23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 223-640893
Offentliggjort
18.11.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Midtjylland

Rammeaftale på Kompakte C-buer


Region Midtjylland

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Midtjylland
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Universitetsbyen 25, Bygning 2A, 3. sal
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Gitte Buch Starup
E-mail: gitte.starup@stab.rm.dk
Telefon: +45 30922405
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.udbud.rm.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/253854
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Nordjylland
CVR-nummer: 29190941
Postadresse: Niels Bohrs Vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9220
Land: Danmark
E-mail: indkobskontor@rn.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rn.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Syddanmark
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
E-mail: indkob@rsyd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rsyd.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Sjælland
CVR-nummer: 29190658
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4180
Land: Danmark
E-mail: regionsjaelland@regionsjaelland.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsjaelland.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Hovedstaden
CVR-nummer: 29190623
Postadresse: Kongens Vænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 3400
Land: Danmark
E-mail: indkoeb@regionh.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionh.dk
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=346495&B=REGIONMIDT
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=346495&B=REGIONMIDT
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftale på Kompakte C-buer

Sagsnr.: 1-23-4-72-24-22
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33111000 Røntgenapparatur
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Rammeaftalen dækker indkøb af "low end" kompakte C-buer (C-buer, hvor der ikke er behov for monitorvogn, og som kan virke som stand alone). Der vil være 3 delaftaler i rammeaftalen med 2 leverandører pr. delaftale: En delaftale for kompakte C-buer med billedforstærker på ca. 23 cm. En delaftale for kompakte C-buer med digital detektor på ca. 20 x 20 cm. En delaftale for kompakte C-Buer med digital detektor på ca. 30 x 30 cm.

Region Midtjylland og Region Sjælland er fuldgyldige deltagere på rammeaftalen, mens Region Nordjylland, Region Syddanmark samt Region Hovedstaden deltager på option. Kontrakter forventes indgået fra uge 7 2023.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kompakte C-buer med billedforstærker på ca. 23 cm

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33111400 Røntgenfluoroskopi-apparatur
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
NUTS-kode: DK02 Sjælland
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen dækker indkøb af "low end" kompakte C-buer med billedforstærker på ca. 23 cm. Der vil være 2 leverandører på delaftalen.

Region Midtjylland og Region Sjælland er fuldgyldige deltagere på rammeaftalen, mens Region Nordjylland, Region Syddanmark samt Region Hovedstaden deltager på option. Kontrakter forventes indgået fra uge 7 2023.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet omfatter følgende optioner:

• Udstyrsoptioner (hardware og software) som anført i Tilbudslisten – Kontraktbilag 3

• Uddannelsesoptioner, vilkår fremgår af Kontraktbilag 5 og Udkast til kontrakt,

• Serviceoptioner, vilkår fremgår af Kontraktbilag 6 og Udkast til kontrakt,

• Reservedele, vilkår fremgår af Kontraktbilag 6 og Udkast til kontrakt.

Udstyrsoptioner skal kunne tiltrædes i garantiperioden, jf. udbudsmaterialet. De øvrige ovenstående optioner skal kunne tiltrædes i hele udstyrets forventede levetid, jf. udbudsmaterialet.

Region Nordjylland, Region Syddanmark samt Region Hovedstaden deltager på option og kan tiltræde rammeaftalen frem til forventeligt 12.02.2027.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den samlede økonomiske konsekvens vægter 50 %. Kvalitet og funktionalitet vægter 50 %, se udbudsbetingelserne.

Den samlede anslåede værdi for delkontrakten er 39 stk.

Den samlede maksimale værdi for delkontrakten er 53 stk.

For yderligere oplysninger om anslået og maksimal mængde, se udbudsbetingelserne.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kompakte C-buer med digital detektor på ca. 20 x 20 cm.

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33111400 Røntgenfluoroskopi-apparatur
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
NUTS-kode: DK02 Sjælland
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen dækker indkøb af "low end" kompakte C-buer med digital detektor på ca. 20 x 20 cm. Der vil være 2 leverandører på delaftalen.

Region Midtjylland og Region Sjælland er fuldgyldige deltagere på rammeaftalen, mens Region Nordjylland, Region Syddanmark samt Region Hovedstaden deltager på option. Kontrakter forventes indgået fra uge 7 2023.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet omfatter følgende optioner:

• Udstyrsoptioner (hardware og software) som anført i Tilbudslisten – Kontraktbilag 3

• Uddannelsesoptioner, vilkår fremgår af Kontraktbilag 5 og Udkast til kontrakt,

• Serviceoptioner, vilkår fremgår af Kontraktbilag 6 og Udkast til kontrakt,

• Reservedele, vilkår fremgår af Kontraktbilag 6 og Udkast til kontrakt.

