23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 191-343318
Offentliggjort
04.10.2016
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Indkøbsfællesskabet for Hedensted, Horsens og Odder Kommuner

Vindere

(04.10.2016)
Boisen ApS
Trangstræde 15
8900 Randers C

Prisindhentning til brug for beregning af bevillingsgrundlag ved bevilling af brystproteser


Indkøbsfællesskabet for Hedensted, Horsens og Odder Kommuner

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Indkøbsfællesskabet for Hedensted, Horsens og Odder Kommuner
Rådhustorvet 4
Horsens
8700
Danmark
Kontaktperson: Dorte Pernille Vestergaard
Telefon: +45 76292023
E-mail: udbud-hho@horsens.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.indkob-hho.dk/

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Prisindhentning til brug for beregning af bevillingsgrundlag ved bevilling af brystproteser.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33184400
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Prisindhentning til brug for beregning af bevillingsgrundlag ved bevilling af brystproteser efter servicelovens § 112 i Hedensted, Horsens og Odder Kommuner.

 

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 2 292 052.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Prisindhentning til brug for beregning af bevillingsgrundlag ved bevilling af brystproteser efter Servicelovens § 112.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

 

Indkøbsfællesskabet HHO (herefter HHO) har på vegne af Hedensted, Horsens og Odder Kommuner netop indhentet pristilbud på brystproteser. Formålet med indhentning af priser er, at opnå beregningsgrundlag for kommunernes bevilling af den bedst egnede og billigste brystprotese jf. Servicelovens § 112 samt sikre borgerne i disse kommuner mulighed for at indkøbe produktet til en pris, der ligger inden for den tildelte bevilling. Priserne hos den tilbudsgiver, der har afgivet pristilbuddet med den laveste samlede tilbudssum, danner således grundlag for det kontantbeløb, som borgeren bevilliges til brystproteser i forbindelse med visitationen af borgeren fra 1.12.2016 — 30.11.2020. Tilbudsgiveren, der har afgivet pristilbuddet med den laveste samlede prissum, forpligter sig ved sit pristilbud til, at sælge hjælpemidlet til borgeren til den pris, som tilbudsgiveren har afgivet ved denne prisindhentning, op på de leveringsvilkår som er angivet i forbindelse med prisindhentningen. Borgeren kan i medfør af frit-valgs-reglerne i Servicelovens § 112 frit vælge leverandør og er derfor heller ikke forpligtet til at foretage sit indkøb hos den tilbudsgiver, der har afgivet pristilbuddet med den laveste samlede tilbudssum. Som følge heraf garanteres tilbudsgiveren derfor heller ikke nogen minimumsomsætning. Borgeren skal i forbindelse med indkøb af hjælpemidlet selv afholde en evt. merpris, der overstiger bevillingsbeløbet, mens bevillingsbeløbet faktureres direkte til kommunen. Prisindhentningen er efter HHO's opfattelse ikke udbudspligtig, da prisindhentningen ikke kan anses som en for Hedensted, Horsens og Odder Kommuner gensidig bebyrdende aftale og dermed ikke kan anses som en offentlig kontrakt jf. udbudsdirektivets artikel 1, stk. 2. Der henvises i den forbindelse til Klagenævnets for Udbuds kendelse af 30.3.2016 — OneMed A/S mod København Kommune, Klagenævnet for Udbudskendelse af 16.12.2014 — Handicare Auto A/S med Ringkøbing-Skjern Kommune og Klagenævnet for Udbuds kendelse af 21.8.2013 — Bandagist-Centret A/S m.fl. mod Haderslev Kommune m.fl.

 

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Kontraktnr.: 1
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

 

Prisindhentning til brug for beregning af bevillingsgrundlag ved bevilling af brystproteser

 

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten/beslutningen om tildeling af koncession:
30/09/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Boisen ApS
32153836
Trangstræde 15
Randers C
8900
Danmark
NUTS-kode: DK042
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 2 292 052.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30/09/2016

Send til en kollega

0.046