Fakta om udbudet
Udbyder
Udlændingestyrelsen
Udbud af kontrakt om levering af særlige indkvarteringsydelser til voksne asylansøgere og udlændinge uden lovligt ophold
Udlændingestyrelsen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 77940413
Postadresse: Farimagsvej 51A
By: Næstved
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4700 Næstved
Land: Danmark
Kontaktperson: Jeppe Kirkeskov Winkel
E-mail: jwin@us.dk
Telefon: +45 21365504
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.us.dk
Del II: Genstand
Udbud af kontrakt om levering af særlige indkvarteringsydelser til voksne asylansøgere og udlændinge uden lovligt ophold
Udlændingestyrelsen er ansvarlig for at tilvejebringe indkvarteringssteder til voksne asylansøgere og udlændinge uden lovligt ophold. Udbuddet vedrører levering af særlige indkvarteringsydelser for udlændinge, der på grund af deres særlige behov ikke kan rummes inden for det ordinære indkvarteringssystem.
Den udbudte opgave omhandler levering af faste særlige indkvarteringspladser, som tilbudsgiver skal stille til rådighed, når ordregiver har behov for at indkvartere voksne asylansøgere eller udlændinge uden lovligt ophold, som grundet deres adfærd ikke kan rummes i det ordinære indkvarteringssystem bl.a. forårsaget af alvorlig psykisk sygdom, misbrugsproblematikker eller generelt afvigende adfærd, der i betydelig grad belaster de øvrige beboere på indkvarteringsstedet. Målgruppen er voksne sårbare asylansøgere og andre udlændinge under Udlændingestyrelsens forsørgelse, som på grund af deres adfærd og/eller pasnings- og plejebehov ikke kan rummes i en almindelig hverdag på et almindeligt asylcenter. Operatøren skal kunne indkvartere 18 beboere ad gangen og på ordregivers forespørgsel op til 20 personer ad gangen. Det er op til operatøren, om indkvartering sker på en eller flere adresser. Ordregiver har mulighed for at opsige op til 2 pladser. Der forventes en overgangsperiode fra d. 15. september 2022 til 15. oktober 2022, hvor beboerne hos den eksisterende operatør og øvrige beboere flyttes til den kommende operatør, jf. Bilag E. Operatøren skal kunne modtage beboere fra 15. september 2022. Indkvarteringsstedet skal være døgnbemandet.
Der skal ydes en præventiv, kvalificeret og tilpasset pædagogisk indsats over for beboerne, og der skal arbejdes for, at beboerne hurtigst muligt kan fungere i det ordinære indkvarteringssystem. Operatøren skal udarbejde en individuel kontrakt om undervisning og aktivering, herunder nødvendige opgaver, som skal indgås med beboerne. Adgangen til undervisning og aktivering er nærmere reguleret i bekendtgørelse nr. 1224 om undervisning og aktivering mv. af asylansøgere m.fl. af 12. august 2020 som ændret ved bekendtgørelse nr. 1973 (BEK nr. 1973 af 13. oktober 2021).
Operatøren er ansvarlig for al transport af beboerne, herunder:
. Beboernes til- og fraflytning til/fra den særlige indkvartering
- Beboernes tilbagevenden efter rømning
-Deltagelse i møder mv. med de sagsbehandlende myndigheder m.fl., herunder Udlændingestyrelsen, Flygtningenævnet, Hjemrejsestyrelsen, Dansk Flygtningehjælp og advokater
- Deltagelse i nødvendige møder i relation til socialområdet, fx retsmøder, møder i Familieretshuset om samvær samt møder med kommunen
- Flytning til den kommende integrationskommune
- Servicetilbud herunder fx aktivering, undervisning, sundhedsbetjening
Indkvarteringsfaciliteterne skal kunne rumme, at der kan opstå behov for at skærme enkeltpersoner med personalenormering på 1:1 og 2:1.
Operatøren skal afholde alle udgifter forbundet med indkvarteringen af beboerne, herunder:
-Lejeomkostninger
-Den generelle drift
-Lønninger til alt personale
-Beboernes kost og logi
-Undervisning og aktivering
-Transport
Del IV: Procedure
Udbuddet blev gennemført efter udbudslovens §§ 186–190, som et hasteudbud, jf. principperne i udbudslovens § 57, stk. 5, grundet akut behov og da der ikke kunne fastsættes en længere tilbudsfrist. Ordregiver gennemførte et udbud til erstatning af den eksisterende kontrakt, jf. udbudsbekendtgørelse nr. 2022/S 060-158447 i det kontrakten indgået på baggrund heraf dog måtte ophæves kort herefter og inden kontraktens ikrafttrædelse.
Del V: Kontrakttildeling
Udbud af kontrakt om levering af særlige indkvarteringsydelser til voksne asylansøgere og udlændinge uden lovligt ophold
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver annullerer udbuddet, da der i forbindelse med udbuddet kun blev modtaget ukonditionsmæssige tilbud.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbuds-givere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk