23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 024-037617
Offentliggjort
04.02.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Sydddanmark

Opdateringer

Annullering
(12.07.2016)

Alle modtagne tilbud var ukonditionsmæssige, og ordregiver overgik derfor til udbud med forhandling. Forløbet har afdækket en række problemstillinger i forhold til de enkelte tilbud og udbudsmaterialet. Herunder er ordregiver i forbindelse med tilbudsvurderingen blevet opmærksom på en væsentlig uklarhed i udbudsmaterialet vedrørende den sporbarhedsløsning, der skal anvendes i Region Hovedstaden og i Region Sjælland. Kravet har afgørende betydning for et tilbuds konditionsmæssighed. Udbuddet kan ikke føre til tildeling uden væsentlig risiko og kan ikke føre til et resultat, som alle regioner vurderer er hensigtsmæssigt i forhold til deres behov. Kontrakterne vil blive udbudt igen på ændrede vilkår.

Annullering
(12.07.2016)

Alle modtagne tilbud var ukonditionsmæssige, og ordregiver overgik derfor til udbud med forhandling. Forløbet har afdækket en række problemstillinger i forhold til de enkelte tilbud og udbudsmaterialet. Herunder er ordregiver i forbindelse med tilbudsvurderingen blevet opmærksom på en væsentlig uklarhed i udbudsmaterialet vedrørende den sporbarhedsløsning, der skal anvendes i Region Hovedstaden og i Region Sjælland. Kravet har afgørende betydning for et tilbuds konditionsmæssighed. Udbuddet kan ikke føre til tildeling uden væsentlig risiko og kan ikke føre til et resultat, som alle regioner vurderer er hensigtsmæssigt i forhold til deres behov. Kontrakterne vil blive udbudt igen på ændrede vilkår.

Udbud af implantater til kæbekirurgi


Region Sydddanmark

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Sydddanmark
29190909
Damhaven 12
Vejle
7100
DANMARK
Kontaktperson: Category Manager Karsten Kirkegaard
E-mail: kk@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk

I.1) Navn og adresser
Region Hovedstaden
29190623
Kongens Vænge 2
Hillerød
3400
DANMARK
Kontaktperson: Chefkonsulent Mia Søderberg
Telefon: +45 38665822
E-mail: mia.soederberg@regionh.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.regionh.dk

I.1) Navn og adresser
Region Midtjylland
29190925
Skottenborg 26
Viborg
8800
DANMARK
Kontaktperson: Udbudsansvarlig indkøber Hanne Fjeldgaard Arensbach
Telefon: +45 78410003
E-mail: hanne.arensbach@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.rm.dk

I.1) Navn og adresser
Region Sjælland
29190658
Alleen 15
Sorø
4180
DANMARK
Kontaktperson: Udbudskoordinator Jesper Damgaard Schwartzbach
Telefon: +45 93566051
E-mail: jeds@regionsjaelland.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk

I.2) Fælles udbud
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://www.amgros.dk
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Amgros I/S
14479880
Dampfærgevej 22
København Ø
2100
DANMARK
Kontaktperson: Seniorspecialist Tom Petersen
Telefon: +45 88713000
E-mail: medicoudbud@amgros.dk
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.amgros.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Udbud af implantater til kæbekirurgi.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33184100
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Amgros er et interessentskab med de 5 regioner som interessenter. Amgros varetager udbud af kæbekirurgiske osteosynteseprodukter på 4 regioners vegne, således at der kan foretages indkøb heraf til de 4 regioners kæbekirurgiske afdelinger. Endvidere omfatter udbuddet de instrumenter, der anvendes i tilknytning hertil samt en række tilknyttede ydelser, navnlig vedrørende uddannelse og service.

Udbuddet er opdelt i 2 delkontrakter: Delkontrakt 1 som omfatter Region Midtjylland, Region Syddanmark og Region Sjælland, og Delkontrakt 2 som omfatter Region Hovedstaden.

Delkontrakt 1 indeholder option på et virtuelt planlægningssystem.

