23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 038-068400
Offentliggjort
23.02.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

www.viborg.dk/udbud

Udbyder

Viborg Kommune

Vindere

Delaftale 4 forflytningsplatform uden sæde

(31.08.2017)
Etac A/S
Egeskovvej 12
8700 Horsens

Delaftale 2 fuldautomatisk plejeseng med udstigning i fodende

(31.08.2017)
KR Hospitalsudstyr A/S
Mågevej 16
8370 Hadsten

Delaftale 3 forflytningsplatform med sæde

(31.08.2017)
ArjoHuntleigh A/S
Vassingerødvej 52
3540 Lynge

Opdateringer

Annullering
(31.08.2017)

Alle medlemmer af Jysk Fællesindkøb deltager i udbuddet på alle 4 delaftaler.
Følgende kommuner er medlemmer af Jysk Fællesindkøb:
Viborg Kommune, Prinsens Alle 5, 8800 Viborg,
Favrskov Kommune, Skovvej 20, 8321 Hinnerup,
Haderslev Kommune, Gåskærgade 26, 6100 Haderslev,
Mariagerfjord Kommune, Ndr. Kajgade 1, 9500 Hobro,
Norddjurs Kommune, Torvet 3, 8500 Grenå,
Rebild Kommune, Hobrovej 110, 9530 Støvring,
Skanderborg Kommune, Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg,
Skive Kommune, Torvegade 10, 7800 Skive og
Syddjurs Kommune, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft
Ingen tilbudsgiverne orienteres om den endelige tildelingsbeslutning, skal den tilbudsgiver, som ifølge ordregiver har afgivet det økonomisk mest fordelagtige bud, dokumentere oplysningerne afgivet i ESPD, jf. udbudsloven § 159, stk. 2.
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136.
Derudover skal tilbudsgiver bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 1-6.
Ordregiver vil kræve følgende dokumentation:
Vedr. udelukkelsesgrunde:
— gyldig Serviceattest, jf. udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen.
Vedr.: økonomisk og finansiel formåen:
— oplysning om tilbudsgivers egenkapital for de sidste 2 afsluttede regnskabsår i form af regnskaber for de sidste 2 afsluttede regnskabsår.
Vedr. teknisk og faglig formåen:
— en liste over de referencer, der er angivet i ESPD, med angivelse af opgave, beløb, valuta og tidspunkter for leverancer samt oplysning om modtager hos den offentlige myndighed.
Ordregiver fastsætter en rimelig frist for tilbudsgiveren til at fremsende serviceattesten til ordregiver. Tilbudsgiver må dog påregne ekspeditionstid hos Erhvervsstyrelsen hvorfor ordregiver opfordrer tilbudsgiver til at indhente serviceattesten forud for afgivelse af tilbud.

EU-udbud på levering af innovative plejesenge og forflytningsplatforme til Jysk Fællesindkøb


Viborg Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Viborg Kommune
29189633
Prinsens Allé 5
Viborg
8800
Danmark
Kontaktperson: Bente Schlie
E-mail: udbud@viborg.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.viborg.dk/udbud

I.1) Navn og adresser
Favrskov Kommune
29189714
Skovvej 20
Hinnerup
8321
Danmark
Kontaktperson: Bente Schlie
E-mail: udbud@viborg.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.viborg.dk/udbud

I.1) Navn og adresser
Haderslev Kommune
29189757
Gåskærgade 26
Haderslev
6100
Danmark
Kontaktperson: Bente Schlie
E-mail: udbud@viborg.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.viborg.dk/udbud

I.1) Navn og adresser
Mariagerfjord Kommune
29189455
Ndr. Kajgade 1
Hobro
9500
Danmark
Kontaktperson: Bente Schlie
E-mail: udbud@viborg.dk
NUTS-kode: DK05

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.viborg.dk/udbud

I.1) Navn og adresser
Norddjurs Kommune
29189986
Torvet 3
Grenå
8500
Danmark
Kontaktperson: Bente Schlie
E-mail: udbud@viborg.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.viborg.dk/udbud

I.1) Navn og adresser
Rebild Kommune
29189463
Hobrovej 110
Støvring
9530
Danmark
Kontaktperson: Bente Schlie
E-mail: udbud@viborg.dk
NUTS-kode: DK05

