23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 047-086152
Offentliggjort
08.03.2017
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Hjælpemiddelcentret, Københavns Kommune

Vindere

Prisindhentning på ortopædiske fodindlæg

(08.03.2017)
Bandagist.dk
Hovedvejen 106
2600 Glostrup

Prisindhentning til fastsættelse af støtte for bevilling af ortopædiske fodindlæg


Hjælpemiddelcentret, Københavns Kommune

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Hjælpemiddelcentret, Københavns Kommune
64942212
Hans Knudsens Plads 3
København
2100
Danmark
Kontaktperson: Søren Birkegaard
Telefon: +45 35306754
E-mail: ey9g@suf.kk.dk
Fax: +45 35306754
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://hjaelpemiddelcentret.kk.dk/

Internetadresse for køberprofilen: http://hjaelpemiddelcentret.kk.dk/

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Prisindhentning til fastsættelse af støtte for bevilling af ortopædiske fodindlæg.

Sagsnr.: 2017-0113886
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33183000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Pristilbud til fastsættelse af støtte for bevillinger af ortopædiske fodindlæg efter Servicelovens § 112, stk. 3, sidste punkt.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 2 720 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33196200
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
Hovedudførelsessted:

Københavns Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Pristilbud til fastsættelse af støtte for bevillinger af ortopædiske fodindlæg efter Servicelovens § 112, stk. 3, sidste punkt.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

Hjælpemiddelcentret har netop indhentet tilbud på levering af ortopædiske fodindlæg til Københavns Kommunes borgere. Formålet med prisindhentningen er at fastlægge støttesatsen for ortopædiske fodindlæg bevilget efter Servicelovens § 112 stk. 3, sidste punkt, samt at sikre at borgerne i Københavns Kommune kan indkøbe bevilgede hjælpemidler til en pris, der ligger inden for den tildelte støtte. Det pristilbud, der samlet set havde den laveste pris (herefter »Tilbudsvinderen«), vil danne grundlag for fastsættelsen af støtten for ortopædiske fodindlæg bevilget efter § 112, stk. 3, sidste punkt i en 4-årig periode. Derudover forpligter Tilbudsvinderen sig til at levere forbrugsstatistikker til Hjælpemiddelcentret i henhold til Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område nr. 1052 af 8.9.2015 §§ 16 og 82 til 84. Tilbudsvinderen forpligter sig ved sit tilbud over for både kommunen og dennes borgere til at sælge hjælpemidlet til borgeren til den pris, som denne har afgivet ved denne prisindhentning, og på de leveringsvilkår som er angivet i forbindelse med prisindhentningen. Borgeren kan i medfør af fritvalgsreglerne i servicelovens § 112 frit vælge leverandør og er derfor ikke forpligtet til at foretage sit indkøb hos Tilbudsvinderen. Borgeren skal i forbindelse med indkøb af hjælpemidlet selv afholde en evt. merpris, der overstiger støtten. Prisindhentningen har efter Hjælpemiddelcentrets opfattelse karakter af en tredjemandsaftale og er efter Hjælpemiddelcentrets opfattelse ikke udbudspligtig, da prisindhentningen ikke kan anses som en for Københavns Kommune gensidig bebyrdende aftale og dermed ikke kan anses som en offentlig kontrakt jf. udbudsdirektivets artikel 1, stk. 2 og jf. definitionen i udbudslovens § 24 nr. 24. Der henvises i den forbindelse til Klagenævnet for Udbuds kendelser af 30.3.2016 og 12.4.2016 — OneMed A/S mod Københavns Kommune, Klagenævnet for Udbuds kendelse af 16.12.2014 — Handicare Auto A/S mod Ringkøbing-Skjern Kommune og Klagenævnet for Udbuds kendelse af 21.8.2013 — Bandagist-Centret A/S m.fl. mod Haderslev Kommune m.fl.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Betegnelse:

Prisindhentning på ortopædiske fodindlæg

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten/beslutningen om tildeling af koncession:
03/03/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Bandagist.dk
26094577
Hovedvejen 106
Glostrup
2600
Danmark
Telefon: +45 43969085
E-mail: lob@bandagist.dk
Fax: +45 43969085
NUTS-kode: DK011

Internetadresse:http://bandagist.dk/

Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Indledende anslået samlet værdi af kontrakten/delkontrakten/koncessionen: 2 720 000.00 DKK
Laveste bud: 659.25 DKK / Højeste bud: 1 116.10 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/03/2017

Send til en kollega

0.047