
Der skal gives tilbud på apparat og flergangsmanchetter.
Der er option på validering af apparat foretaget af tilbudsgiver.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33100000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 2 Betegnelse: Delaftale 2
1) Kort beskrivelse
Udbud af digitalt blodtryksapparat, bordmodel med tilhørende enpatientsmanchetter.
Der skal gives tilbud på apparat og enpatientsmanchetter.
Der er option på validering af apparat foretaget af tilbudsgiver,
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33100000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 3 Betegnelse: Delaftale 3
1) Kort beskrivelse
Udbud af manuelt blodtryksapparat, håndholdt med tilhørende flergangsmanchetter.
Der skal gives tilbud på apparat og flergangsmanchetter.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33100000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 4 Betegnelse: Delaftale 4
1) Kort beskrivelse
Udbud af blodtryksmanchetter, flergangs.
Der skal gives tilbud på flergangsmanchetter.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33100000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 5 Betegnelse: Delaftale 5
1) Kort beskrivelse
Udbud af blodtryksmanchetter, enpatients.
Der skal gives tilbud på enpatientsmanchetter.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33100000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 6 Betegnelse: Delaftale 6
1) Kort beskrivelse
Udbud af manchetter til blodtomhed.
Der skal gives tilbud på flergangsmanchetter og engangsmanchetter til blodtomhed.
Der skal tilbydes manchetter i størrelsen barn, arm og ben.
Der skal tilbydes manchetter med hhv. 1 og 2 kamre.
Der skal tilbydes manchetter med hhv. 1, 2 eller 4 tilslutningsslanger.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33100000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 7 Betegnelse: Delaftale 7
1) Kort beskrivelse
Udbud af digitalt termometer, ikke oral/axil/rectal.
Der skal tilbydes digitalt termometer, som ikke måler oralt, axilt eller rectalt.
Der skal tilbydes prober såfremt disse er nødvendige for brug af det tilbudte termometer.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33100000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 8 Betegnelse: Delaftale 8
1) Kort beskrivelse
Udbud af digitalt termometer, oral/axil/rectal.
Der skal tilbydes et termometer til hhv. oralt, axilt og rectalt brug.
Der skal kunne tilbydes overtræk.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33100000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 9 Betegnelse: Delaftale 9
1) Kort beskrivelse
Udbud af engangstermometer.
Der skal tilbydes engangstermometer.
Dette produkt har ikke tidligere været anvendt i regionerne.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33100000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 10 Betegnelse: Egnethedskriterier
1) Kort beskrivelse
Skal udfyldes og besvares af ALLE tilbudsgivere uanset på hvilke delaftaler, der tilbydes varer.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33100000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der vil ikke være mulighed for forskudsbetaling.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Der henvises til betalingsbetingelserne i udbudsmaterialet. Fakturering skal ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende danske lovgivning vedr. betaling til offentlige myndigheder. For nuværende er dette bekendtgørelse nr. 798 af juni 2007, hvorefter fakturering skal ske elektronisk.
Yderligere vilkår vil fremgå af kontrakten.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der stilles ingen særlige krav til den retlige form. I tilfælde af kontrakten tildeles til en gruppe af leverandører (f.eks. et konsortium) skal denne gruppes deltagere indestå solidarisk og ubegrænset for tilbudsgivers opfyldelse for samtlige forpligtelser i henhold til den indgåede kontrakt.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Se de opstillede egnethedskriterier i udbuddet.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Se de opstillede egnethedskriterier i udbuddet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Se de opstillede egnethedskriterier i udbuddet.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Se de opstillede egnethedskriterier i udbuddet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Se de opstillede egnethedskriterier i udbuddet.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Vejledende forhåndsmeddelelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 213-388104 af 4.11.2015

IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Frist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter: 1.2.2016 - 12:00
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
2.2.2016 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
Andet: Teknisk dokumentation, officielle dokumenter og regnskaber accepteres på dansk, engelsk, tysk, svensk eller norsk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 006 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: Ultimo 2019.
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Der er intet mæglingsorgan i Danmark

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Præcise oplysninger om klagefrist(er):
EU-udbud:
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i klagenævnet:
Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller
Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Har ordregiveren fulgt proceduren i håndhævelseslovens § 4, skal en klage over, at ordregiveren har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være modtaget i klagenævnet inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Klagefristerne for klager over overtrædelser af tilbudsloven begynder dog kun at løbe, såfremt ordregiveren har givet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Internetadresse: http://www.kfst.sk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
22.12.2015

Send til en kollega

0.08