23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 191-343315
Offentliggjort
04.10.2016
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Region Midtjylland, Indkøb og Medicoteknik

Vindere

(04.10.2016)
Siemens Healthcare A/S
Borupvang 9
2750 Ballerup

Monoplan angioudstyr til KAG-undersøgelser og pacemakeranlæggelser

(30.11.2016)
Siemens A/S Healthcare
Borupvang 9
2750 Ballerup

Monoplan angioudstyr


Region Midtjylland, Indkøb og Medicoteknik

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Region Midtjylland, Indkøb og Medicoteknik
Olof Palmes Allé 15
Aarhus N
8200
Danmark
Kontaktperson: Helle Slotsdal
Telefon: +45 78410003
E-mail: im.projektsektionen@stab.rm.dk
Fax: +45 78410003
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.im.rm.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Monoplan angioudstyr.

 

Sagsnr.: 1-23-4-72-1-17
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33111800
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Monoplan angioudstyr til KAG-undersøgelser og pacemakeranlæggelser.

 

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 5 950 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Monoplan angioudstyr til KAG-undersøgelser og pacemakeranlæggelser.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

— Uddannelsesoptioner

— Serviceoptioner

— Reservedelsoptioner.

 

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

 

Der laves opgradering af eksisterende Siemens Axiom Artis til nyt Siemens interventionsudstyr. Anskaffelsen foretages som et suppleringskøb omfattet af Udbudsloven § 81 stk. 3, nr. 2, idet der foretages supplerende leveringer fra den oprindelige leverandør til udvidelse af allerede foretagne installationer.

Følgende tilbydes: Gulvmonteret C-bue, leje, betjeningsenhed, teknik samt storskærm totaludskiftes, mens grundlicenser, loftjern til monitorophæng, OP-lamper, loftbelysning, føringsveje og monteringshuller i gulv genbruges. Dette indebærer flere fordele for Ordregiver, herunder minimale bygningsændringer, og Ordregiver opnår en helt ny generation interventionsudstyr samt et ny brugerinterface og ny detektor generation. Opgraderingen medfører alene en nedetid på 6 dage, og endvidere vil læringskurven fra den nuværende brugerinterface være nem.

Endelig vil 1 års fuld garanti og minimum 10 års fremadrettet levetid være en betydelig vigtig økonomisk fordel. Et leverandørskifte ville således gøre det nødvendigt for Ordregiver at anskaffe udstyr, som på grund af en forskel i teknisk beskaffenhed ville medføre teknisk uforenelighed eller uforholdsmæssigt store tekniske vanskeligheder ved drift og vedligeholdelse”. Region Midtjylland har derfor til hensigt at indgå kontrakt med Siemens Healthcare A/S.

 

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Kontraktnr.: 17602
Betegnelse:

 

Monoplan angioudstyr

 

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten/beslutningen om tildeling af koncession:
13/09/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Siemens Healthcare A/S
88578228
Borupvang 9
Ballerup
2750
Danmark
NUTS-kode: DK02
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 5 950 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark

Internetadresse:http://klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregivere har indgået en kontrakt.

Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark

Internetadresse:http://KFST.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
29/09/2016

Send til en kollega

0.047