23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 225-410389
Offentliggjort
22.11.2016
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Horsens Kommune

Levering af beskæftigelsesrettede forløb ved Jobcenter Horsens


Horsens Kommune

Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Horsens Kommune
Rådhustorvet 4
Horsens
8700
Danmark
Kontaktperson: Gitte Sneborg Alrøe
Telefon: +45 76292026
E-mail: udbud@horsens.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://horsens.dk/Erhverv/Udbud

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Levering af beskæftigelsesrettede forløb ved Jobcenter Horsens.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
75131000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet bestod af 5 delaftaler:

— Delaftale 1: Mentorindsats

— Delaftale 2: Personer visiteret til udviklingsforløb for aktivitetsparate unge

— Delaftale 3: Læring og udviklingsforløb

— Delaftale 4: Personer visiteret til fleksjob

— Delaftale 5: Udviklings- og opkvalificeringsforløb for personer visiteret til ressourceforløb.

Der kunne for alle delaftaler maksimum prækvalificeres 5 tilbudsgivere pr. delaftale.

Der kunne frit ansøges om prækvalifikation på 1, flere eller alle af de udbudte delaftaler. Der kunne ikke ansøges om prækvalifikation på dele af én enkelt delaftale.

Den enkelte Ansøger kunne blive prækvalificeret mellem 0 til det antal delaftaler de søgte om prækvalifikation til.

Såfremt Udbyder modtog ansøgninger fra flere end 5 egnede ansøgere pr. delaftale, ville Udbyder på hver delaftale udvælge fem ansøgere i overensstemmelse med nedenstående:

— Har mest erfaring med varetagelse af lignende eller tilsvarende opgaver (dokumenterede erfaring via referencer).

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 12 800 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Mentorindsats

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
75131000
85312310
85312320
85312300
75130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Med indeværende delaftale ønsker Horsens Kommune at skabe grundlag for, at personer med ret til mentorindsats bringes nærmere en mulighed for at kunne deltage i uddannelse eller beskæftigelse/beskæftigelsesrettet tilbud.

Målgruppe:

Samlet opgørelse over antal personer i målgruppen kan ikke anslås.

Personer der er visiteret til en mentorindsats.

Målgruppen er personer der har ret til mentor i forbindelse med løsladelse efter afsoning, personer der deltager i exitprogram, samt særligt socialt udsatte herunder hjemløse.

Formål:

Formålet med indsatsen er at bringe den ledige tættere på at kunne deltage i et beskæftigelsesrettet tilbud med henblik på at kunne vende tilbage på arbejdsmarkedet.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Personer visiteret til udviklingsforløb for aktivitetsparate unge

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
75131000
85312310
85312300
75130000
85312320
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Med indeværende udbud, der rummer 2 ydelser med hver sin målgruppe, ønsker Horsens Kommune at skabegrundlag for, at:

1) unge aktivitetsparate mellem 18 og 30 år gennem et udviklingsforløb bliver gjort klar til at påbegynde uddannelse eller andre jobskabende aktiviteter og

2) at unge aktivitetsparate og uddannelsesparate i alderen 18-30 år gennem et mentorforløb, givet enten i forbindelse med — eller efter et udviklingsforløb, så den udvikling udviklingsforløbet har skabt, fastholdes.

Målgruppe udviklingsforløb:

Målgruppen er aktivitetsparate unge mellem 18 — 30 år. Målgruppen omfatter unge med komplekse sociale og/eller helbredsmæssige problemstillinger. Der kan f.eks. være tale om misbrugsproblemer, kriminalitet, psykiske lidelser og en socialt belastet baggrund.

Målgruppe mentorforløb:

Målgruppen er unge aktivitetsparate og uddannelsesparate mellem 18 -30 år. Målgruppen omfatter unge der har behov for støtte ved opstart i andet beskæftigelsesrettet forløb.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Læring- og udviklingsforløb

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
75131000
85312310
85312300
75130000
85312320
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Målgruppen for dette udbud er i 2016 på omkring 300 og dermed er det indenfor denne population, at der kan blive visiteret borgere til tilbuddet, men det er ikke lig med, at alle bliver visiteret til tilbuddet.

Målgruppen opdeles i to: Unge mellem 15-19 år og unge mellem 20-25 år.

Delaftalen omfatter således to ydelser/forløb, ét for gruppen af unge mellem 15-19 år, og ét for unge mellem 20-25 år. Krav og indhold er de samme til de 2 ydelser/forløb.

