23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 084-147831
Offentliggjort
29.04.2016
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Region Nordjylland

Vindere

Procedurepakker til Regionshospital Nordjylland, Thisted

(17.08.2017)
Mölnlycke Health Care ApS
Gydevang 33
3450 Allerød

Betegnelse: Procedurepakker til Aalborg Universitetshospital, Farsø

(17.08.2017)
Mölnlycke Health Care ApS
Gydevang 33
3450 Allerød

Procedurepakker til Regionshospital Nordjylland, Frederikshavn

(17.08.2017)
Mölnlycke Health Care ApS
Gydevang 33
3450 Allerød

Procedurepakker til Aalborg Universitetshospital, Aalborg

(17.08.2017)
Mölnlycke Health Care ApS
Gydevang 33
3450 Allerød

Procedurepakker til Regionshospital Nordjylland, Hjørring

(17.08.2017)
Mölnlycke Health Care ApS
Gydevang 33
3450 Allerød

Udbud af ortopædkirurgiske procedurepakker


Region Nordjylland

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Nordjylland
29190941
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg Ø
9220
DANMARK
Kontaktperson: Camilla Hjerrild
Telefon: +45 97648482
E-mail: cahj@rn.dk
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.rn.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/252785

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=164036&B=REGIONNORD
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=164036&B=REGIONNORD
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Udbud af ortopædkirurgiske procedurepakker.

 

Sagsnr.: U050101cah16
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33141620
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Udbud af ortopædkirurgiske procedurepakker til Region Nordjylland.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 14 800 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på en enkelt delkontrakt
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Procedurepakker til Aalborg Universitetshospital, Aalborg

 

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33141620
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Ortopædkirurgiske procedurepakker til Aalborg Universitetshospital, Aalborg.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Ved evaluering af ansøgerens tekniske og faglige formåen vil der blive lagt vægt på følgende:

— Antal referencer i alt (jo flere, jo bedre). Referencer skal vedrøre levering af ortopædkirurgiske procedurepakker. Der lægges særligt vægt på procedurepakker leveret til Nordeuropa (Skandinavien samt England og Tyskland)

Ved evaluering af ansøgerens økonomiske og finansielle formåen vil der blive lagt vægt på følgende:

— Størrelsen af nettoomsætningen i de seneste 3 disponible regnskabsår. (Jo større jo bedre) Nettoomsætningen skal alene vedrøre omsætningen for ortopædkirurgiske procedurepakker. Der lægges særligt vægt på omsætning, der vedrører levering til Nordeuropa (Skandinavien samt England og Tyskland).

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Procedurepakker til Aalborg Universitetshospital, Farsø

 

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33141620
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Ortopædkirurgiske procedurepakker til Aalborg Universitetshospital, Farsø.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Ved evaluering af ansøgerens tekniske og faglige formåen vil der blive lagt vægt på følgende:

— Antal referencer i alt (jo flere, jo bedre). Referencer skal vedrøre levering af ortopædkirurgiske procedurepakker. Der lægges særligt vægt på procedurepakker leveret til Nordeuropa (Skandinavien samt England og Tyskland)

Ved evaluering af ansøgerens økonomiske og finansielle formåen vil der blive lagt vægt på følgende:

— Størrelsen af nettoomsætningen i de seneste 3 disponible regnskabsår. (Jo større jo bedre) Nettoomsætningen skal alene vedrøre omsætningen for ortopædkirurgiske procedurepakker. Der lægges særligt vægt på omsætning, der vedrører levering til Nordeuropa (Skandinavien samt England og Tyskland).

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Procedurepakker til Regionshospital Nordjylland, Frederikshavn

 

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33141620
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Procedurepakker til Regionshospital Nordjylland, Frederikshavn.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Ved evaluering af ansøgerens tekniske og faglige formåen vil der blive lagt vægt på følgende:

— Antal referencer i alt (jo flere, jo bedre). Referencer skal vedrøre levering af ortopædkirurgiske procedurepakker. Der lægges særligt vægt på procedurepakker leveret til Nordeuropa (Skandinavien samt England og Tyskland)

Ved evaluering af ansøgerens økonomiske og finansielle formåen vil der blive lagt vægt på følgende:

— Størrelsen af nettoomsætningen i de seneste 3 disponible regnskabsår. (Jo større jo bedre) Nettoomsætningen skal alene vedrøre omsætningen for ortopædkirurgiske procedurepakker. Der lægges særligt vægt på omsætning, der vedrører levering til Nordeuropa (Skandinavien samt England og Tyskland).

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Tilkøb af produkter

Udbuddet omfatter option på produkter angivet i tilbudslisten, jf. Kontraktbilag 2.