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.viborg.dk/udbud

I.1) Navn og adresser
Skanderborg Kommune
29189714
Skanderborg Fælled 1
Skanderborg
8660
Danmark
Kontaktperson: Bente Schlie
E-mail: udbud@viborg.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.viborg.dk/udbud

I.1) Navn og adresser
Skive Kommune
29189579
Torvegade 10
Skive
7800
Danmark
Kontaktperson: Bente Schlie
E-mail: udbud@viborg.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.viborg.dk/udbud

I.1) Navn og adresser
Syddjurs Kommune
29189978
Lundbergsvej 2
Ebeltoft
8400
Danmark
Kontaktperson: Bente Schlie
E-mail: udbud@viborg.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.viborg.dk/udbud

I.2) Fælles udbud
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: www.viborg.dk/udbud
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: www.viborg.dk/udbud
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: www.viborg.dk/udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EU-udbud på levering af innovative plejesenge og forflytningsplatforme til Jysk Fællesindkøb.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33196100
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører anskaffelse af innovative plejesenge og forflytningsplatforme til Jysk Fællesindkøb.

Udbuddet er opdelt i følgende delaftaler:

Delaftale 1: Delaftale 1a fuldautomatisk plejeseng med udstigning til siden og Delaftale 1b halvautomatisk plejeseng med udstigning til siden

Delaftale 2: fuldautomatisk plejeseng med udstigning i fodende

Delaftale 3: forflytningsplatform med sæde

Delaftale 4: forflytningsplatform uden sæde.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 5 900 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 1: Fuldautomatisk plejeseng med udstigning til siden og halvautomatisk plejeseng med udstigning til siden

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33196100
33192100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
NUTS-kode: DK042
NUTS-kode: DK05
NUTS-kode: DK032
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 1 omfatter 2 delaftaler, som der skal afgives tilbud på:

Delaftale 1a: Fuldautomatisk plejeseng med udstigning til siden og

Delaftale 1b: Halvautomatisk plejeseng med udstigning til siden.

Se nærmere beskrivelse af produkterne i bilag 2, Kravspecifikationen.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver kan forlænge aftalen i op til 2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver kan forlænge aftale i op til 2 x 12 måneder.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 2 fuldautomatisk plejeseng med udstigning i fodende

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33196100
33192100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
NUTS-kode: DK042
NUTS-kode: DK05
NUTS-kode: DK032
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 2: Fuldautomatisk plejeseng med udstigning i fodende.

Se nærmere beskrivelse af produkt i bilag 2, Kravspecifikationen.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 600 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver kan forlænge aftalen med op til 2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver kan forlænge aftalen med op til 2 x 12 måneder.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 3 forflytningsplatform med sæde

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33196100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
NUTS-kode: DK042
NUTS-kode: DK05
NUTS-kode: DK032
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 3: forflytningsplatform med sæde.

Se nærmere beskrivelse af produkt i bilag 2, Kravspecifikationen.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 800 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver kan forlænge aftalen i op til 2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver kan forlænge aftalen i op til 2 x 12 måneder.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 4 forflytningsplatform uden sæde

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33196100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
NUTS-kode: DK042
NUTS-kode: DK05
NUTS-kode: DK032
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 4: forflytningsplatform uden sæde.

Se nærmere beskrivelse i bilag 2, Kravspecifikationen.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver kan forlænge aftalen i op til 2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver kan forlænge aftalen i op til 2 x 12 måneder.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal i det fælleseuropæiske udbudsdokument ESPD oplyse sin egenkapital for de sidste 2 afsluttede regnskabsår.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital i hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår.

Den endelig tildeling af rammeaftale er betinget af, at den tilbudsgiver, som ifølge ordregiver har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, dokumenterer oplysningerne, der er afgivet i ESPD-dokumentet, jf. udbudslovens § 159, stk. 2. Ordregiver vil kræve følgende dokumentation vedr. økonomisk og finansiel formåen:

— Årsregnskaber eller uddrag heraf for de regnskabsår, som tilbudsgiver har nævnt i ESPD-dokumentet, jf. udbudslovens § 154, stk. 2.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal i det fælleseuropæiske udbudsdokument ESPD oplyse referencer vedrørende igangværende eller afsluttede sammenlignelige referencer inden for de sidste 3 år.

Tilbudsgiver skal beskrive leverancerne, angive beløb, valuta, dato for udførelse og modtagere hos den ordregivende myndighed.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal som minimum angive 1 sammenlignelig reference, der er udført i løbet af de sidste 3 år.

Én sammenlignelig reference er en leverance af det tilbudte produktområde af hjælpemidler til en offentlig kunde.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Vilkårene for kontraktens udførelse fremgår af nærværende udbudsbekendtgørelse og udbudsmaterialet (udbudsbetingelser kravspecifikation, tilbudslister og udkast til rammeaftale.

Ordregiver forpligter sig til at anvende nærværende rammeaftale til at dække sit forbrug. Ordregiver er dog berettiget til at anvende delydelsesreglen i Udbudslovens § 8, stk. 2, og kan derfor indkøbe op til 20 % af sit samlede forbrug hos andre leverandører. I det omfang et indkøb er en del af et bygge- og anlægsydelse, forbeholder ordregiver sig retten til at udbyde dette som en selvstændig opgave eller som en del af de samlede bygge- og anlægsopgave.

Ligeledes tages der forbehold for ændringer i antallet af leveringssteder og leveringsadresser, f.eks. som følge af beslutninger udlicitering, omstrukturering eller kapacitetstilpasninger. Ordregiver forbeholder sig ret til at foretage køb til anden side, såfremt et/en af rammeaftalen omfattet produkt/ydelse ikke kan dække ordregivers særlige behov.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 23/03/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 23/03/2017
Tidspunkt: 12:00
Sted:

Viborg Kommune, Prinsens Allé 5, 8800 Viborg.

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der vil ikke være adgang for tilbudsgivere til at overvære åbningen af tilbud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Alle medlemmer af Jysk Fællesindkøb deltager i udbuddet på alle 4 delaftaler.

Følgende kommuner er medlemmer af Jysk Fællesindkøb:

Viborg Kommune, Prinsens Alle 5, 8800 Viborg,

Favrskov Kommune, Skovvej 20, 8321 Hinnerup,

Haderslev Kommune, Gåskærgade 26, 6100 Haderslev,

Mariagerfjord Kommune, Ndr. Kajgade 1, 9500 Hobro,

Norddjurs Kommune, Torvet 3, 8500 Grenå,

Rebild Kommune, Hobrovej 110, 9530 Støvring,

Skanderborg Kommune, Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg,

Skive Kommune, Torvegade 10, 7800 Skive og

Syddjurs Kommune, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft.

Ingen tilbudsgiverne orienteres om den endelige tildelingsbeslutning, skal den tilbudsgiver, som ifølge ordregiver har afgivet det økonomisk mest fordelagtige bud, dokumentere oplysningerne afgivet i ESPD, jf. udbudsloven § 159, stk. 2.

Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136.

Derudover skal tilbudsgiver bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 1-6.

Ordregiver vil kræve følgende dokumentation:

Vedr. udelukkelsesgrunde:

— gyldig Serviceattest, jf. udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen.

Vedr.: økonomisk og finansiel formåen:

— oplysning om tilbudsgivers egenkapital for de sidste 2 afsluttede regnskabsår i form af regnskaber for de sidste 2 afsluttede regnskabsår.

Vedr. teknisk og faglig formåen:

— en liste over de referencer, der er angivet i ESPD, med angivelse af opgave, beløb, valuta og tidspunkter for leverancer samt oplysning om modtager hos den offentlige myndighed.

Ordregiver fastsætter en rimelig frist for tilbudsgiveren til at fremsende serviceattesten til ordregiver. Tilbudsgiver må dog påregne ekspeditionstid hos Erhvervsstyrelsen hvorfor ordregiver opfordrer tilbudsgiver til at indhente serviceattesten forud for afgivelse af tilbud.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 3.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen indgives i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

+ 45.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse:http://kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/02/2017

Send til en kollega

0.047