Udstyrsoptioner skal kunne tiltrædes i garantiperioden, jf. udbudsmaterialet. De øvrige ovenstående optioner skal kunne tiltrædes i hele udstyrets forventede levetid, jf. udbudsmaterialet.

Region Nordjylland, Region Syddanmark samt Region Hovedstaden deltager på option og kan tiltræde rammeaftalen frem til forventeligt 12.02.2027.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den samlede økonomiske konsekvens vægter 50 %. Kvalitet og funktionalitet vægter 50 %, se udbudsbetingelserne.

Den samlede anslåede værdi for delkontrakten er 60 stk.

Den samlede maksimale værdi for delkontrakten er 81 stk.

For yderligere oplysninger om anslået og maksimal mængde, se udbudsbetingelserne.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kompakte C-Buer med digital detektor på ca. 30 x 30 cm.

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33111400 Røntgenfluoroskopi-apparatur
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
NUTS-kode: DK02 Sjælland
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen dækker indkøb af "low end" kompakte C-Buer med digital detektor på ca. 30 x 30 cm. Der vil være 2 leverandører på delaftalen.

Region Midtjylland og Region Sjælland er fuldgyldige deltagere på rammeaftalen, mens Region Nordjylland, Region Syddanmark samt Region Hovedstaden deltager på option. Kontrakter forventes indgået fra uge 7 2023.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet omfatter følgende optioner:

• Udstyrsoptioner (hardware og software) som anført i Tilbudslisten – Kontraktbilag 3

• Uddannelsesoptioner, vilkår fremgår af Kontraktbilag 5 og Udkast til kontrakt,

• Serviceoptioner, vilkår fremgår af Kontraktbilag 6 og Udkast til kontrakt,

• Reservedele, vilkår fremgår af Kontraktbilag 6 og Udkast til kontrakt.

Udstyrsoptioner skal kunne tiltrædes i garantiperioden, jf. udbudsmaterialet. De øvrige ovenstående optioner skal kunne tiltrædes i hele udstyrets forventede levetid, jf. udbudsmaterialet.

Region Nordjylland, Region Syddanmark samt Region Hovedstaden deltager på option og kan tiltræde rammeaftalen frem til forventeligt 12.02.2027.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den samlede økonomiske konsekvens vægter 50 %. Kvalitet og funktionalitet vægter 50 %, se udbudsbetingelserne.

Den samlede anslåede værdi for delkontrakten er 56 stk.

Den samlede maksimale værdi for delkontrakten er 76 stk.

For yderligere oplysninger om anslået og maksimal mængde, se udbudsbetingelserne.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der gælder følgende særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten.

Kontrakten skal gennemføres under hensyntagen til miljø og klima, ligesom parterne under Kontrakten skal påtage sig et socialt ansvar, jf. udbudsbetingelserne pkt. 13.7.1 samt kontraktudkast.

Den vindende Tilbudsgiver vil skulle behandle personoplysninger på Ordregivers vegne. Der skal derfor underskrives en databehandleraftale i medfør af persondatalovgivningen, jf. udbudsbetingelserne pkt. 13.7.2 samt kontraktudkast.

Der er desuden kontraktvilkår vedr. embargo. Se herom udbudsbilag 2 - erklæring om russisk ejerdeltagelse mm.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 2
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 16/12/2022
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 16/06/2023
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 16/12/2022
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

Forventes udbudt hver 4. år.

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail.

Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i EU-Supply. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger [Tilbudsgiver/Ansøger] sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud.

Bemærk venligst, at både ordregivers og [Tilbudsgivers/Ansøgers] handlinger logges i systemet.

Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14 eller mail til dksupport@eu-supply.com

Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle.

Udbuddet omfatter følgende ordregivere (ordregivernes hovedadresser fremgår ovenfor under Del I.1-I.2):

Region Midtjylland, der er udbuddets tovholder og dermed ansvarlig for udbudsprocessen.

Region Sjælland, der er fuldgyldig deltager i udbuddet.

Region Nordjylland, der alene er med på en option, jf. Del II.2.11

Region Syddanmark, der alene er med på en option, jf. Del II.2.11

Region Hovedstaden, der alene er med på en option, jf. Del II.2.11

Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudsloven finder følgende af udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud:

• Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.

• Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.

• Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.

• Tilbudsgiver har uretmæssigt forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces etc., jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5.

Oplysninger om udelukkelsesgrunde angives i ESPD.

Bemærk, at ved tildeling af kontrakt forlænges vedståelsesfristen automatisk til forventeligt uge 7 2027 for den tilbudsgiver, som får tildelt kontrakt. Den vindende tilbudsgiver skal således vedstå sit tilbud i hele den periode, hvor en eller flere regioner har mulighed for at udnytte en option på indgåelse af kontrakt.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
15/11/2022

Send til en kollega

0.062