Fakta om udbudet
Udbyder
Medicoteknik, Region Syddanmark
Vindere
(03.06.2016)
Fresenius Kabi
Islands Brygge 57
2300 København
Indkøb af blandingsrobot til cytostatika produktion
(23.08.2016)
Fresenius Kabi
Islands Brygge 57
2300 København
Indkøb af blandingsrobot til cytostatika produktion
Medicoteknik, Region Syddanmark
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
Skovvangen 2
Kolding
6000
DANMARK
Telefon: +45 21157956
E-mail: steffan.stuhr.petersen@rsyd.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.medicoteknik-rsd.dk
Del II: Genstand
Indkøb af blandingsrobot til cytostatika produktion.
Indkøb af 1 stk. PharmaHelp® varenr. M89000001 til automatisering af cytostatika produktion til Sygehusapotek Fyn, OUH Odense Universitetshospital.
Odense.
Sygehusapotek Fyn ønsker cytostatikaproduktionen effektiviseret, således at fremtidig efterspørgsel kan imødekommes med øget kapacitet vha. automatisering.
I første omgang ønskes et semiautomatisk udstyr til den del af produktionen, som kræver optræk af store voluminer.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Sygehusapotek Fyn ønsker Cytostatikaproduktionen effektiviseret, således at fremtidig øget efterspørgsel kan imødekommes ved at øget kapaciteten vha. automatisering.
Dette gøres ved at indkøbe 1 stk. PharmaHelp cytostatikarobot vare nr. M89000001
Det er ufravigelige krav at det ønskede udstyr skal være automatiseret, simpelt konstrueret, hurtigt at installere, og validere.
Udstyret skal forebygge EGA skader, ved at kunne compound/fremstille store voluminer (≥ 20 ml) med stor præcision, i batch på minimum 10 enheder.
Arbejdsgange for det automatiserede udstyr skal kunne kombineres med Sygehusapotek Fyns eksisterende manuelle produktion.
Produktionen skal foregå i sikkerhedsbænk, for i kombination med lokalerne og andre sikkerhedsbænke at kunne efterleve GMP og »BEK nr. 477 af 8.5.2013 — Bekendtgørelse om færdigtilberedning«, og fungere med samtidig manuel produktion.
Indslusning og udslusning af varer skal kunne foretages på samme måde som for eksisterende manuelle produktion.
Af hensyn til patientsikkerheden skal udstyret have tilknyttet et software, som kan valideres iht. GMP. Softwaret skal på GMP niveau kunne modtage ordre fra produktionssystemet CATO samt generere elektronisk batchdokumentation for hele fremstillingsprocessen, inkl. identifikation af startmaterialer og gravemetrisk proces- og færdigvarekontrol.
Efter Sygehusapotek Fyns markedsundersøgelse er Fresenius Kabi med udstyret PharmaHelp den eneste leverandør på markedet, som kan levere et udstyr af den ovenfor beskrevne type.
I henhold til § 4 i lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. agter ordregiver, at indgå aftalen 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
21347809
Islands Brygge 57
København
2300
DANMARK
NUTS-kode: DK01
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagefrister fremgår af Håndhævelseslovens § 7:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
(1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
(2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået.
(3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag,hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK