Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Frederiksberg Kommune
Vindere
Udbud af rammeaftaler om levering af ortoser, ortopædisk fodtøj og fodindlæg
(26.04.2017)
Bandagist Jan Nielsen A/S
Frederiksborggade 23
1360 København K
Udbud af rammeaftaler om levering af ortoser, ortopædisk fodtøj og fodindlæg
(26.04.2017)
Sahva A/S
Borgervænget 5
2100 København Ø
Udbud af rammeaftaler om levering af ortoser, ortopædisk fodtøj og fodindlæg
Frederiksberg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
11259979
Smallegade 1
Frederiksberg
2000
Danmark
Kontaktperson: Jan Eilsø
E-mail: jaei01@frederiksberg.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/62960702.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.frederiksberg.dk/
Gentofte
Danmark
E-mail: DBFV@Gentofte.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.gentofte.dk
Lyngby
Danmark
E-mail: KIMRE@ltk.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ltk.dk
Rudersdal
Danmark
E-mail: mojen@rudersdal.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rudersdal.dk
Gladsaxe
Danmark
E-mail: SIMEID@gladsaxe.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.gladxase.dk
Furesø
Danmark
E-mail: cle@furesoe.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.furesoe.dk
Frederiksberg
Danmark
E-mail: jaei01@frederiksberg.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.frederiksberg.dk
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/62960702.aspx
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftaler om levering af ortoser, ortopædisk fodtøj og fodindlæg.
Dette udbud vedrører levering af ortoser og ortopædisk fodtøj og fodindlæg til borgere i Frederiksberg Kommune, Furesø Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune og Rudersdal Kommune.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud i henhold til lov nr. 1564 af 15.12.2015, »Udbudsloven«, hvilket betyder, at enhver egnet tilbudsgiver har ret til at afgive tilbud.
Dette udbud vedrører levering af ortoser og ortopædisk fodtøj og fodindlæg til borgere i Frederiksberg Kommune, Furesø Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune og Rudersdal Kommune.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud i henhold til lov nr. 1564 af 15.12.2015, »Udbudsloven«, hvilket betyder, at enhver egnet tilbudsgiver har ret til at afgive tilbud.
Nærværende udbud er omfattet af reglerne om frit valg på ældreområdet, jf. lov om social service og bekendtgørelse om kvalitetsstandarder. En tilbudsgiver accepterer derfor ved tilbudsafgivelse de effekter der følger af den til enhver tid gældende lovgivning på området, herunder at borgeren frit kan vælge en anden leverandør samt at aftalens priser kan oplyses til borger ved henvendelse til kommunen.
Ordregiver forventer, at det årlige forbrug af ortoser og ortopædisk fodtøj og fodindlæg er ca. 19 275 000 mio. DKK, eksklusiv moms. Det forventede forbrug pr. år er alene udtryk for Ordregivers skøn, som ikke er bindende i aftaleperioden.
De udbudte rammeaftaler træder i kraft den 1.3.2017 og ophører den 28.2.2019. Endvidere har Ordregiver en option på forlængelse i 2 x 12 måneder. Vilkårene for Ordregivers udnyttelse af optionen fremgår af udbudsmaterialets rammeaftale.
Tilbudsgivers tilbud skal omfatte alle deltagende kommuner.
Udbuddet er opdelt i følgende delaftaler
— Delaftale 1, Ortoser
— Delaftale 2, Ortopædisk fodtøj og fodindlæg.
Tilbudsgiver kan vælge at give tilbud på 1 eller begge delaftaler.
Ordregiver en option på forlængelse i 2 x 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i det seneste regnskabsår.
Tilbudsgiver skal som mindstekrav kunne dokumentere følgende omsætning inden for rammeaftalens område for hhv. delaftale 1 ortoser og delaftale 2 ortopædisk fodtøj og fodindlæg:
o Delaftale 1, ortoser:
En årlig omsætning på mindst 2 000 000 DKK ekskl. moms for hver af de sammenlignelige leverancer, som tilbudsgiver skal oplyse jf. pkt. 4.1.3. Tilbudsgiver kan vælge at oplyse 2 sammenlignelige leverancer på minimum 2 000 000 DKK ekskl. moms pr. år eller mindst 4 sammenlignelige leverancer på mindst 1 000 000 DKK ekskl. moms pr. år.
o Delaftale 2, ortopædisk fodtøj og fodindlæg:
En årlig omsætning på mindst 4 000 000 DKK ekskl. moms for hver af de sammenlignelige leverancer, som tilbudsgiver skal oplyse jf. pkt. 4.1.3. Tilbudsgiver kan vælge at oplyse 2 sammenlignelige leverancer på minimum 4 000 000 DKK ekskl. moms pr. år eller mindst 4 sammenlignelige leverancer på mindst 2 000 000 DKK ekskl. moms pr. år.
Del IV: Procedure
Der er ikke adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Som dokumentation for opfyldelse af mindstekrav til egnethed vil tilbudsgiver blive bedt om fremlægge følgende til bekræftelse af oplysningerne afgivet i ESPD:
— Uddrag af tilbudsgivers årsregnskaber eller tilsvarende dokumentation, der viser tilbudsgivers egenkapital for det seneste regnskabsår
— En officiel liste over de betydeligste kontrakter om ortoser og ortopædisk fodtøj og fodindlæg, der er udført inden for de seneste 3 år. Listen skal som minimum indeholde de referencer, der er oplyst i ESPD, og af listen skal for hver kontrakt fremgå:
o en karakteristik af kontrakten
o den årlige omsætning på kontrakten
o en angivelse af start- og hvis relevant sluttidspunkt for kontrakten
o navnet på den offentlige eller private kunde, som kontrakten er udført for
o kontaktoplysninger (e-mailadresse og/eller telefonnummer) til kontaktperson eller –personer ansat hos den pågældende kunde, og som vil kunne verificere de anførte oplysninger.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v.(loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2 stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3 stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk