Fakta om udbudet
Udbyder
Medicoteknik, Region Syddanmark
Vindere
MR, Sygehus Sønderjylland, Aabenraa, opgradering af 2 stk. 1½T MR-scannere og indkøb af 1 stk. 3T MR-scanner
(21.11.2022)
Siemens Healthineers
Ballerup
MR, Sygehus Sønderjylland, Aabenraa, opgradering af 2 stk. 1½T MR-scannere og indkøb af 1 stk. 3T MR-scanner
Medicoteknik, Region Syddanmark
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Sygehusvej 4
By: Kolding
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 6000
Land: Danmark
Kontaktperson: Søren Iversen
E-mail: soeren.iversen@rsyd.dk
Telefon: +45 99440374
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rsyd.dk
Del II: Genstand
MR, Sygehus Sønderjylland, Aabenraa, opgradering af 2 stk. 1½T MR-scannere og indkøb af 1 stk. 3T MR-scanner
MR, Sygehus Sønderjylland, Aabenraa, opgradering af 2 stk. 1½T MR-scannere og indkøb af 1 stk. 3T MR-scanner
MR, Sygehus Sønderjylland, Aabenraa, opgradering af 2 stk. 1½T MR-scannere og indkøb af 1 stk. 3T MR-scanner
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
På nuværende tidspunkt er der installeret 2 stk. Siemens 1½T MR-scannere på afdelingen.
Til den daglige drift og vagtordning er man pt. 7 personer, og der vil i forbindelse med nyanskaffelse af 3T scanner ske en udvidelse med ydereligere 3 personer.
Afdelingen er hårdt belastet med ventetider på op til 2½ mdr. for almindelige undersøgelser.
En ændring af scanningsmetoder og scannerbrugerinterface vil forøge ventetiden pga. lang indlæring af ny brugerflade og nye metoder.
Ved at foretage opgradering af de eksisterende to scannere kan nedetiden i forbindelse med installation af scannere og tilpasning af RF-kabiner reduceres med op til 4 uger kontra ved nyanskaffelser med nye RF-kabiner.
For lægeteamet er det af afgørende betydning, at billedkvalitet og billedudtryk forbliver uforandret. Vi har i forbindelse med andet indkøb set en væsentlig forlængelse af indkøringstiden begrundet i tilpasning af metoder, billedkvalitet og billedudtryk, og dette har givet ekstraordinær hård belastning af den i forvejen maksimalt udnyttede lægekapacitet.
Når ovennævnte summeres, vil et leverandør-/fabrikatskift medføre øgede ventetider og øget belastning af såvel radiografer som læger. Siemens A/S har afgivet et for regionen at vurdere attraktivt tilbud. I et eventuelt udbud af kontrakten vil ovennævnte konsekvenser af et fabrikatskift skulle kapitaliseres, og det er regionens vurdering, at denne kapitalisering kombineret med det attraktive tilbud fra Siemens A/S medfører, at kontrakten også i et udbud med sikkerhed vil blive tildelt Siemens A/S.
Markedsdeltagere der har særlig – og med rimelighed begrundet – interesse i at kende omfang og konfiguration af den af Siemens A/S tilbudte samlede løsning, kan rekvirere informationerne hos soeren.iversen@rsyd.dk.
I henhold til § 4 i Lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. agter ordregiver at indgå aftalen 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
MR, Sygehus Sønderjylland, Aabenraa, opgradering af 2 stk. 1½T MR-scannere og indkøb af 1 stk. 3T MR-scanner
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus - Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
By: findes ikke
Land: Danmark
Klagefristerne er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud § 7. Det fremgår bl.a. heraf:
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven skal dog være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til klagenævnet skal klageren sende (evt. pr. e-mail) en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark