23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 223-406160
Offentliggjort
18.11.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

www.au.dk/udbud

Udbyder

Aarhus Universitet

Vindere

Offentligt udbud vedr. indkøb af 3.0 T klinisk MR scanner

(21.04.2017)
GE Healthcare Danmark A/S
Park Allé 295
2605 Brøndby

Offentligt udbud vedr. indkøb af 3.0 T klinisk MR scanner


Aarhus Universitet

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Aarhus Universitet
311 19 103
Fuglesangs Allé 26
Aarhus V
8210
Danmark
Kontaktperson: Lasse Krongaard
Telefon: +45 60202600
E-mail: udbud@au.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.au.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: www.au.dk/udbud
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Uddannelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Offentligt udbud vedr. indkøb af 3.0 T klinisk MR scanner.

Sagsnr.: 147509
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33113100
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Aarhus Universitet, MR Centret — Institut for Klinisk Medicin udbyder køb af en 3.0 T klinisk MR scanner specielt tilpasset forskning i præ-kliniske og kliniske MR-hyperpolariseringsscanninger.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Formålet med nærværende udbud er at understøtte den videre forskning i MR-hyperpolarisering og i særdeleshed overgangen til humanstudier, som på sigt skal føre til et mere rutinepræget patienttilbud. Det prioriteres derfor meget højt, at Tilbudsgiver er i stand til at levere State-of-the-art indenfor high end MR scanning og hyperpolarisering.

MR scanneren skal primært anvendes i forbindelse med MR-hyperpolarisering (Dynamic Nuclear Polarization (DNP)), først og fremmest baseret på 13C kernen men også på øvrige kerner.

MR scanneren skal bruges til såvel præ-kliniske som kliniske undersøgelser i form af billeddannelse og spektroskopi, ligesom den skal anvendes til generelle radiologiske undersøgelser som f.eks. thorax, abdomen/bækken og det muskuloskelerale system.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 15/01/2017
Slut: 01/12/2017
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ordregiver stiller ingen krav til økonomisk formåen.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ordregiver stiller ingen krav til teknisk og faglig formåen, anden end den, der er efterspurgt og nødvendig for at kunne levere i henhold til Kontraktbilag 1 — Kravspecifikation / Løsningsbeskrivelse.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Vedr. betaling.

Leverandøren har ret til forudbetaling på de vilkår, der er fastsat i udbudsmaterialet.

Ved betaling forud for Overtagelse(ret ift. kontrakten), er det en betingelse for betaling, at Leverandøren forud har stillet fuld og uigenkaldelig anfordringsgaranti fra anerkendt pengeinstitut eller forsikringsselskab til sikkerhed for tilbagebetaling af beløbet. Anfordringsgarantien skal forelægges Kunden til godkendelse. Garantien frigives, når den pågældende Leverance er leveret til Kunden.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 180-322455
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 03/01/2017
Tidspunkt: 14:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 12 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 03/01/2017
Tidspunkt: 15:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der er ikke adgang til at overvære åbning af tilbud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 4171500
E-mail: kfst@kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16/11/2016

Send til en kollega

0.094