23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 189-338128
Offentliggjort
30.09.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Gentofte Kommune

Vindere

Toilet-badestol med eldrevet sædekip og eldrevet højdeindstilling

(19.01.2017)
HMN A/S
Midtager 22
2605 Brøndby

Tryksårsforebyggende luftmadras, dynamisk til højrisikobrugere herunder sårkategori 4

(19.01.2017)
Zibo Athene A/S
Præstemarksvej 67
8700 Horsens

Tryksårsforbyggende topmadras eller helmadras (begge uden motor) til middel risikobrugere herunder sårkategori 3 beregnet til borgere, som kan udføre en selvstændig forflytning

(19.01.2017)
Zibo Athene A/S
Præstemarksvej 67
8700 Horsens

Elkørestol med motoriseret styring, til indendørs- og udendørs brug (klasse B)

(19.01.2017)
Invacare A/S
Sdr. Ringvej 37
2605 Brøndby

Madrasser: Depotfunktion og klargøring

(19.01.2017)
Zibo Athene A/S
Præstemarksvej 67
8700 Horsens

Opdateringer

Annullering
(19.01.2017)

Hjælpemidler 2016


Gentofte Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Gentofte Kommune
19438414
Bernstorffsvej 161
Charlottenlund
2920
Danmark
Kontaktperson: Dorthe Friis-Vigh
Telefon: +45 39983301
E-mail: dbfv@gentofte.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.gentofte.dk

Internetadresse for køberprofilen: www.gentofte.dk

I.1) Navn og adresser
Allerød Kommune
Bjarkesvej 2
Allerød
3450
Danmark
E-mail: kommunen@alleroed.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.alleroed.dk

I.1) Navn og adresser
Bornholm Regionskommune
Ullasvej 23
Rønne
Danmark
E-mail: post@brk.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.brk.dk/Sider/Forside.aspx

I.1) Navn og adresser
Egedal Kommune
Dronning Dagmars Vej 200
Ølstykke
Danmark
E-mail: kommune@egekom.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.egedalkommune.dk/

I.1) Navn og adresser
Fredensborg Kommune
Kokkedal
Danmark
E-mail: fredensborg@fredensborg.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.fredensborg.dk/

I.1) Navn og adresser
Frederiksberg Kommune
Frederiksberg
Danmark
E-mail: borgerservice@frederiksberg.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.frederiksberg.dk/Borger.aspx

I.1) Navn og adresser
Frederikssund Kommune
Frederikssund
Danmark
E-mail: epost@frederikssund.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.frederikssund.dk/

I.1) Navn og adresser
Furesø Kommune
Farum
Danmark
E-mail: furesoe@furesoe.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.furesoe.dk/

I.1) Navn og adresser
Gladsaxe Kommune
Gladsaxe
Danmark
E-mail: kommunen@gladsaxe.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.gladsaxe.dk/kommunen/borger

I.1) Navn og adresser
Halsnæs Kommune
Frederiksværk
Danmark
E-mail: mail@halsnaes.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.halsnaes.dk/

I.1) Navn og adresser
Helsingør Kommune
Helsingør
Danmark
E-mail: mail@helsingor.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.helsingor.dk/

I.1) Navn og adresser
Herlev Kommune
Herlev
Danmark
E-mail: herlev@herlev.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.herlev.dk/

I.1) Navn og adresser
Hillerød Kommune
Hillerød
Danmark
E-mail: hilleroed@hilleroed.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.hillerod.dk/borger/

I.1) Navn og adresser
Hørsholm Kommune
Hørsholm
Danmark
E-mail: kommunen@horsholm.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.horsholm.dk/Borgerservice

I.1) Navn og adresser
Lyngby-Taarbæk Kommune
Kgs. Lyngby
Danmark
E-mail: lyngby@ltk.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.ltk.dk/

I.1) Navn og adresser
Rudersdal Kommune
Holte
Danmark
E-mail: borgerservice@rudersdal.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.rudersdal.dk

I.1) Navn og adresser
Ballerup Kommune
Hold-an Vej 7
Ballerup
2750
Danmark
E-mail: borger@balk.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://ballerup.dk/

I.2) Fælles udbud
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/asp6/tender/gentofte_2401_20160920.nsf
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/asp6/tender/gentofte_2401_20160920.nsf
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/asp6/tender/gentofte_2401_20160920.nsf
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Hjælpemidler 2016.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33196100
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Fællesudbud af hjælpemidler til 17 kommuner.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 11 700 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Toilet-badestol med eldrevet sædekip og eldrevet højdeindstilling

 

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33196200
33196100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Toilet-badestol med eldrevet sædekip og eldrevet højdeindstilling.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

2 x 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Elkørestol med motoriseret styring, primært til indendørs brug (klasse A)

 

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33196100
33196200
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Toilet-badestol med eldrevet sædekip og eldrevet højdeindstilling.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 200 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

2 x 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Elkørestol med motoriseret styring, til indendørs- og udendørs brug (klasse B)

 

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33196100
33196200
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Elkørestol med motoriseret styring, til indendørs- og udendørs brug (klasse B).

