23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 106-188469
Offentliggjort
03.06.2016
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Medicoteknik, Region Syddanmark

Vindere

(03.06.2016)
Fresenius Kabi
Islands Brygge 57
2300 København

Indkøb af blandingsrobot til cytostatika produktion

(23.08.2016)
Fresenius Kabi
Islands Brygge 57
2300 København

Indkøb af blandingsrobot til cytostatika produktion


Medicoteknik, Region Syddanmark

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Medicoteknik, Region Syddanmark
Skovvangen 2
Kolding
6000
DANMARK
Telefon: +45 21157956
E-mail: steffan.stuhr.petersen@rsyd.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.medicoteknik-rsd.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Indkøb af blandingsrobot til cytostatika produktion.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33190000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Indkøb af 1 stk. PharmaHelp® varenr. M89000001 til automatisering af cytostatika produktion til Sygehusapotek Fyn, OUH Odense Universitetshospital.

 

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 2 500 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

 

Odense.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Sygehusapotek Fyn ønsker cytostatikaproduktionen effektiviseret, således at fremtidig efterspørgsel kan imødekommes med øget kapacitet vha. automatisering.

I første omgang ønskes et semiautomatisk udstyr til den del af produktionen, som kræver optræk af store voluminer.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

 

Sygehusapotek Fyn ønsker Cytostatikaproduktionen effektiviseret, således at fremtidig øget efterspørgsel kan imødekommes ved at øget kapaciteten vha. automatisering.

Dette gøres ved at indkøbe 1 stk. PharmaHelp cytostatikarobot vare nr. M89000001

Det er ufravigelige krav at det ønskede udstyr skal være automatiseret, simpelt konstrueret, hurtigt at installere, og validere.

Udstyret skal forebygge EGA skader, ved at kunne compound/fremstille store voluminer (≥ 20 ml) med stor præcision, i batch på minimum 10 enheder.

Arbejdsgange for det automatiserede udstyr skal kunne kombineres med Sygehusapotek Fyns eksisterende manuelle produktion.

Produktionen skal foregå i sikkerhedsbænk, for i kombination med lokalerne og andre sikkerhedsbænke at kunne efterleve GMP og »BEK nr. 477 af 8.5.2013 — Bekendtgørelse om færdigtilberedning«, og fungere med samtidig manuel produktion.

Indslusning og udslusning af varer skal kunne foretages på samme måde som for eksisterende manuelle produktion.

Af hensyn til patientsikkerheden skal udstyret have tilknyttet et software, som kan valideres iht. GMP. Softwaret skal på GMP niveau kunne modtage ordre fra produktionssystemet CATO samt generere elektronisk batchdokumentation for hele fremstillingsprocessen, inkl. identifikation af startmaterialer og gravemetrisk proces- og færdigvarekontrol.

Efter Sygehusapotek Fyns markedsundersøgelse er Fresenius Kabi med udstyret PharmaHelp den eneste leverandør på markedet, som kan levere et udstyr af den ovenfor beskrevne type.

I henhold til § 4 i lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. agter ordregiver, at indgå aftalen 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort.

 

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten/beslutningen om tildeling af koncession:
30/05/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Fresenius Kabi
21347809
Islands Brygge 57
København
2300
DANMARK
NUTS-kode: DK01
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 2 500 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé
København
2100
DANMARK

Internetadresse:www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klagefrister fremgår af Håndhævelseslovens § 7:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.

I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

(1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

(2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået.

(3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag,hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for udbuds hjemmeside: www.klfu.dk

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/06/2016

Send til en kollega

0.078