Fakta om udbudet
Udbyder
Indkøbsfællesskabet for Hedensted, Horsens og Odder Kommuner
Vindere
(04.10.2016)
Boisen ApS
Trangstræde 15
8900 Randers C
Prisindhentning til brug for beregning af bevillingsgrundlag ved bevilling af brystproteser
Indkøbsfællesskabet for Hedensted, Horsens og Odder Kommuner
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
Rådhustorvet 4
Horsens
8700
Danmark
Kontaktperson: Dorte Pernille Vestergaard
Telefon: +45 76292023
E-mail: udbud-hho@horsens.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.indkob-hho.dk/
Del II: Genstand
Prisindhentning til brug for beregning af bevillingsgrundlag ved bevilling af brystproteser.
Prisindhentning til brug for beregning af bevillingsgrundlag ved bevilling af brystproteser efter servicelovens § 112 i Hedensted, Horsens og Odder Kommuner.
Prisindhentning til brug for beregning af bevillingsgrundlag ved bevilling af brystproteser efter Servicelovens § 112.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Indkøbsfællesskabet HHO (herefter HHO) har på vegne af Hedensted, Horsens og Odder Kommuner netop indhentet pristilbud på brystproteser. Formålet med indhentning af priser er, at opnå beregningsgrundlag for kommunernes bevilling af den bedst egnede og billigste brystprotese jf. Servicelovens § 112 samt sikre borgerne i disse kommuner mulighed for at indkøbe produktet til en pris, der ligger inden for den tildelte bevilling. Priserne hos den tilbudsgiver, der har afgivet pristilbuddet med den laveste samlede tilbudssum, danner således grundlag for det kontantbeløb, som borgeren bevilliges til brystproteser i forbindelse med visitationen af borgeren fra 1.12.2016 — 30.11.2020. Tilbudsgiveren, der har afgivet pristilbuddet med den laveste samlede prissum, forpligter sig ved sit pristilbud til, at sælge hjælpemidlet til borgeren til den pris, som tilbudsgiveren har afgivet ved denne prisindhentning, op på de leveringsvilkår som er angivet i forbindelse med prisindhentningen. Borgeren kan i medfør af frit-valgs-reglerne i Servicelovens § 112 frit vælge leverandør og er derfor heller ikke forpligtet til at foretage sit indkøb hos den tilbudsgiver, der har afgivet pristilbuddet med den laveste samlede tilbudssum. Som følge heraf garanteres tilbudsgiveren derfor heller ikke nogen minimumsomsætning. Borgeren skal i forbindelse med indkøb af hjælpemidlet selv afholde en evt. merpris, der overstiger bevillingsbeløbet, mens bevillingsbeløbet faktureres direkte til kommunen. Prisindhentningen er efter HHO's opfattelse ikke udbudspligtig, da prisindhentningen ikke kan anses som en for Hedensted, Horsens og Odder Kommuner gensidig bebyrdende aftale og dermed ikke kan anses som en offentlig kontrakt jf. udbudsdirektivets artikel 1, stk. 2. Der henvises i den forbindelse til Klagenævnets for Udbuds kendelse af 30.3.2016 — OneMed A/S mod København Kommune, Klagenævnet for Udbudskendelse af 16.12.2014 — Handicare Auto A/S med Ringkøbing-Skjern Kommune og Klagenævnet for Udbuds kendelse af 21.8.2013 — Bandagist-Centret A/S m.fl. mod Haderslev Kommune m.fl.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Prisindhentning til brug for beregning af bevillingsgrundlag ved bevilling af brystproteser
32153836
Trangstræde 15
Randers C
8900
Danmark
NUTS-kode: DK042
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk