23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 123-220201
Offentliggjort
29.06.2016

Udbyder

Aalborg Kommune

Udbud af Social- og sundhedsfagligt tilsyn i Aalborg Kommune


Aalborg Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Aalborg Kommune
Storemosevej 17-21
Vodskov
2820
Danmark
Kontaktperson: Louise Weikop
Telefon: +45 99315492
E-mail: udbud-tilsyn@aalborg.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.aalborg.dk

Internetadresse for køberprofilen: http://www.aalborg.dk/om-kommunen/organisation/%C3%A6ldre-oghandicapforvaltningen

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://www.aalborg.dk/business/for-leverandoerer#Udbud
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Udbud af Social- og sundhedsfagligt tilsyn i Aalborg Kommune.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
85310000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Ældre- og Handicapforvaltningen og Familie- og Beskæftigelsesforvaltningen i Aalborg Kommune har besluttet

at gennemføre et udbud af opgaver vedr. socialfagligt-og sundhedsfagligt tilsyn på plejehjem, dagstilbud på

handicapområdet, skole- og behandlingstilbud, visse børneinstitutioner, private pasningsordninger, botilbud og enkelte

tilbud med mentorordning efter Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 6 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85312300
85320000
85140000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Aalborg Kommune har i henhold til Servicelovens §§ 148a 151 og 151a pligt til at føre tilsyn med,

at de kommunale opgaver løses i overensstemmelse med de afgørelser, der er truffet og i henhold

til kvalitetsstandarderne på områderne. Dette udbud omfatter tilsyn med tilbud efter henholdsvis

servicelovens § 46 (støtte til børn og unge med særlige behov), §§ 83, 83a (personlig pleje, praktisk

hjælp, mad og rehabilitering), § 85 (handicapstøtte) og § 86 (træning) samt § 31b (mentor-ordning) i Aktiv

Beskæftigelsesindsatsloven og § 78-79 (private pasningsordninger) i Dagtilbudsloven

På tidspunktet for udbuddets gennemførelse er omkring 95 tilbud fordelt på Ældre- og Handicapforvaltningen

og Familie- og Beskæftigelsesforvaltningen omfattet af ovennævnte tilsyn i henhold til Serviceloven,

Dagtilbudsloven eller Lov om Aktivbeskæftigelsesindsats samt konkrete sundhedsfaglige ydelser. Derudover er der option på henholdsvist omkring 25 tilbud på tilsyn med private

pasningsordninger og medicintilsyn samt tilsyn med ca. 80 botilbud på handicapområdet på konkrete

sundhedsfaglige ydelser.

Udbuddet omfatter tilsyn efter serviceloven, Lov om aktivbeskæftigelsesindsats, Dagtilbudsloven og/eller

Sundhedsloven på omkring 115 tilbud fordelt på Ældre- og Handicapforvaltningen og Familie- og Beskæftigelsesforvaltningen.

Den nuværende aftale om opgaven udløber pr. 31.12.2016, og derfor sendes opgaven i udbud. I den

forbindelse har Aalborg Kommune særligt fokus på at skabe fortsat stabilt og tilfredsstillende sundheds- og

socialfagligt tilsyn med de berørte tilbud. Formålet er endvidere, at skabe mest mulig værdi for pengene for

borgerne, herunder at der kommer yderligere fokus på, at arbejde systematisk med at udvikle kvaliteten af

ydelserne, der leveres til borgerne. Herudover skal tilsynet understøtte overførelse af viden om bedste praksis

mellem parterne for bl.a. at optimere driften og skabe nye løsninger for brugere og medarbejdere.

Udbuddet gennemføres efter afsnit III i udbudsloven, da udbuddet vedr. sociale og andre specifikke

tjenesteydelser.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 6 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Leveranceaftalen har ikke noget ophørstidspunkt. Aftalen er uopsigelig indtil 30.7.2020, hvorefter begge parter kan opsige Aftalen med 6 måneders varsel til udgangen af en måned.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

1) Tilsyn af plejehjem og botilbud på konkrete sundhedsfaglige ydelser.

Herudover ønskes bud på option på 2) tilsyn med medicinhåndtering samt option på 3) tilsyn med private

pasningsordninger efter Dagtilbudsloven.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 087-153985
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 26/08/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
26/06/2016

Send til en kollega

0.047