23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 199-358504
Offentliggjort
14.10.2016
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Region Syddanmark, Medicoteknik

Kontrakt vedrørende leveringen af procesudstyr til håndtering og analyse af flydende humant biologisk materiale og relaterede forbrugsstoffer samt service af procesudstyr


Region Syddanmark, Medicoteknik

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Region Syddanmark, Medicoteknik
29190909
Kløvervænget 18, Indg. 122
Odense C
5000
Danmark
Kontaktperson: Søren Birkenfeldt
Telefon: +45 21598410
E-mail: soeren.birkenfeldt@rsyd.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt vedrørende leveringen af procesudstyr til håndtering og analyse af flydende humant biologisk materiale og relaterede forbrugsstoffer samt service af procesudstyr.

Sagsnr.: MT2015/P2275
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33000000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Odense Universitetshospital (OUH) ønsker efter gennemført udbud at indgå kontrakt på leveringen af fuldautomatisk analyseproduktionsanlæg til OUH's sygehuslaboratorium. Kontrakten omhandler tillige løbende leverancer af forbrugsstoffer til ovenstående tekniske løsning i 7 år samt service/vedligehold i 6 år. Analyseproduktion omfatter klinisk kemi, immun-kemi og koagulation.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 120 000 000.00 EUR
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33100000
38000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

Odense Universitetshospital, Afdelingen for Klinisk Kemi og Farmakologi, Sdr. Boulevard 29, 5000 Odense C., Danmark.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Odense Universitetshospital (OUH) ønsker efter gennemført udbud at indgå kontrakt på leveringen af fuldautomatisk analyseproduktionsanlæg til OUH's sygehuslaboratorium. Kontrakten omhandler tillige løbende leverancer af forbrugsstoffer til ovenstående tekniske løsning i 7 år samt service/vedligehold i 6 år. Analyseproduktion omfatter klinisk kemi, immun-kemi og koagulation.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten omfatter obligatoriske optioner på Service og Samarbejdskontrakter samt frivillige optioner på: uddannelse og træning af personalet, deltagelse i informations- og brugermøder, racks og andre komponenter, kontrolmaterialer fra tilbudsgiver, tilkøb af procesudstyr til automatisk afsendelse af prøverør, applikationer og forbrugsmat til B-kravs analyser.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ordregiver har til hensigt at indgå kontrakt Med den anførte leverandør den 27.10.2016.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

Ved udbud af den omhandlende kontrakt indkom ingen konditionsmæssige tilbud. Ordregiver annullerede udbuddet ved bekendtgørelse nr. EUT/2016 S 169-303760 af 2.9.2016, og overgik til udbud med forhandling uden fornyet udbudsbekendtgørelse. Efter modtagelse af korrektioner og supplerende oplysninger har ordregiver foretaget en endelig evalueringen af de indkomne tilbud og fundet at Roche Diagnostics A/S har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud. Ordregiver har derfor til hensigt at tildele kontrakten til nævnte tilbudsgiver. Kontrakten indgås den 27.10.2016.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 091-162609

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Kontraktnr.: MT2015/P2275
Betegnelse:

Kontrakt om levering af procesudstyr til håndtering og analyse af flydende humant biologisk materiale og relaterede forbrugsstoffer samt service af procesudstyr.

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten/beslutningen om tildeling af koncession:
08/10/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Roche Diagnostics A/S
28485085
Industriholmen 59
Hvidovre
2650
Danmark
Telefon: +45 3639998
Fax: +45 36399979
NUTS-kode: DK021
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Indledende anslået samlet værdi af kontrakten/delkontrakten/koncessionen: 120 000 000.00 EUR
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 120 000 000.00 EUR
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klagefrister fremgår af Håndhævelseslovens § 7:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.

I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

(1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

(2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået.

(3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/10/2016

Send til en kollega

0.046