Fakta om udbudet
Udbyder
Esbjerg Kommune
Vindere
Delaftale 1 Vest området
(04.10.2016)
Sahva A/S
Borgervænget 5
2100 København Ø
Delaftale 2 Øst området
(04.10.2016)
Sahva A/S
Borgervænget 5
2100 København Ø
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 22-08-2016
Time: 12:00
Læses:
Dato: 29-08-2016
Time: 12:00
IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 22-08-2016
Time: 12:15
Læses:
Dato: 29-08-2016
Time: 12:15
Yderligere oplysninger
Spørgefrist er ændret til d. 17.8.2016.
Udbud på levering af Ortopædisk værnefodtøj efter lov om aktiv beskæftigelsesindsats til 7 sydjyske kommuner fordelt på 2 delaftaler
Esbjerg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
39877511
Torvegade 74
Esbjerg
6700
Danmark
Kontaktperson: Alice Overgaard
Telefon: +45 76161442
E-mail: aov@esbjergkommune.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/59278643.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.esbjergkommune.dk/
Del II: Genstand
Udbud på levering af Ortopædisk værnefodtøj efter lov om aktiv beskæftigelsesindsats til 7 sydjyske kommuner fordelt på 2 delaftaler.
Udbuddet vedrører indkøb af ortopædisk værnefodtøj efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, jf. lovbekendtgørelse nr. 990 af 12.9.2014 (herefter kaldet LAB), og omfatter både sikkerhedsfodtøj og arbejdsfodtøj. Udbuddet omfatter både fabriksfremstillet og semi ortopædisk sikkerhedsfodtøj og arbejdsfodtøj, herefter benævn som værnefodtøj. Undtaget fra kontrakten er håndsyet sikkerheds- og arbejdsfodtøj. Undtaget for kontrakten er ligeledes de få tilfælde, hvor ordregiver efter lægelig henvisning, borgerens historik eller anden saglig begrundelse er nødsaget til, at benytte en anden leverandør end den på aftalen, af hensyn til borgerens ve og vel. Udbuddet er opdelt i følgende delaftaler: Område Vest: Esbjerg, Varde, Vejen Område Øst: Kolding, Fredericia, Vejle og Billund Der kan afgives tilbud på en, eller begge områder. Samlet kontraktsum er ca. 1 800 000 DKK pr. delaftale. Beløbet kan ændre sig, da beløbets størrelse afhænger af antal borgere og deres lidelser Rammeaftale v.
Delaftale 1 Vest området
De 2 delaftaler er fuldstændig identiske. Delaftale 1 og 2 dækker blot over forskellige byer. Udbuddet vedrører indkøb af ortopædisk værnefodtøj efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, jf. lovbekendtgørelse nr. 990 af 12.9.2014 (herefter kaldet LAB), og omfatter både sikkerhedsfodtøj og arbejdsfodtøj. Udbuddet omfatter både fabriksfremstillet og semi ortopædisk sikkerhedsfodtøj og arbejdsfodtøj, herefter benævn som værnefodtøj. Undtaget fra kontrakten er håndsyet sikkerheds- og arbejdsfodtøj. Undtaget for kontrakten er ligeledes de få tilfælde, hvor ordregiver efter lægelig henvisning, borgerens historik eller anden saglig begrundelse er nødsaget til, at benytte en anden leverandør end den på aftalen, af hensyn til borgerens ve og vel. Udbuddet er opdelt i følgende delaftaler: Område Vest: Esbjerg, Varde, Vejen Område Øst: Kolding, Fredericia, Vejle og Billund Der kan afgives tilbud på en, eller begge områder. Samlet kontraktsum er ca. 1 800 000 DKK pr. delaftale. Beløbet kan ændre sig, da beløbets størrelse afhænger af antal borgere og deres lidelser.
Delaftale 2 Øst området
De 2 delaftaler er fuldstændig identiske. Delaftale 1 og 2 dækker blot over forskellige byer. Udbuddet vedrører indkøb af ortopædisk værnefodtøj efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, jf. lovbekendtgørelse nr. 990 af 12.9.2014 (herefter kaldet LAB), og omfatter både sikkerhedsfodtøj og arbejdsfodtøj. Udbuddet omfatter både fabriksfremstillet og semi ortopædisk sikkerhedsfodtøj og arbejdsfodtøj, herefter benævn som værnefodtøj. Undtaget fra kontrakten er håndsyet sikkerheds- og arbejdsfodtøj. Undtaget for kontrakten er ligeledes de få tilfælde, hvor ordregiver efter lægelig henvisning, borgerens historik eller anden saglig begrundelse er nødsaget til, at benytte en anden leverandør end den på aftalen, af hensyn til borgerens ve og vel. Udbuddet er opdelt i følgende delaftaler: Område Vest: Esbjerg, Varde, Vejen Område Øst: Kolding, Fredericia, Vejle og Billund Der kan afgives tilbud på en, eller begge områder. Samlet kontraktsum er ca. 1 800 000 DKK pr. delaftale. Beløbet kan ændre sig, da beløbets størrelse afhænger af antal borgere og deres lidelser.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:www.kfst.dk