Fakta om udbudet
Udbyder
Rødovre Kommune
Genudbud af udstyr til telemedicinsk hjemmemonitorering, Saturationsmålere og personvægte
Rødovre Kommune
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 65307316
Postadresse: Rødovre Parkvej 150
By: Rødovre
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann-Kathrine Fog diekmann
E-mail: cn28808@rk.dk
Telefon: +45 29462064
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.rk.dk/forside
Del II: Genstand
Genudbud af udstyr til telemedicinsk hjemmemonitorering, Saturationsmålere og personvægte
Oprindeligt udbud vedrører genudbuddet af 2 delaftaler på udstyr til telemedicinsk hjemmemonitorering til FællesServicecenter for Telesundhed i Region Midtjylland (FSC)
Udbuddet mundede ud i indgåelse af 2 rammeaftaler vedrørende anskaffelse af hhv.:
- Delaftale 1 - Saturationsmålere
- Delaftale 2 - Personvægte
De 29 kommuner i Hovedstaden er med som frivillig option på delaftale 1 - Saturationsmålere. Læs nærmere herom nedenfor i afsnit VI.3.
Indeværende bekendtgørelse vedrører Rødovre Kommunes indgåelse af rammeaftale af delaftale 1 - Saturationsmålere.
Rødovre Kommune
Det oprindelige udbud havde til formål for FSC, at skabe et såkaldt point of care-katalog (varekatalog) af forskellige produkter til telemedicinske udstyrspakker til selvtestning og hjemmemonitorering. Den store udbredelse af telemedicinsk hjemmemonitorering på landsplan sker fra august 2023 til borgere med KOL.
Når en borger i Rødovre Kommune bliver tildelt telemedicinsk behandling eller opfølgning, er det Rødovre Kommune, der sammensætter, opsætter og installerer udstyrspakken med de relevante produkter til borgeren.
Udbuddet vedrører således køb af produkter der skal indgå i telemedicinske udstyrspakker.
De 29 kommuner i Hovedstaden er med som frivillig option på delaftale 1 - Saturationsmålere. Denne delaftale vedrører Rødovre Kommunes indgåelse af rammeaftale på delaftale 1.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
CVR-nummer: 38883437
Postadresse: Industriparken 4
By: Ballerup
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2750
Land: Danmark
E-mail: per.bligaard@nowushealthcare.com
Telefon: +45 70274422
Internetadresse: www.nowushealthcare.com/
Del VI: Supplerende oplysninger
De 29 kommuner i Hovedstaden (herefter hver for sig hhv. sammen benævnt ”optionel part” hhv. ”optionelle parter”) er med i udbuddet som frivillig option på delaftale 1 – saturationsmålere. Med "frivillig option" menes, at hver optionel part, som ordregivende myndighed i udbuddet, ikke er forpligtet til at indgå rammeaftale med den vindende tilbudsgiver på baggrund af udbuddet, men har blot muligheden herfor. Det oprindelige udbud bekendtgjordes af Fælles Servicecenter for Telesundhed (FSC) i Region Midtjylland.
Hver optionel part kan senest den 30.04.2023 aktivere deres option, og indgå rammeaftale, med den vedudbuddets gennemførelse, vindende tilbudsgiver.
Meddelelse om aktivering af optionen, skal fra den optionelle part ske til den vindende tilbudsgiver, senest 1måned før rammeaftalen ønskes opstartet.
Rammeaftaler indgået af optionelle parter på baggrund af udbuddet, uanset hvornår de indgås, gælder indtil den i § 3, stk. 1 i bilag 3 – rammeaftale, angivne udløbsdato, medmindre de på anden vis ophører eller opsiges før, iht. bestemmelserne herom i bilag 3 – rammeaftale.
Aktivering af en rammeaftale af en optionel part, sker på de vilkår der fremgår af udbudsmaterialet, dog med de eventuelle ændringer der på aktiveringstidspunktet, er sket i sortiment og priser iht. §§ 13 og 14 i udbudsmaterialets bilag 3 – rammeaftale, som indgås mellem FSC v. Region Midtjylland og den vindende tilbudsgiver.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171,stk.4;
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgivestil Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens §12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk