Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=181006&B=REGIONMIDT
Udbyder
Region Midtjylland
Opdateringer
Yderligere oplysninger
Af udbudsbekendtgørelsen fremgår det, at ordregiver, kun er Region Midtjylland.
Ordregiver er i dette udbud udover Region Midtjylland, ligeledes Region Nordjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark.
Udbud af rammeaftaler om levering af MR-scannere, CT-scannere, angioudstyr til intervention samt gennemlysningsudstyr
Region Midtjylland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
29190925
Olof Palmes Allé 15
Aarhus N
8200
Danmark
Kontaktperson: Martin Buus Poulsen
Telefon: +45 78414582
E-mail: Martin.Poulsen@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.udbud.rm.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/253854
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftaler om levering af MR-scannere, CT-scannere, angioudstyr til intervention samt gennemlysningsudstyr.
Udbud af rammeaftaler om levering af MR-scannere, CT-scannere, angioudstyr til intervention samt gennemlysningslejer fordelt på 4 delaftaler. Ordregiver ønsker at indgå rammeaftaler med 4 leverandører på hver delaftale. Tildeling af ordrer under rammeaftalen vil ske ved miniudbud. Miniudbuddene vil omfatte specificeret udstyr omfattet af den pågældende delaftale samt optioner på service, uddannelse, reservedele og eventuelt demontering, bortskaffelse og tilbagekøb af eksisterende udstyr.
Rammeaftaler om levering af MR-scannere
Denne delaftale omfatter lukkede MR-scannere med felt-styrke på henholdsvis 1.5-Tesla og 3-Tesla. 3-Tesla scannerne skal typisk være state-of-the-art udstyr til at varetage opgaver med fokus på højbilledopløsning, hurtige sekvenser eller kunne understøtte specielle krav inden for de lægelige specialer såsom;onkologien, ortopædien og neurologien. Ved anvendelsen af 1.5-Tesla scannerne er fokus umiddelbart, at scannerne skal udføre rutinescanninger. Der kan dog være tilfælde, hvor der kan være et ønske om 1.5-Tesla scannere til state-of-the-art brug, da 3-Tesla kan være for sensitiv for billedartefakter ved implantater og metalliske hjælpemidler ved patienten underscanningen. Det estimeres, at der i rammeaftalens løbetid skal anskaffes ca. 9-13 MR-scannere af typen 3-Tesla og ca. 15-19 MR-scannere af typen 1.5-Tesla. Endvidere vil der i forbindelse med miniudbud af scannerne indgå optioner på service, uddannelse, reservedele og eventuelt på demontering, bortskaffelse og tilbagekøb af eksisterende udstyr.
Rammeaftaler om levering af CT-scannere
CT scannernes teknologiniveau og bestykning kan variere fra miniudbud til miniudbud og skal kunne honorere krav om avanceret CT-scanning og billedbehandling af undersøgelsestyper som kirurgiske og medicinske tilstande i Hoved, Hjerte, Thorax, Abdomen, Bækken og Ekstremiteter. Det estimeres, at der i rammeaftalens løbetid skal anskaffes ca. 42-56 CT-scannere. Endvidere vil der i forbindelse med miniudbud af scannerne indgå optioner på service, uddannelse, reservedele og eventuelt på demontering, bortskaffelse og tilbagekøb af eksisterende udstyr.
Rammeaftaler om levering af angioudstyr til intervention
Denne delaftale vil omfatte både monoplan og biplan angioudstyr. Der vil under rammeaftalen kunne udbydes såvel angioudstyr med gulvmonteret C-bue som loftsmonteret C-bue. Udstyret, som skal anskaffes, vil typisk skulle anvendes af kardiologer, radiologer og neruroradiologer på deres respektive afdelinger. Det forventes, at der i rammeaftalens løbetid skal indkøbes ca. 18-26 stk. udstyr. Endvidere vil der i forbindelse med miniudbud af scannerne indgå optioner på service, uddannelse, reservedele og eventuelt på demontering, bortskaffelse og tilbagekøb af eksisterende udstyr.
Rammeaftaler om levering af gennemlysningslejer
Denne delaftale vil omfatte anskaffelse af gennemlysningslejer, typisk til brug inden for det radiologiske speciale. Udstyret vil typisk bestå af et kipbart leje med en fastmonteret C-bue til anvendelse ved forskellige gennemlysningsundersøgelser. Det forventes, at der i rammeaftalens løbetid skal indkøbes ca. 20-28 stk. udstyr. Endvidere vil der i forbindelse med miniudbud af scannerne indgå optioner på service, uddannelse, reservedele og eventuelt på demontering, bortskaffelse og tilbagekøb af eksisterende udstyr.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver bedes angive sine referencer i ESPD og i beskrivelsen for hver reference anføre, hvilken delaftale referencen vedrører, hvor mange stk. og — for delaftale 1's vedkommende — med hvor mange Tesla, der er leveret til det pågældende sted. Endvidere oplyses leveringssted/Kunde, leveringsdato samt navn/model på det pågældende udstyr.
Bemærk, at der i ESPD kun er plads til angivelse af 5 referencer. Såfremt tilbudsgiver ønsker at angive flere end 5 referencer, angives de resterende referencer i et selvstændigt bilag, som indsendes sammen med tilbuddet.
Overholdelse af regler om forbud mod forskelsbehandling på grund af race, hudfarve, religion eller tro, politisk anskuelse, seksuel orientering, køn, alder, handicap eller national, social eller etnisk oprindelse, mv. Se udkast til rammeaftale pkt. 7.5.
Overholdelse af:
—FN's deklaration om menneskerettigheder
—ILO's deklaration om arbejdstagerrettigheder
—Rio-deklarationen om miljø og udvikling
—FN's konvention mod korruption.
Se udkast til rammeaftale pkt. 7.7.
Leverandøren er forpligtet til at overholde den til enhver tid gældende persondatalovgivning, herunder at foretage logning, sletning og destruktion af data og gennemføre interne procedurer, så der til enhver tid sikres fortrolighed om personoplysninger i overensstemmelse med Persondataloven og dertilhørende Sikkerhedsbekendtgørelsesbestemmelser. Leverandøren skal derfor underskrive Kontraktbilag B Databehandleraftale i overensstemmelse hermed. Se udkast til rammeaftale pkt. 13.2.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ca. 4 år.
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudsloven finder følgende af udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud:
— Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
— Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
— Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.
— Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4.
— Tilbudsgiver har uretmæssigt forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces etc., jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6.
Oplysninger om udelukkelsesgrunde angives i ESPD.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter, at ordregiver har indgået rammeaftaler, regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om tildelingsbeslutningen.
Klage over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud)skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregivers underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til ordregiver, gerne pr. e-mail.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0