Fakta om udbudet
Udbyder
Hjælpemiddelcentret, Københavns Kommune
Vindere
Prisindhentning på ortopædiske fodindlæg
(08.03.2017)
Bandagist.dk
Hovedvejen 106
2600 Glostrup
Prisindhentning til fastsættelse af støtte for bevilling af ortopædiske fodindlæg
Hjælpemiddelcentret, Københavns Kommune
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
64942212
Hans Knudsens Plads 3
København
2100
Danmark
Kontaktperson: Søren Birkegaard
Telefon: +45 35306754
E-mail: ey9g@suf.kk.dk
Fax: +45 35306754
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://hjaelpemiddelcentret.kk.dk/
Internetadresse for køberprofilen: http://hjaelpemiddelcentret.kk.dk/
Del II: Genstand
Prisindhentning til fastsættelse af støtte for bevilling af ortopædiske fodindlæg.
Pristilbud til fastsættelse af støtte for bevillinger af ortopædiske fodindlæg efter Servicelovens § 112, stk. 3, sidste punkt.
Københavns Kommune.
Pristilbud til fastsættelse af støtte for bevillinger af ortopædiske fodindlæg efter Servicelovens § 112, stk. 3, sidste punkt.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Hjælpemiddelcentret har netop indhentet tilbud på levering af ortopædiske fodindlæg til Københavns Kommunes borgere. Formålet med prisindhentningen er at fastlægge støttesatsen for ortopædiske fodindlæg bevilget efter Servicelovens § 112 stk. 3, sidste punkt, samt at sikre at borgerne i Københavns Kommune kan indkøbe bevilgede hjælpemidler til en pris, der ligger inden for den tildelte støtte. Det pristilbud, der samlet set havde den laveste pris (herefter »Tilbudsvinderen«), vil danne grundlag for fastsættelsen af støtten for ortopædiske fodindlæg bevilget efter § 112, stk. 3, sidste punkt i en 4-årig periode. Derudover forpligter Tilbudsvinderen sig til at levere forbrugsstatistikker til Hjælpemiddelcentret i henhold til Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område nr. 1052 af 8.9.2015 §§ 16 og 82 til 84. Tilbudsvinderen forpligter sig ved sit tilbud over for både kommunen og dennes borgere til at sælge hjælpemidlet til borgeren til den pris, som denne har afgivet ved denne prisindhentning, og på de leveringsvilkår som er angivet i forbindelse med prisindhentningen. Borgeren kan i medfør af fritvalgsreglerne i servicelovens § 112 frit vælge leverandør og er derfor ikke forpligtet til at foretage sit indkøb hos Tilbudsvinderen. Borgeren skal i forbindelse med indkøb af hjælpemidlet selv afholde en evt. merpris, der overstiger støtten. Prisindhentningen har efter Hjælpemiddelcentrets opfattelse karakter af en tredjemandsaftale og er efter Hjælpemiddelcentrets opfattelse ikke udbudspligtig, da prisindhentningen ikke kan anses som en for Københavns Kommune gensidig bebyrdende aftale og dermed ikke kan anses som en offentlig kontrakt jf. udbudsdirektivets artikel 1, stk. 2 og jf. definitionen i udbudslovens § 24 nr. 24. Der henvises i den forbindelse til Klagenævnet for Udbuds kendelser af 30.3.2016 og 12.4.2016 — OneMed A/S mod Københavns Kommune, Klagenævnet for Udbuds kendelse af 16.12.2014 — Handicare Auto A/S mod Ringkøbing-Skjern Kommune og Klagenævnet for Udbuds kendelse af 21.8.2013 — Bandagist-Centret A/S m.fl. mod Haderslev Kommune m.fl.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Prisindhentning på ortopædiske fodindlæg
26094577
Hovedvejen 106
Glostrup
2600
Danmark
Telefon: +45 43969085
E-mail: lob@bandagist.dk
Fax: +45 43969085
NUTS-kode: DK011
Internetadresse:http://bandagist.dk/
Del VI: Supplerende oplysninger
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark