23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 174-493050
Offentliggjort
09.09.2022
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Udlændingestyrelsen

Udbud af kontrakt om levering af særlige indkvarteringsydelser til voksne asylansøgere og udlændinge uden lovligt ophold


Udlændingestyrelsen

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Udlændingestyrelsen
CVR-nummer: 77940413
Postadresse: Farimagsvej 51A
By: Næstved
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4700 Næstved
Land: Danmark
Kontaktperson: Jeppe Kirkeskov Winkel
E-mail: jwin@us.dk
Telefon: +45 21365504
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.us.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af kontrakt om levering af særlige indkvarteringsydelser til voksne asylansøgere og udlændinge uden lovligt ophold

II.1.2) Hoved-CPV-kode
85311000 Sociale foranstaltninger med institutionsophold
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udlændingestyrelsen er ansvarlig for at tilvejebringe indkvarteringssteder til voksne asylansøgere og udlændinge uden lovligt ophold. Udbuddet vedrører levering af særlige indkvarteringsydelser for udlændinge, der på grund af deres særlige behov ikke kan rummes inden for det ordinære indkvarteringssystem.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85311000 Sociale foranstaltninger med institutionsophold
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Den udbudte opgave omhandler levering af faste særlige indkvarteringspladser, som tilbudsgiver skal stille til rådighed, når ordregiver har behov for at indkvartere voksne asylansøgere eller udlændinge uden lovligt ophold, som grundet deres adfærd ikke kan rummes i det ordinære indkvarteringssystem bl.a. forårsaget af alvorlig psykisk sygdom, misbrugsproblematikker eller generelt afvigende adfærd, der i betydelig grad belaster de øvrige beboere på indkvarteringsstedet. Målgruppen er voksne sårbare asylansøgere og andre udlændinge under Udlændingestyrelsens forsørgelse, som på grund af deres adfærd og/eller pasnings- og plejebehov ikke kan rummes i en almindelig hverdag på et almindeligt asylcenter. Operatøren skal kunne indkvartere 18 beboere ad gangen og på ordregivers forespørgsel op til 20 personer ad gangen. Det er op til operatøren, om indkvartering sker på en eller flere adresser. Ordregiver har mulighed for at opsige op til 2 pladser. Der forventes en overgangsperiode fra d. 15. september 2022 til 15. oktober 2022, hvor beboerne hos den eksisterende operatør og øvrige beboere flyttes til den kommende operatør, jf. Bilag E. Operatøren skal kunne modtage beboere fra 15. september 2022. Indkvarteringsstedet skal være døgnbemandet.

Der skal ydes en præventiv, kvalificeret og tilpasset pædagogisk indsats over for beboerne, og der skal arbejdes for, at beboerne hurtigst muligt kan fungere i det ordinære indkvarteringssystem. Operatøren skal udarbejde en individuel kontrakt om undervisning og aktivering, herunder nødvendige opgaver, som skal indgås med beboerne. Adgangen til undervisning og aktivering er nærmere reguleret i bekendtgørelse nr. 1224 om undervisning og aktivering mv. af asylansøgere m.fl. af 12. august 2020 som ændret ved bekendtgørelse nr. 1973 (BEK nr. 1973 af 13. oktober 2021).

Operatøren er ansvarlig for al transport af beboerne, herunder:

. Beboernes til- og fraflytning til/fra den særlige indkvartering

- Beboernes tilbagevenden efter rømning

-Deltagelse i møder mv. med de sagsbehandlende myndigheder m.fl., herunder Udlændingestyrelsen, Flygtningenævnet, Hjemrejsestyrelsen, Dansk Flygtningehjælp og advokater

- Deltagelse i nødvendige møder i relation til socialområdet, fx retsmøder, møder i Familieretshuset om samvær samt møder med kommunen

- Flytning til den kommende integrationskommune

- Servicetilbud herunder fx aktivering, undervisning, sundhedsbetjening

Indkvarteringsfaciliteterne skal kunne rumme, at der kan opstå behov for at skærme enkeltpersoner med personalenormering på 1:1 og 2:1.

Operatøren skal afholde alle udgifter forbundet med indkvarteringen af beboerne, herunder:

-Lejeomkostninger

-Den generelle drift

-Lønninger til alt personale

-Beboernes kost og logi

-Undervisning og aktivering

-Transport

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 60%
Pris - Vægtning: 40%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
Hasteprocedure
Begrundelse:

Udbuddet blev gennemført efter udbudslovens §§ 186–190, som et hasteudbud, jf. principperne i udbudslovens § 57, stk. 5, grundet akut behov og da der ikke kunne fastsættes en længere tilbudsfrist. Ordregiver gennemførte et udbud til erstatning af den eksisterende kontrakt, jf. udbudsbekendtgørelse nr. 2022/S 060-158447 i det kontrakten indgået på baggrund heraf dog måtte ophæves kort herefter og inden kontraktens ikrafttrædelse.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 153-438383
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Udbud af kontrakt om levering af særlige indkvarteringsydelser til voksne asylansøgere og udlændinge uden lovligt ophold

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Der blev ikke modtaget nogen bud eller anmodninger om deltagelse eller de blev alle afvist

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Ordregiver annullerer udbuddet, da der i forbindelse med udbuddet kun blev modtaget ukonditionsmæssige tilbud.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbuds-givere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
06/09/2022

Send til en kollega

0.063