Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Viborg Kommune
Vindere
Delaftale 4 forflytningsplatform uden sæde
(31.08.2017)
Etac A/S
Egeskovvej 12
8700 Horsens
Delaftale 2 fuldautomatisk plejeseng med udstigning i fodende
(31.08.2017)
KR Hospitalsudstyr A/S
Mågevej 16
8370 Hadsten
Delaftale 3 forflytningsplatform med sæde
(31.08.2017)
ArjoHuntleigh A/S
Vassingerødvej 52
3540 Lynge
Opdateringer
Alle medlemmer af Jysk Fællesindkøb deltager i udbuddet på alle 4 delaftaler.
Følgende kommuner er medlemmer af Jysk Fællesindkøb:
Viborg Kommune, Prinsens Alle 5, 8800 Viborg,
Favrskov Kommune, Skovvej 20, 8321 Hinnerup,
Haderslev Kommune, Gåskærgade 26, 6100 Haderslev,
Mariagerfjord Kommune, Ndr. Kajgade 1, 9500 Hobro,
Norddjurs Kommune, Torvet 3, 8500 Grenå,
Rebild Kommune, Hobrovej 110, 9530 Støvring,
Skanderborg Kommune, Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg,
Skive Kommune, Torvegade 10, 7800 Skive og
Syddjurs Kommune, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft
Ingen tilbudsgiverne orienteres om den endelige tildelingsbeslutning, skal den tilbudsgiver, som ifølge ordregiver har afgivet det økonomisk mest fordelagtige bud, dokumentere oplysningerne afgivet i ESPD, jf. udbudsloven § 159, stk. 2.
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136.
Derudover skal tilbudsgiver bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 1-6.
Ordregiver vil kræve følgende dokumentation:
Vedr. udelukkelsesgrunde:
— gyldig Serviceattest, jf. udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen.
Vedr.: økonomisk og finansiel formåen:
— oplysning om tilbudsgivers egenkapital for de sidste 2 afsluttede regnskabsår i form af regnskaber for de sidste 2 afsluttede regnskabsår.
Vedr. teknisk og faglig formåen:
— en liste over de referencer, der er angivet i ESPD, med angivelse af opgave, beløb, valuta og tidspunkter for leverancer samt oplysning om modtager hos den offentlige myndighed.
Ordregiver fastsætter en rimelig frist for tilbudsgiveren til at fremsende serviceattesten til ordregiver. Tilbudsgiver må dog påregne ekspeditionstid hos Erhvervsstyrelsen hvorfor ordregiver opfordrer tilbudsgiver til at indhente serviceattesten forud for afgivelse af tilbud.
EU-udbud på levering af innovative plejesenge og forflytningsplatforme til Jysk Fællesindkøb
Viborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
29189633
Prinsens Allé 5
Viborg
8800
Danmark
Kontaktperson: Bente Schlie
E-mail: udbud@viborg.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.viborg.dk/udbud
29189714
Skovvej 20
Hinnerup
8321
Danmark
Kontaktperson: Bente Schlie
E-mail: udbud@viborg.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.viborg.dk/udbud
29189757
Gåskærgade 26
Haderslev
6100
Danmark
Kontaktperson: Bente Schlie
E-mail: udbud@viborg.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.viborg.dk/udbud
29189455
Ndr. Kajgade 1
Hobro
9500
Danmark
Kontaktperson: Bente Schlie
E-mail: udbud@viborg.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.viborg.dk/udbud
29189986
Torvet 3
Grenå
8500
Danmark
Kontaktperson: Bente Schlie
E-mail: udbud@viborg.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.viborg.dk/udbud
29189463
Hobrovej 110
Støvring
9530
Danmark
Kontaktperson: Bente Schlie
E-mail: udbud@viborg.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.viborg.dk/udbud
29189714
Skanderborg Fælled 1
Skanderborg
8660
Danmark
Kontaktperson: Bente Schlie
E-mail: udbud@viborg.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.viborg.dk/udbud
29189579
Torvegade 10
Skive
7800
Danmark
Kontaktperson: Bente Schlie
E-mail: udbud@viborg.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.viborg.dk/udbud
29189978
Lundbergsvej 2
Ebeltoft
8400
Danmark
Kontaktperson: Bente Schlie
E-mail: udbud@viborg.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.viborg.dk/udbud
Del II: Genstand
EU-udbud på levering af innovative plejesenge og forflytningsplatforme til Jysk Fællesindkøb.
Udbuddet vedrører anskaffelse af innovative plejesenge og forflytningsplatforme til Jysk Fællesindkøb.
Udbuddet er opdelt i følgende delaftaler:
Delaftale 1: Delaftale 1a fuldautomatisk plejeseng med udstigning til siden og Delaftale 1b halvautomatisk plejeseng med udstigning til siden
Delaftale 2: fuldautomatisk plejeseng med udstigning i fodende
Delaftale 3: forflytningsplatform med sæde
Delaftale 4: forflytningsplatform uden sæde.
Delaftale 1: Fuldautomatisk plejeseng med udstigning til siden og halvautomatisk plejeseng med udstigning til siden
Delaftale 1 omfatter 2 delaftaler, som der skal afgives tilbud på:
Delaftale 1a: Fuldautomatisk plejeseng med udstigning til siden og
Delaftale 1b: Halvautomatisk plejeseng med udstigning til siden.
Se nærmere beskrivelse af produkterne i bilag 2, Kravspecifikationen.
Ordregiver kan forlænge aftalen i op til 2 x 12 måneder.
Ordregiver kan forlænge aftale i op til 2 x 12 måneder.
