Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.comdia.com/aarhus-kommune/tenderinformationshow.aspx?Id=137107
Udbyder
Aarhus Kommune
Levering af senge med ind- og udstigningsfunktion i siden og indstillelige plejesenge med lav liggefladehøjde over gulv
Aarhus Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Rådhuspladsen 2
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Camilla Kjellerup Nordquist
E-mail: cakjn@aarhus.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aarhus.dk
Del II: Genstand
Levering af senge med ind- og udstigningsfunktion i siden og indstillelige plejesenge med lav liggefladehøjde over gulv
Udbuddet omfatter to delaftaler om levering af henholdsvis senge med ind- og udstigningsfunktion i siden og levering af indstillelige plejesengesenge med lav liggefladehøjde over gulv.
Delaftale 1 Levering af senge med ind- og udstigningsfunktion i siden
Aarhus Kommune
Delaftale 1 omfatter levering af senge med ind- og udstigningsfunktion i siden. Herunder ønskes der levering af senge, der kan gøre borgeren selvhjulpen i forbindelse med ind- og udstigning. Samtidig ønskes det, at sengene kan benyttes af 1 hjælper til borgere, der har behov for hjælp til ind- og udstigning af sengen. Sengene skal desuden kunne brugs til borgere, der har behov for hjælp af personale til personlig pleje. Produktet skal kunne anvendes både i borgers eget hjem og på plejehjem.
Den fremtidige rammeaftale kan forlænges i op til 12 måneder á 2 gange.<br><br>
Delaftale 2 Levering af indstillelige plejesenge med lav liggefladehøjde over gulv
Aarhus Kommune
Delaftale 2 omfatter levering af indstillelige plejesenge med lav liggefladehøjde over gulv. Herunder ønskes der senge, der kan gå langt ned til gulvet, så borgere har mulighed for at trille eller rulle ind og ud af seng, og derved forebygge fald ud af seng. Sengene skal desuden kunne brugs til borgere, der har behov for hjælp af personale til personlig pleje. Produktet skal kunne anvendes både i borgers eget hjem og på plejehjem.
Den fremtidige rammeaftale kan forlænges i op til 12 måneder á 2 gange.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som opfylder følgende krav i hver af de seneste 2 afsluttede regnskabsår:<ul><li>Positiv egenkapital</li><li>Soliditetsgrad på minimum 15 %</li></ul><br>
Der indgår krav om sociale klausuler samt krav til forsikringen i rammeaftalerne.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være mulighed for at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Det forventes at rammeaftalerne genudbydes forud for de respektive aftalers ophør. Tidspunktet afhænger af, hvorvidt aftaleforlængelserne udnyttes.
Aarhus Kommune er forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134a. Aarhus Kommune er desuden forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135 - 136, hvis ikke tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138. Tilbudsgiver skal i ESPD’et i Comdia angive, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af en obligatorisk udelukkelsesgrund iht. udbudslovens §§ 135 - 136. Aarhus Kommune vil, i forbindelse med tildeling af rammeaftalerne, indhente dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der fremgår af ESPD fra den tilbudsgiver, som Aarhus Kommune forventer at indgå rammeaftalen med. Den tilbudsgiver, som Aarhus Kommune forventer at indgå rammeaftalen med, skal fremsende dokumentation for ESPD indenfor en passende frist, der meddeles af Aarhus Kommune. I det omfang dokumentationen omfatter en serviceattest, accepteres denne, såfremt den er udstedt maksimalt 6 måneder før tilbudsfristen. Der gøres opmærksom på, at der kan forventes op til 2 ugers behandlingstid ved udstedelse af serviceattester. Såfremt tilbuddet er afgivet fra virksomheder, der er udenlandske og hjemmehørende i EU, indhentes der dokumentation i henhold til E-Certis. Hvis tilbudsgivers land ikke har angivet oplysninger om dokumentation i E-Certis, anvendes fremgangsmåden i udbudslovens § 153. Med hensyn til dokumentation for økonomisk og finansiel formåen skal følgende fremlægges som endelig dokumentation, når Aarhus Kommune anmoder herom: Tilbudsgivers årsregnskaber eller uddrag heraf, for de seneste 2 afsluttede regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtigt i det land, hvor tilbudsgiver er etableret. Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Aarhus Kommune vurderer passende, hvis tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som Aarhus Kommune forlanger. Kravene til dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der er afgivet i ESPD gælder ligeledes konsortiedeltagere samt enheder, hvis formåen tilbudsgiver baserer sig på. For tilbud afgivet af konsortier gælder at konsortiedeltagerne afgiver tilbud i fællesskab og hæfter solidarisk og direkte i forhold til Aarhus Kommune. I forbindelse med indhentning af dokumentation for oplysninger afgivet i ESPD, vil konsortiedeltagerne skulle udfylde og underskrive en konsortieerklæring fremsendt af Aarhus kommune, hvori konsortiets sammensætning samt hæftelse bekræftes. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen, hæfter tilbudsgiver og de pågældende enheder solidarisk og direkte i forhold til Aarhus Kommune. I forbindelse med indhentning af dokumentation for oplysninger afgivet i ESPD, vil den enkelte enhed, hvis formåen tilbudsgiver baserer sig på, skulle udfylde og underskrive en erklæring fremsendt af Aarhus kommune om, at enheden stiller sine ressourcer til rådighed i forbindelse med opgaven. Aarhus Kommune forventer ikke, at omsætningen på hhv. delaftale 1 vil overstige 6.760.000 mio. kr. og delaftale 2 vil overstige 3.900.000 mio. kr., hvilket således er rammeaftalernes respektive, maksimale værdier. De maksimale værdier for de pågældende delaftaler er udtryk for den anslåede værdi i den maksimale aftaleperiode på 4 år tillagt en usikkerhedsmargin på 30%, bl.a. grundet usikkerhed i efterspørgslen hos borgerne. Den selvejende instituation, Plejehjemmet Sct. Olaf, Hjulbjergvej 58, 8270 Højbjerg, er omfattet af udbuddet.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Angår klagen overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelings beslutningen. Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk