23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 168-301981
Offentliggjort
01.09.2016
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Region Midtjylland, Indkøb og Medicoteknik

Vindere

(01.09.2016)
Santax Medico
8210 Aarhus V

DR-udstyr til traumepatiente

(14.12.2016)
Santax Medico A/S
Bredskifte Allé 15
8210 Aarhus V

DR-udstyr til traumepatienter


Region Midtjylland, Indkøb og Medicoteknik

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Region Midtjylland, Indkøb og Medicoteknik
Olof Palmes Allé 15
Aarhus N
8200
Danmark
Kontaktperson: Helle Slotsdal
Telefon: +45 78410003
E-mail: im.projektsektionen@stab.rm.dk
Fax: +45 78410003
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.im.rm.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

DR-udstyr til traumepatienter.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33111000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

DR-udstyr til Akutmodtagelse på Aarhus Universitetshospital, udstyret skal primært anvendes til traumepatienter.

 

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 3 800 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

 

Aarhus Universitetshospital, Akutmodtagelsen, Palle Juul-Jensens Boulevard 99, 8200 Aarhus N.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

DR-udstyr til Akutmodtagelse på Aarhus Universitetshospital, udstyret skal primært anvendes til traumepatienter.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

— Uddannelsesoptioner

— Serviceoptioner

— Reservedelsoptioner.

 

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

 

Udstyret skal primært anvendes til traumepatienter i Akutmodtagelsen på Aarhus Universitetshospital, hvor vi modtager de sværest tilskadekomne traumepatienter fra hele Region Midtjylland. Af hensyn til patientsikkerheden anskaffes der mobile traumelejer for at minimere antallet af patientforflytninger. Det er vores overbevisning, at G-armen DelftDI_Trauma_DR er den eneste tekniske tilgængelige løsning, hvor selve røntgenrør og detektor sidder på samme arm. Dette vil give den mest optimale optageteknik i traumesituationen og dermed sikre hurtig diagnosticering, minimere fejleksponeringer og dermed medvirke til god patientsikkerhed.

DelftDI_Trauma_DR:

1) har målekamre, hvilket sikrer den mest optimale optageteknik i traumesituationen, da radiografen ikke skal bruge tid og kræfter på at vælge de rigtige eksponeringsparametre.

2) er en G-arm, hvor detektor og røntgenrør altid er vinkelret på hinanden. Dette sikrer den mest optimale optageteknik i traumesituationen, da radiografen ikke skal bruge tid og kræfter på at positionere røntgenrør og detektor i forhold til hinanden.

3) har en fast FFA (Fokus Film Afstand), hvilket sikrer den mest optimale optageteknik i traumesituationen, da radiografen ikke skal bruge tid og kræfter på at positionere røntgenrøret i den rette afstand i forhold til detektoren.

4) er et løst loftsstativ, der kan anvendes over mobile traumelejer. Dette giver stor fleksibilitet angående positionering i traumerummet — både når røntgenrøret er i brug og når det er i parkeringsposition.

Ordregiver ønsker derfor at anvende udbudsdirektivets artikel 32, stk. 2b om anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående udbudsbekendtgørelse. I henhold til § 4 i lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. agter ordregiver at indgå aftalen 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort.

 

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten/beslutningen om tildeling af koncession:
19/08/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Santax Medico
66441318
Aarhus V
8210
Danmark
Telefon: +45 70133020
E-mail: info@santax.com
NUTS-kode: DK04
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 3 800 000.00 EUR
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark

Internetadresse:http://klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregivere har indgået en kontrakt.

Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark

Internetadresse:http://KFST.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30/08/2016

Send til en kollega

0.078