23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 026-076164
Offentliggjort
06.02.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Social- og Boligstyrelsen

Socialt udsatte børn og unge - VISOs ydelser til børn, unge og specialundervisningsområdet


Social- og Boligstyrelsen

Bekendtgørelse om ændring

Ændring af en kontrakt/koncession i dens løbetid

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/23/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Social- og Boligstyrelsen
CVR-nummer: 26144698
By: Odense C
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
E-mail: visokontrakter@socialstyrelsen.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://sbst.dk

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Socialt udsatte børn og unge - VISOs ydelser til børn, unge og specialundervisningsområdet

Sagsnr.: 2019-7215
II.1.2) Hoved-CPV-kode
85312300 Vejledning og rådgivning
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Tværkulturelle problemstillinger og socialt udsatte børn og unge

Delkontraktnr.: 2
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet på tidspunktet for indgåelse af kontrakten:

I målgruppen optræder børn og unge samt deres familier, som har været på flugt, er indvandret eller, er familiesammenførte. Målgruppe kan være præget af traumatisering i form af krigs-, udviklings- og tilknytningstraumer. Henvendelserne omhandler typisk specialrådgivning og udredning i forhold til, hvordan man kan forstå og tolke familiernes flygtningehistorie således, at PPR kan give specialrådgivning og vejledning til skoler og socialpædagogiske tilbud.

II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen, det dynamiske indkøbssystem eller koncessionen
Varighed i måneder: 60
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

Del IV: Procedure

IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Bekendtgørelse om tildeling af kontrakt vedrørende denne kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 154-377917

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Kontraktnr.: 9
Delkontraktnr.: 2
V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten/beslutningen om tildeling af koncession:
01/08/2020
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten/koncessionen er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Ændringen vedrører den samlede udbudte ramme vedr. delkontrakten og ikke en enkelt kontrahente
By: Odense C
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (på tidspunktet for indgåelse af kontrakten;eksklusive moms)
Udbuddets samlede værdi: 4 312 500.00 DKK

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:

1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte

Ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. 1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort,

— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen,

— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.

3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.

Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens§ 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
By: Valby
Land: Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/02/2023

Del VII: Ændringer til kontrakten/koncessionen

VII.1) Beskrivelse af udbuddet efter ændringerne
VII.1.1) Hoved-CPV-kode
85312300 Vejledning og rådgivning
VII.1.2) Supplerende CPV-kode(r)
VII.1.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
VII.1.4) Beskrivelse af udbuddet:

I målgruppen optræder børn og unge samt deres familier, som har været på flugt, er indvandret eller, er familiesammenførte. Målgruppe kan være præget af traumatisering i form af krigs-, udviklings- og tilknytningstraumer. Henvendelserne omhandler typisk specialrådgivning og udredning i forhold til, hvordan man kan forstå og tolke familiernes flygtningehistorie således, at PPR kan give specialrådgivning og vejledning til skoler og socialpædagogiske tilbud.

VII.1.5) Varighed af kontrakten, rammeaftalen, det dynamiske indkøbssystem eller koncessionen
Varighed i måneder: 60
VII.1.6) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 6 468 750.00 DKK
VII.1.7) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Ændringen vedrører den samlede udbudte ramme vedr. delkontrakten og ikke en enkelt kontrahente
By: Odense C
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren er en SMV: nej
VII.2) Oplysninger om ændringerne
VII.2.1) Beskrivelse af ændringerne
Ændringernes art og omfang (med angivelse af eventuelle tidligere ændringer til kontrakten):

Den udbudte ramme udvides med 50 pct.

Ændringen sker under udbudslovens § 183. Heraf følger:

Ændringer af en kontrakt anses ikke som en ændring af grundlæggende elementer, når

1) behovet for ændringen ikke har kunnet forudses af en påpasselig ordregiver,

2) kontraktens overordnede karakter ikke ændres og

3) værdien af ændringen ikke overstiger 50 pct. af værdien af den oprindelige kontrakt.

Det er Socialstyrelsens vurdering, at 1), 2) og 3) overholdes. Dette begrundes i følgende:

1. Den begivenhed, der har medført behovet for at foretage ændringen, har ikke kunnet forudses på trods af rimelig og påpasselig forberedelse af den oprindelige udbudsprocedure fra Socialstyrelsen, VISO.

2. De opgaver som ændringen vedrører, er opgaver der falder ind under rammeaftalen.

3. Værdien af ændringen overstiger ikke 50 pct.

VII.2.2) Årsager til ændring
Behovet for ændring skyldes omstændigheder, som ikke kunne forudses af en påpasselig ordregivende myndighed/enhed (artikel 43, stk. 1, litra c), i direktiv 2014/23/EU, artikel 72, stk. 1, litra c), i direktiv 2014/24/EU, artikel 89, stk. 1, litra c), i direktiv 2014/25/EU)
Beskrivelse af de omstændigheder, som gjorde ændringen nødvendig, og redegørelse for disse omstændigheders uforudseelige karakter:

i 2021 blev tre mødre og deres 14 børn hjemtaget fra Al-Roj lejren i det nordøstlige Syrien til Danmark. Det er de modtagende kommuner og regioner, der skal yde denne hjælp og støtte inden for de gældende lovgivningsmæssige rammer. Socialstyrelsen tilbyder igennem VISO rådgivning og vejledning til de modtagende kommuner for at understøtte den komplekse opgave. Rådgivningsopgaven er udtryk for en ekstraordinær situation, som VISO ikke kunne have forudset forud for udbud og kontraktindgåelse i 2020. Der er derfor ikke udbudt timer til løsningen af opgaven.

VII.2.3) Forhøjelse af pris
Opdateret samlet kontraktværdi inden ændringerne (under hensyntagen til eventuelle tidligere kontraktændringer og pristilpasninger og, hvad angår direktiv 2014/23/EU, den gennemsnitlige inflation i den pågældende medlemsstat)
Værdi eksklusive moms: 4 312 500.00 EUR
Samlet kontraktværdi efter ændringerne
Værdi eksklusive moms: 6 468 750.00 DKK

Send til en kollega

0.063