Delaftale 2 fuldautomatisk plejeseng med udstigning i fodende
Delaftale 2: Fuldautomatisk plejeseng med udstigning i fodende.
Se nærmere beskrivelse af produkt i bilag 2, Kravspecifikationen.
Ordregiver kan forlænge aftalen med op til 2 x 12 måneder.
Ordregiver kan forlænge aftalen med op til 2 x 12 måneder.
Delaftale 3 forflytningsplatform med sæde
Delaftale 3: forflytningsplatform med sæde.
Se nærmere beskrivelse af produkt i bilag 2, Kravspecifikationen.
Ordregiver kan forlænge aftalen i op til 2 x 12 måneder.
Ordregiver kan forlænge aftalen i op til 2 x 12 måneder.
Delaftale 4 forflytningsplatform uden sæde
Delaftale 4: forflytningsplatform uden sæde.
Se nærmere beskrivelse i bilag 2, Kravspecifikationen.
Ordregiver kan forlænge aftalen i op til 2 x 12 måneder.
Ordregiver kan forlænge aftalen i op til 2 x 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal i det fælleseuropæiske udbudsdokument ESPD oplyse sin egenkapital for de sidste 2 afsluttede regnskabsår.
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital i hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår.
Den endelig tildeling af rammeaftale er betinget af, at den tilbudsgiver, som ifølge ordregiver har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, dokumenterer oplysningerne, der er afgivet i ESPD-dokumentet, jf. udbudslovens § 159, stk. 2. Ordregiver vil kræve følgende dokumentation vedr. økonomisk og finansiel formåen:
— Årsregnskaber eller uddrag heraf for de regnskabsår, som tilbudsgiver har nævnt i ESPD-dokumentet, jf. udbudslovens § 154, stk. 2.
Tilbudsgiver skal i det fælleseuropæiske udbudsdokument ESPD oplyse referencer vedrørende igangværende eller afsluttede sammenlignelige referencer inden for de sidste 3 år.
Tilbudsgiver skal beskrive leverancerne, angive beløb, valuta, dato for udførelse og modtagere hos den ordregivende myndighed.
Tilbudsgiver skal som minimum angive 1 sammenlignelig reference, der er udført i løbet af de sidste 3 år.
Én sammenlignelig reference er en leverance af det tilbudte produktområde af hjælpemidler til en offentlig kunde.
Vilkårene for kontraktens udførelse fremgår af nærværende udbudsbekendtgørelse og udbudsmaterialet (udbudsbetingelser kravspecifikation, tilbudslister og udkast til rammeaftale.
Ordregiver forpligter sig til at anvende nærværende rammeaftale til at dække sit forbrug. Ordregiver er dog berettiget til at anvende delydelsesreglen i Udbudslovens § 8, stk. 2, og kan derfor indkøbe op til 20 % af sit samlede forbrug hos andre leverandører. I det omfang et indkøb er en del af et bygge- og anlægsydelse, forbeholder ordregiver sig retten til at udbyde dette som en selvstændig opgave eller som en del af de samlede bygge- og anlægsopgave.
Ligeledes tages der forbehold for ændringer i antallet af leveringssteder og leveringsadresser, f.eks. som følge af beslutninger udlicitering, omstrukturering eller kapacitetstilpasninger. Ordregiver forbeholder sig ret til at foretage køb til anden side, såfremt et/en af rammeaftalen omfattet produkt/ydelse ikke kan dække ordregivers særlige behov.
Del IV: Procedure
Viborg Kommune, Prinsens Allé 5, 8800 Viborg.
Der vil ikke være adgang for tilbudsgivere til at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Alle medlemmer af Jysk Fællesindkøb deltager i udbuddet på alle 4 delaftaler.
Følgende kommuner er medlemmer af Jysk Fællesindkøb:
Viborg Kommune, Prinsens Alle 5, 8800 Viborg,
Favrskov Kommune, Skovvej 20, 8321 Hinnerup,
Haderslev Kommune, Gåskærgade 26, 6100 Haderslev,
Mariagerfjord Kommune, Ndr. Kajgade 1, 9500 Hobro,
Norddjurs Kommune, Torvet 3, 8500 Grenå,
Rebild Kommune, Hobrovej 110, 9530 Støvring,
Skanderborg Kommune, Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg,
Skive Kommune, Torvegade 10, 7800 Skive og
Syddjurs Kommune, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft.
Ingen tilbudsgiverne orienteres om den endelige tildelingsbeslutning, skal den tilbudsgiver, som ifølge ordregiver har afgivet det økonomisk mest fordelagtige bud, dokumentere oplysningerne afgivet i ESPD, jf. udbudsloven § 159, stk. 2.
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136.
Derudover skal tilbudsgiver bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 1-6.
Ordregiver vil kræve følgende dokumentation:
Vedr. udelukkelsesgrunde:
— gyldig Serviceattest, jf. udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen.
Vedr.: økonomisk og finansiel formåen:
— oplysning om tilbudsgivers egenkapital for de sidste 2 afsluttede regnskabsår i form af regnskaber for de sidste 2 afsluttede regnskabsår.
Vedr. teknisk og faglig formåen:
— en liste over de referencer, der er angivet i ESPD, med angivelse af opgave, beløb, valuta og tidspunkter for leverancer samt oplysning om modtager hos den offentlige myndighed.
Ordregiver fastsætter en rimelig frist for tilbudsgiveren til at fremsende serviceattesten til ordregiver. Tilbudsgiver må dog påregne ekspeditionstid hos Erhvervsstyrelsen hvorfor ordregiver opfordrer tilbudsgiver til at indhente serviceattesten forud for afgivelse af tilbud.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 3.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen indgives i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
+ 45.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://kfst.dk