Tilbudsgiver skal afgive tilbud på den udbudte option. Ordregiver kan udnytte optionen på et hvilket som helst tidspunkt, herunder i forbindelse med evt. kontraktunderskrift eller i løbet af kontraktperioden, inkl. forlængelser. Ordregiver er ikke forpligtet til at udnytte en option.

Priser på de udbudte optioner afgives i Kontraktbilag 2. Prisen vil ikke indgå i tilbuddets vurdering, jf. udbudsbetingelserne pkt. 12.2.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Procedurepakker til Regionshospital Nordjylland, Hjørring

 

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33141620
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Procedurepakker til Regionshospital Nordjylland, Hjørring.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Ved evaluering af ansøgerens tekniske og faglige formåen vil der blive lagt vægt på følgende:

— Antal referencer i alt (jo flere, jo bedre). Referencer skal vedrøre levering af ortopædkirurgiske procedurepakker. Der lægges særligt vægt på procedurepakker leveret til Nordeuropa (Skandinavien samt England og Tyskland)

Ved evaluering af ansøgerens økonomiske og finansielle formåen vil der blive lagt vægt på følgende:

— Størrelsen af nettoomsætningen i de seneste 3 disponible regnskabsår. (Jo større jo bedre) Nettoomsætningen skal alene vedrøre omsætningen for ortopædkirurgiske procedurepakker. Der lægges særligt vægt på omsætning, der vedrører levering til Nordeuropa (Skandinavien samt England og Tyskland).

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Procedurepakker til Regionshospital Nordjylland, Thisted

 

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33141620
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Procedurepakker til Regionshospital Nordjylland, Thisted.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Ved evaluering af ansøgerens tekniske og faglige formåen vil der blive lagt vægt på følgende:

— Antal referencer i alt (jo flere, jo bedre). Referencer skal vedrøre levering af ortopædkirurgiske procedurepakker. Der lægges særligt vægt på procedurepakker leveret til Nordeuropa (Skandinavien samt England og Tyskland)

Ved evaluering af ansøgerens økonomiske og finansielle formåen vil der blive lagt vægt på følgende:

— Størrelsen af nettoomsætningen i de seneste 3 disponible regnskabsår. (Jo større jo bedre) Nettoomsætningen skal alene vedrøre omsætningen for ortopædkirurgiske procedurepakker. Der lægges særligt vægt på omsætning, der vedrører levering til Nordeuropa (Skandinavien samt England og Tyskland).

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger skal i ESPD Del IV, B, afgive nedenstående oplysninger. Bemærk, at Ordregiver nedenfor tilsvarende har angivet minimumskrav til Ansøgerens økonomiske og finansielle formåen:

1. Nettoomsætning

Ansøgeren skal oplyse sin samlede årsomsætning, det vil sige nettoomsætning, i de seneste 3 disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår Ansøgeren blev etableret. Nettoomsætningen skal angives i danske kroner og skal forstås i overensstemmelse med Årsregnskabsloven. Nettoomsætningen skal alene vedrørende levering af ortopædkirurgiske procedurepakker.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et minimumskrav, at nettoomsætningen for hvert af de anførte regnskabsår er minimum 500 000 DKK.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger skal i ESPD Del IV, C, afgive nedenstående oplysninger. Bemærk, at Ordregiver nedenfor tilsvarende har angivet minimumskrav til Ansøgerens tekniske og faglige formåen:

— Ansøger skal udarbejde referenceliste for de af udbuddet omfattede og tilsvarende ydelser leveret inden for de seneste 3 år. Referencelisten skal således indeholde en beskrivelse af de betydeligste leveringer vedrørende levering af ortopædkirurgiske procedurepakker inklusive datoer og kundens navn (inkl. kontaktperson hos kunden). Herudover ses det gerne, at Ansøger angiver størrelsesordenen (i form af beløb i DKK).

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et minimumskrav, at Ansøger har relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Menneskerettigheder

Der stilles i kontrakten krav om, at leverandørens ydelser skal leveres med respekt for nationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption. Se yderligere udkast til kontrakt pkt. 18.

Mærkning, og miljø indholdsstoffer

Der stilles i kontrakten forskellige krav til mærkning af produkter samt til miljø og indholdsstoffer. Se yderligere udkast til kontrakt pkt. 6.2 og 6.4.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 27/05/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 01/06/2016
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

 

4 år.

 

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Udover de obligatoriske udelukkelsesgrund skal tilbudsgiver tillige erklære ikke at være omfattet af udelukkelsesgrundene i Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (vedr. konkurs mv.), jf. prækvalifikationsbetingelserne pkt. 6.4.1.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

— Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.

— Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

o Angår klagen overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

— Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

— Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

— Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.).

— Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
27/04/2016

Send til en kollega

0.065