Delkontrakt 2 er inkl. et virtuelt planlægningssystem.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 32 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Maksimalt antal delkontrakter, der kan blive tildelt en tilbudsgiver: 2
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakter, der kombinerer de følgende delkontrakter eller grupper af delkontrakter:

 

Jf., udbudsbetingelserne afsnit 9.3.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Levering af kæbekirurgiske implantater til Region Midtjylland, Region Syddanmark og Region Sjælland.

 

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33100000
72212180
33197000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK02
NUTS-kode: DK03
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

 

Jf. udbudsmaterialet.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Jf. pkt. II.1.4) samt udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 16 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

2 x 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Region Midtjylland, Region Syddanmark og Region Sjælland ønsker tilbud på et virtuelt planlægningssystem som option, jf. rammerne herfor i udbudsbetingelserne. Leverandørerne er ikke forpligtede til at afgive tilbud herpå, og regionerne er ikke forpligtede til at benytte optionen.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Levering af kæbekirurgiske implantater til Region Hovedstaden.

 

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33100000
72212180
33197000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK01
Hovedudførelsessted:

 

Jf. udbudsmaterialet.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Jf. pkt. II.1.4) samt udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 16 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

2 x 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiveren skal i ESPD Del IV, B, afgive nedenstående oplysninger:

— Tilbudsgiveren skal oplyse sin egenkapital (ultimo året) i det seneste disponible regnskabsår.

— Tilbudsgiveren skal oplyse sin soliditetsgrad (ultimo året) i det seneste disponible regnskabsår. Soliditetsgraden skal være udregnet efter følgende formel:

Soliditetsgrad = (Egenkapital x 100) / Samlede aktiver

— Tilbudsgiver skal angive det forsikrede beløb, det vil sige dækningssummen, i Tilbudsgiverens — relevante — erhvervsansvarsforsikring på tidspunktet for tilbudsafgivelse.

Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne, afsnit 6.4.2.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

— Det er et minimumskrav, at egenkapitalen (ultimo året) for det anførte regnskabsår er minimum 5 000 000 DKK.

— Det er et minimumskrav, at soliditetsgraden (ultimo året) for det anførte regnskabsår er minimum 25 %.

— Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiveren har tegnet en erhvervsansvarsforsikring, der dækker Tilbudsgiverens ansvar for skader og andet tab, som opstår i forbindelse med Tilbudsgiverens udførelse af sit erhverv, herunder udførelsen af de ydelser, der er omfattet af udbuddet. Tilbudsgiver skal således have tegnet erhvervsansvarsforsikring, der dækker Leverandørens ansvar med en dækningssum pr. år på 5 000 000 DKK. Selvrisikoen må ikke overstige 100 000 DKK.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal i ESPD Del IV, C, afgive nedenstående oplysninger:

— Tilbudsgiver skal udarbejde referenceliste for de af udbuddet omfattede produkter og tilknyttede ydelser i form af uddannelse og support leveret inden for de seneste 3 år. Referencelisten skal således indeholde en beskrivelse af de betydeligste leveringer inklusive datoer og kundens navn (inkl. kontaktperson hos kunden). Herudover ses det gerne, at Tilbudsgiver angiver størrelsesordenen (i form af beløb i danske kroner).

— For delkontrakt 2 skal Tilbudsgiveren endvidere afgive en erklæring om, at Tilbudsgiveren disponerer over et virtuel planlægningssystem til opfyldelse af Kontrakten.

Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne, afsnit 6.4.3.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

— Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år. For Delkontrakt 2 er det endvidere et mindstekrav, at Tilbudsgiver dokumenterer, at det virtuelle planlægningssystem som Tilbudsgiver stiller til rådighed, er velafprøvet og har været anvendt til planlægning af virtuelle operationer i mindst 1 år.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Jf. udbudsmaterialet.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2015/S 218-397249
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 15/03/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 01/12/2016
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 15/03/2016
Tidspunkt: 12:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Der er ikke adgang til at overvære åbning af tilbud.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

 

2020.

 

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (lov nr. 492 af 12.5.2010 med ændringer) gælder følgende frister for indgivelse af klage:

— Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 12 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3.

— Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 3. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 6, stk. 3.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
02/02/2016

Send til en kollega

0.063