23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 122-346672
Offentliggjort
28.06.2022
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen

Udbud af babyudstyr og børnetekstiler - tildelingsbekendtgørelse


Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Zemar Rasouli
E-mail: r85c@kk.dk
Telefon: +45 29454766
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/175303677.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af babyudstyr og børnetekstiler - tildelingsbekendtgørelse

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33750000 Produkter til spædbarnspleje
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Nærværende udbud består af tre delaftaler og omhandler anskaffelse af babyudstyr og børnetekstiler, samt leje af barnevogne til institutioner i Københavns Kommune.

Delaftale I Babyudstyr - Ved babyudstyr forstås udstyr, der egner sig til institutionsbrug for børn i alderen 0,5-6 år, bestående af barnevogne, klapvogne, krybber, højstole, babyseng, babyalarmer mv.

Delaftale II Børnetekstiler - Ved børnetekstiler forstås tekstilprodukter, der egner sig til institutionsbrug for børn i alderen 0-6 år, bestående af dyner, puder, dyne- og pudebetræk, lagner, hagesmæk, soveposer, madrasser mv.

Delaftale III Leje af barnevogne - Ved leje af barnevogne forstås en kontraktlig aftale på levering af forskellige typer barnevogn, der egner sig til institutionsbrug, til en fast månedlig lejepris pr. barnevogn, i en lejeperiode på minimum tre måneder.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 7 600 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale I - Babyudstyr

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33750000 Produkter til spædbarnspleje
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale I - Babyudstyr

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 30%
Kvalitetskriterium - Navn: Miljømærkning / Vægtning: 20%
Pris - Vægtning: 50%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale II - Børnetekstiler

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33750000 Produkter til spædbarnspleje
39512000 Sengelinned
39512100 Lagner
39512200 Dynebetræk
39512300 Madrasbetræk
39512500 Pudebetræk
39514000 Håndklæder og vaskeklude, viskestykker og karklude og lign.
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Nærværende delaftale omhandler børnetekstiler, der egner sig til institutionsbrug for børn i alderen 0-6 år, bestående af dyner, puder, dyne- og pudebetræk, lagner, hagesmæk, soveposer, madrasser mv.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Miljømærkning / Vægtning: 40%
Pris - Vægtning: 60%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale III - Leje af vogne

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33750000 Produkter til spædbarnspleje
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Nærværende delaftale omhandler leje af barnevogne gennem en kontraktlig aftale på levering af forskellige typer barnevogn, der egner sig til institutionsbrug, til en fast månedlig lejepris pr. barnevogn, i en lejeperiode på minimum tre måneder.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 30%
Kvalitetskriterium - Navn: Miljømærkning / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 50%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2021/S 240-630130
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Delaftale I - Babyudstyr

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Delaftale II - Børnetekstiler

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
21/03/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Tønnesen A/S
CVR-nummer: 24210634
By: Stenløse
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 3660
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 6 900 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 811 648.25 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 3
Delkontraktnr.: 3
Betegnelse:

Delaftale III - Leje af vogne

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
21/03/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Babysam Institutionssalg
CVR-nummer: 31370450
Postadresse: Ballevej 7
By: Odder
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8300
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 3 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 1 337 412.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Delaftale II: delaftalens samlet anslået værdi er 4.600.000 DKK eks. moms.

Delaftale II: delaftalens samlet maksimalværdi er 6.900.000 DKK eks. moms.

Delaftale III: delaftalens samlet anslået værdi er 3.000.000 DKK eks. moms.

Delaftale III: delaftalens samlet maksimalværdi er 4.500.000 DKK eks. moms.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23/06/2022

Send til en kollega

0.079