Målgruppe:

Unge mellem 15-25 år som ikke har gennemført en kompetencegivende uddannelse. De unge er kendetegnede ved sociale og personlige problemstillinger som gør det vanskeligt at mestre en stabil hverdag med uddannelse og job og ikke mindst at fungere med andre i større sammenhæng. En del unge vil have uhensigtmæssig forbrug af euforiserende stoffer.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Personer visiteret til fleksjob

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
75131000
85312310
85312300
75130000
85312320
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Målgruppe:

Personer som er visiteret til fleksjob.

Jobsøgningsforløbet henvender sig til personer, som har været ledige i en længere eller kortere periode efter visitationen til fleksjob.

Målgruppen omfatter såvel personer, der typisk er langt fra arbejdsmarkedet med væsentlige skånehensyn af både fysisk, psykisk og social karakter, som de personer der er tættere på arbejdsmarkedet.

Formål:

Det overordnede formål er, at hjælpe deltagerne i fleksjob hurtigst muligt. Jobsøgningsforløbet skal gennem en særlig formidlingsindsats hjælpe deltagerne i fleksjob.

I de tilfælde, hvor leverandøren i samråd med jobcentret skønner, at en person ikke kan udplaceres i fleksjob, er formålet, at der sker en afklaring af pågældendes arbejdsevne i samarbejde med jobcentret.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udviklings- og opkvalificeringsforløb for personer visiteret til ressourceforløb

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
75131000
85312310
85312300
75130000
85312320
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Målgruppen for dette udbud er i 2016 på omkring 200 personer og dermed er det indenfor denne population, at der kan blive visiteret borgere til tilbuddet, men det er ikke lig med, at alle bliver visiteret til tilbuddet.

Målgruppe:

Personer med komplekse problemstillinger der er visiteret til et ressourceforløb. Målgruppen er personer der deltager i et ressourceforløb og som har helbredsmæssige problemer, ved visitation til tilbuddet er den primære udfordring de psykiske problemstillinger.

Formål:

Formålet med indsatsen er at afhjælpe de psykiske udfordringer som deltageren måtte have, samt at udvikle deltagerens funktionsevne med henblik på den overordnede beskæftigelsesrettede indsats der er defineret i rehabiliteringsplanens indsatsplan.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Procedureform
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.10) Angivelse af de nationale regler, der er gældende for udbuddet:
IV.1.11) Tildelingsprocedurens hovedtræk:

Identificering af det økonomisk mest fordelagtige tilbud skete ved anvendelse af tildelingskriteriet »Bedste forhold mellem pris og kvalitet«. Kontrakterne tildeltes til den Tilbudsgiver, der afgav det tilbud med det »Bedste forhold mellem pris og kvalitet«.

Ved evaluering af tilbuddene blev der bedømt på følgende underkriterier:

* Point for pris ganget med 50 %

* Point for kvalitet ganget 50 %.

IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 106-188722
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Delaftale 1 — Levering af mentorindsats

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
07/11/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 5
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 5
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Jobinplace
31278309
Grønlandsvej 3, 3.
Horsens
8700
Danmark
NUTS-kode: DK042
Kontrahenten er en SMV
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 700 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Delaftale 2 — Levering af udviklingsforløb for aktivitetsparate unge

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/11/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 5
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 5
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Udviklingshuset ApS
32766757
Torvet 24
Horsens
8700
Danmark
NUTS-kode: DK042
Kontrahenten er en SMV
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 1 800 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 3
Betegnelse:

Delaftale 3 — Levering af læring- og udviklingsforløb

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/11/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 5
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 5
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Udviklingshuset ApS
32766757
Torvet 24
Horsens
8700
Danmark
NUTS-kode: DK042
Kontrahenten er en SMV
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 1 800 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 4
Betegnelse:

Delaftale 4 — Levering af et forløb for personer visiteret til fleksjob

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
31/10/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 4
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 4
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Job Vision A/S
17968092
Lersø Parkallé 42-44
København Ø
2100
Danmark
NUTS-kode: DK021
Kontrahenten er en SMV
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 1 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 5
Betegnelse:

Delaftale 5 — Levering af udviklings- og opkvalificeringsforløb for personer visiteret til ressourceforløb

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
19/10/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 5
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 5
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Væksthuset
15802383
Sundholmvej 34, 1.
København S
2300
Danmark
NUTS-kode: DK021
Kontrahenten er en SMV
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 2 300 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2, Nævnenes Hus
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud, jf. lbk nr. 593 af 2.6.2016 gælder følgende frister for indgivelse af klage:

EU-udbud:

— En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.

— Andre klager skal være modtaget i klagenævnet:

— Inden 45 kalenderdage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt,

— Inden 30 kalenderdage fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller

— Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.

— Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om klagenævnet for udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være modtaget i klagenævnet inden 30 kalenderdage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Udbyder om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17/11/2016

Send til en kollega

0.046