23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 235-428321
Offentliggjort
06.12.2016
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Region Midtjylland, Indkøb og Medicoteknik

Vindere

Opgradering af syv eksisterende MR-scannere

(06.12.2016)
Siemens Healthcare A/S
Borupvang 9
2750 Ballerup

Opgradering af 7 eksisterende MR-scannere


Region Midtjylland, Indkøb og Medicoteknik

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Region Midtjylland, Indkøb og Medicoteknik
Olof Palmes Allé 15
Aarhus N
8200
Danmark
Kontaktperson: Helle Slotsdal
Telefon: +45 78410003
E-mail: im.projektsektionen@stab.rm.dk
Fax: +45 78410003
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.im.rm.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Opgradering af 7 eksisterende MR-scannere.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33111610
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Opgradering af 7 eksisterende MR-scannere.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 30 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

Regionshosp. Viborg, BDA; Regionshospi. Silkeborg, Diagnostisk Center; Regionshosp. Herning, Rtg.afd: Regionshosp.Holstebro, Rtg.afd.; AUH, Neuroradiologisk; AUH MR-centret, Regionshosp. Randers MR-C.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Opgradering af syv eksisterende MR-scannere.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Region Midtjylland råder over 7 Siemens Avanto MR scannere. Scannerne vil i løbet af de næste par år være teknologisk forældede og skal derfor opgraderes. Det vurderes, at en samlet opgradering af de 7 scannere kun kan foretages af Siemens, da magnet og tilhørende gradientspole ikke udskiftes i forbindelse med opgraderingen. Den opgraderede elektronik skal desuden integreres med den eksisterende magnet og gradientspole. Da både magnet og gradientspole genanvendes, kan dele af den eksisterende kabelføring genbruges, ligesom Faradayburet kan bibeholdes med minimale ændringer. Den blivende magnet medfører desuden, at man undgår større ændringer af bygningskonstruktionen, så hospitalets øvrige produktion ikke påvirkes af en opgradering. Region Midtjylland har derfor til hensigt at indgå kontrakten vedr. opgraderinger med Siemens Healthcare A/S.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Kontraktnr.: 17500
Betegnelse:

Opgradering af syv eksisterende MR-scannere

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten/beslutningen om tildeling af koncession:
17/11/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Siemens Healthcare A/S
Borupvang 9
Ballerup
2750
Danmark
NUTS-kode: DK01

Internetadresse:www.healthcare.siemens.dk

Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 30 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark

Internetadresse:http://klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren

har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.

Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark

Internetadresse:http://kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
02/12/2016

Send til en kollega

0.031