23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 033-053233
Offentliggjort
17.02.2016
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Region Hovedstaden, Center for Økonomi — Indkøb

Vindere

(17.02.2016)
Medtronics Danmark A/S
Arne Jacobsens Allé 17
2300 København S

Opdateringer

Annullering
(11.03.2016)

Uafsluttet procedure
Kontrakten er ikke blevet tildelt
Kontrakten kan blive genstand for en fornyet offentliggørelse
Yderligere supplerende oplysninger
Det vurderes, at kontrakten skal i udbud.

Anskaffelse af O-arm Multidimensional Imaging System med navigation til Glostrup Hospital


Region Hovedstaden, Center for Økonomi — Indkøb

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Denne bekendtgørelse er omfattet af: Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Region Hovedstaden, Center for Økonomi — Indkøb
Kongens Vænge 2, Blok C, 1. sal
Att: Strategisk Indkøbskonsulent Jens Jørn Arildskov
3400 Hillerød
DANMARK
Telefon: +45 38665815
Mailadresse: jens.jorn.arildskov@regionh.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: www.regionh.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Sundhed
1.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne
Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Anskaffelse af O-arm Multidimensional Imaging System med navigation til Glostrup Hospital.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Frederiksberg Hospital — Nordre Fasanvej 57, 2000 Frederiksberg — Danmark
Bornholms Hospital — Ullasvej 8, 3700 Rønne — Danmark.

NUTS-kode DK012,DK014

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Levering af O-arm Multidimensional Imaging System med navigation til Glostrup Hospital.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33111000

II.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
Forhandling uden offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse / iværksættelse af et udbud
Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF
Kun en bestemt tilbudsgiver kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder / varer / tjenesteydelser af: tekniske årsager
Anskaffelsen sker på baggrund af donation. Donationen er givet til anskaffelse af O-arm Multidimensional Imaging System med navigation. En donation af udstyr er ikke omfattet af udbudsdirektivet da ordregiver i denne situation ikke betaler vederlag for udstyret og der dermed ikke foreligger en gensidig bebyrdende aftale, jf. Art. 1, stk. 2, litra a. Anvendelse af øremærket pengedonation til anskaffelse af det bestemte udstyr hvortil donationen er givet må sidestilles med donation af udstyret. Anskaffelsen af det bestemte udstyr udbydes ikke da dette kun kan leveres af leverandøren nævnt i bekendtgørelsens pkt. V.3). Endvidere oplyses følgende:
1) Produktet kommer med unik »open Gantry« funktion.
2) Produktet tåler metal i feltet — f.eks. distraktor eller lignende. Dette er unikt for systemet.
3) Produktet har både 3D og 2D billedfunktion. Fungerer dermed både som c-bue og 3D navigationssystem.
4) Produktet har fullpower røntgengenerator. Det vil sige, at man dermed kan scanne alle patienttyper med sublim billedkvalitet.
5) Produktet har en unik funktion omkring »field-of view«. Kan indstiller præcist til det ønskede felt man ønsker at scanne, hvormed man kan koncentrere stråling til minimum og fortsat have sublim billedkvalitet.
6) Produktet har ingen roterende dele, men er et lukket system. Det gør, at systemet er nemt at sterilafdække, og steriliteten vil pga. det lukkede system ikke blive brudt under operation.
7) Produktet kommer med low-dose muligheder, hvormed man opnår langt lavere stråledosis end andre systemer på markedet (høj patientsikkerhed) og fortsat bevarer gode god billedkvalitet.
8) 100 % automatisk integreret navigationsenhed. Ingen manuel indstilling af navigerbare instrumenter, hvilket er unikt.
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed / ordregiveren
16018137
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej

Del V: Kontrakttildeling

Kontrakt nr.: 1 Betegnelse: O-arm Multidimensional Imaging System med navigation til Glostrup Hospital
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
V.2) Oplysninger om tilbud
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Medtronics Danmark A/S
Arne Jacobsens Allé 17
2300 København S
DANMARK

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
Anskaffelsen sker på baggrund af donation. Donationen er givet til anskaffelse af O-arm Multidimensional Imaging System med navigation. En donation af udstyr er ikke omfattet af udbudsdirektivet da ordregiver i denne situation ikke betaler vederlag for udstyret og der dermed ikke foreligger en gensidig bebyrdende aftale, jf. Art. 1, stk. 2, litra a. Anvendelse af øremærket pengedonation til anskaffelse af det bestemte udstyr hvortil donationen er givet må sidestilles med donation af udstyret.
Anskaffelsen af det bestemte udstyr udbydes ikke da dette kun kan leveres af leverandøren nævnt i bekendtgørelsens pkt. V.3).
Endvidere oplyses følgende:
1) Produktet kommer med unik »open Gantry« funktion.
2) Produktet tåler metal i feltet — f.eks. distraktor eller lignende. Dette er unikt for systemet.
3) Produktet har både 3D og 2D billedfunktion. Fungerer dermed både som c-bue og 3D navigationssystem.
4) Produktet har fullpower røntgengenerator. Det vil sige, at man dermed kan scanne alle patienttyper med sublim billedkvalitet.
5) Produktet har en unik funktion omkring »field-of view«. Kan indstiller præcist til det ønskede felt man ønsker at scanne, hvormed man kan koncentrere stråling til minimum og fortsat have sublim billedkvalitet.
6) Produktet har ingen roterende dele, men er et lukket system. Det gør, at systemet er nemt at sterilafdække, og steriliteten vil pga. det lukkede system ikke blive brudt under operation.
7) Produktet kommer med low-dose muligheder, hvormed man opnår langt lavere stråledosis end andre systemer på markedet (høj patientsikkerhed) og fortsat bevarer gode god billedkvalitet.
8) 100 % automatisk integreret navigationsenhed. Ingen manuel indstilling af navigerbare instrumenter, hvilket er unikt.
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er) Ordregiver påregner tidligst at indgå kontrakt med den i pkt. V.3) nævnte leverandør efter 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er blevet offentliggjort, jf. lov om håndhævelse af udbudsreglerne mv. § 4, stk. 1.
Klage over Ordregivers valg af procedure mv. kan indgives til Klagenævnet. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet, skal Klager skriftligt underrette Ordregiver om den påståede overtrædelse og om, at klagen indbringes for nævnet.
Nærværende bekendtgørelse følges op af bekendtgørelse om indgået kontrakt. Klage herover skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelse om indgået kontrakt er blevet offentliggjort, jf. lov om håndhævelse af udbudsreglerne mv. § 7, stk. 3. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet, skal Klager skriftligt underrette Ordregiver om den påståede overtrædelse og om, at klagen indbringes for nævnet.
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12.2.2016

Send til en kollega

0.062