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 400 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

2 x 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Tryksårsforbyggende topmadras eller helmadras (begge uden motor) til middel risikobrugere herunder sårkategori 3 beregnet til borgere, som kan udføre en selvstændig forflytning

 

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33196100
33196200
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Tryksårsforbyggende topmadras eller helmadras (begge uden motor) til middel risikobrugere herunder sårkategori 3 beregnet til borgere, som kan udføre en selvstændig forflytning.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 100 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

2 x 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Tryksårsforebyggende luftmadras, dynamisk til højrisikobrugere herunder sårkategori 4

 

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33196100
33196200
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Tryksårsforebyggende luftmadras, dynamisk til højrisikobrugere herunder sårkategori 4.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 300 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

2 x 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Madrasser: Depotfunktion og klargøring

 

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33196100
33196200
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Madrasser: Depotfunktion og klargøring.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

2 x 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Oplysninger der afgives via eESPD:

Tilbudsgiver skal udfylde et elektronisk fælleseuropæisk udbudsdokument (eESPD). XML-filen til brug for udfyldelse af eESPD er af ordregiver gjort tilgængelig sammen med resten af udbudsmaterialet. Se punkt I.3) ovenfor. Ordregiver anbefaler, at tilbudsgiver læser Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning om ESPD samt vejledning om eESPD på www.kfst.dk i forbindelse med udfyldelse af eESPD.

Såfremt tilbudsgiver baserer sig på en enheds økonomiske og finansielle formåen, skal tilbudsgiver vedlægge et særskilt eESPD med de oplysninger, der anmodes om i ESPD del II, A og B samt del III for hver enhed, som tilbudsgiveren baserer sig på. De særskilte eESPD skal underskrives af de pågældende enheder, som tilbudsgiver baserer sig på. Ordregiver skal benytte ESPD som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder de anførte minimumskrav til økonomisk og finansiel kapacitet.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

En sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal påtage sig at hæfte solidarisk, og der skal udpeges en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til Ordregiver.

I kontrakten er hensynet til samfundsansvar ved kontraktopfyldelse, som formuleret i de konventioner, som ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, reguleret i relevant omfang.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 126-224895
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 07/11/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 07/11/2016
Tidspunkt: 12:01

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Om udfyldelse af eESPD henvises til udbudsbetingelserne.

Tilbudsgiver må ikke befinde sig i en udelukkelsesgrund, som angivet i Lov nr. 1564 af 15/12-2014 (Udbudsloven) §§ 135, 136 samt 137, stk. 1, nr. 2 og 6. Der henvises til udbudsbetingelserne for yderligere oplysninger om udelukkelsesgrunde og eventuel »self-cleaning«.

Ad I.3): Der er mulighed for at stille spørgsmål vedrørende udbuddet via udbudssystem ETHICS. Se nedenfor om adgang til ETHICS.

Ad II.1.5) og II.2.6): For så vidt angår det anførte beløb bemærkes, at der er tale om et skønnet forbrug over X år. Leverandøren vil dermed ikke kunne støtte ret på disse tal, men bærer fuldt ud den kommercielle risiko i såvel opadgående som nedadgående retning.

Ad II.1.6): Her skal kun anføres noget, hvis kontrakten IKKE er opdelt i delaftaler. Hvis der der ER opdeling i delaftaler skal dette afsnit slettes herfra.

Ad II.1.7): Den anførte kontraktlængde er fra kontraktunderskrivelse.

I relation til punkt III.1.2) og III.1.3) bemærkes det, at virksomheden kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre. Virksomheden skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders juridiske forpligtelse til at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden, jf. udbudslovens § 144, stk. 2. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabelon for erklæringen (»Støtteerklæring«), som ligger tilgængelig sammen med resten af udbudsmaterialet og som hvis relevant skal udfyldes udover ESPD.

Ad III.2.2): En sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortium) skal afgive tilbud under iagttagelse af konkurrencereglerne, herunder i relation til forbuddet mod karteldannelse.

Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.

Vedrørende adgang til udbudsmaterialet og afgivelse af tilbud i ETHICS:

Adgang til udbudsmaterialet og fremsendelse af tilbud kan kun ske via udbudssystemet ETHICS.

Link til udbudshjemmesiden er anført i punkt I.3) ovenfor.

Har man allerede en brugerprofil i ETHICS skal man tilmelde sig ved at klikke på »Tilmeld eksisterende bruger«. Eksisterende brugere får ikke tilsendt en ny signatur, men skal anvende den signatur, som brugeren tidligere har modtaget fra ETHICS. Såfremt signaturen er bortkommet, kan denne fornyes via brugerprofilen, som findes i øverste højre hjørne efter login.

Har man ikke i forvejen en bruger, skal man tilmelde sig ved at klikke på »Opret og tilmeld ny bruger«. Når man opretter en ny bruger, får man en mail indeholdende et aktiveringslink. Ved at følge linket, aktiverer man sin bruger, og man vil herefter automatisk blive tilmeldt. Såfremt den oprettede bruger er underskriftsberettiget, vil man, efter succesfuld aktivering, få tilsendt en signatur, som kan anvendes til signering (Vær opmærksom på, at mailene indeholdende aktiveringslink og signatur i nogle tilfælde kan ende i ens spamfilter).

Som alternativ til signatur fra ETHICS kan anvendes NimID signatur.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med efterfølgende ændringer.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren, om at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk.1, jf. § 6, stk. 4.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
28/09/2016

Send til en kollega

0.079