23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 048-088508
Offentliggjort
09.03.2017
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Aalborg Kommune

Vindere

Blæksprutten ApS

(05.05.2018)
Blæksprutten ApS
Frederikshavnsvej 79-83
9800 Hjørring

Privatplejen ApS

(05.05.2018)
Privatplejen ApS
Ebberupvej 1
9220 Aalborg Øst

Frit Valg Svane Pleje konsortiet

(05.05.2018)
Frit Valg - Svane Pleje konsortiet
Glarmestervej 16a
8600 Silkeborg

Plejekompagniet ApS

(05.05.2018)
Plejekompagniet ApS
Amalienborgvej 57-61
Nørresundby

Opdateringer

Rettelse
(03.06.2017)

VI.3)
I stedet for:
(...) Aalborg Kommune opfordrer interesserede leverandører til at rette henvendelse hurtigst muligt.
Læses:
På baggrund af Ældre- og Handikapudvalgets godkendelse vil Aalborg Kommune nu udsende udbudsmaterialet ifm. udbud af hele den private andel af Aalborg Kommunes hjemmehjælpsområde. Udbudsmaterialet vil blive fremsendt til de leverandører, der har tilkendegivet interesse som følge af den vejledende forhåndsmeddelelse. Interesserede leverandører kan fortsat rette henvendelse på smbl@implement.dk.
Aalborg Kommune vil efterfølgende afholde et informationsmøde for interesserede leverandører den 21.6.2017. Dagsorden for informationsmødet, herunder tidspunkt og sted, vil blive fremsendt til alle, der forinden har ytret ønske om at deltage på smbl@implement.dk senest den 12.6.2017 kl. 12:00. Der vil her være lejlighed til at stille spørgsmål til udbudsmaterialet.

Udbud af den private andel af hjemmeplejen i Aalborg Kommune


Aalborg Kommune

Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter

Forhåndsmeddelelse - Denne bekendtgørelse er en indkaldelse af tilbud

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Aalborg Kommune
29189420
Storemosevej 17-21
Vodskov
9310
Danmark
Kontaktperson: Sasha Maria Baron
Telefon: +45 22362436
E-mail: smbl@implement.dk
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.Aalborg.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Implement Consulting Group
32767788
Strandvejen 54
Hellerup
2900
Danmark
Kontaktperson: Sasha Maria Baron
Telefon: +45 22362436
E-mail: SMBL@implement.dk
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.implement.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af den private andel af hjemmeplejen i Aalborg Kommune.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
85300000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ældre- og handicapudvalget i Aalborg Kommune har besluttet at igangsætte forberedelserne af et udbud af den private andel af hjemmeplejen på baggrund af Ældre- og Handicapforvaltningens anbefaling om, at de private leverandører af hjemmeplejeydelser skal overgå fra godkendelses- til udbudsmodellen i hele kommunens område

Udbuddet vil fokusere på opgaver omfattet af serviceloven og sundshedsloven, herunder:

—Personlig pleje og praktisk hjælp § SEL 83

—Rehabiliteringsforløb efter § SEL 83a

—Opgaveoverdragelse af sundhedslovsydelser.

De private leverandørers andel af hjemmeplejen udgør knapt 25 pct. af den samlede mængde af ydelser inden for personlig pleje og praktisk hjælp i Aalborg Kommune svarende til årlige betalinger til de private leverandører på ca. 80 000 000 DKK ekskl. moms. Der er i dag 14 godkendte leverandører af praktisk hjælp og personlig pleje.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 480 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
98513310
98514000
85311100
85312200
85141210
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Aalborg Kommune ønsker med udbuddet at afdække, om der med udbud af hele den private andel af Aalborg Kommunes hjemmehjælpsområde, vil kunne skabes og sikres en øget tryghed om kvaliteten og stabiliteten af hjemmeplejeydelserne til gavn for både kommunen og særligt modtagerne af hjemmepleje.

Baggrunden, formålet og visionen for et kommende udbud af den private andel af hjemmeplejen er uddybet nærmere i en strategisk afklaring, der på nuværende tidspunkt er i høring. Den strategiske afklaring behandles endeligt politisk den 22.3.2017.

Aalborg Kommune ønsker med denne forhåndsmeddelelse at varsle markedet om det kommende udbud og modtage henvendelser fra interesserede leverandører. På baggrund af en godkendt strategisk afklaring vil leverandører, der har tilkendegivet deres interesse i at deltage i udbuddet, modtage supplerende materiale og opfordring til at fremsende forslag til, hvordan og under hvilke vilkår man vil kunne levere hjemmepleje på en god og værdiskabende måde.

II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 480 000 000.00 DKK
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det bemærkes, at Aalborg Kommune ikke forventer at foretage yderligere formelle offentliggørende skridt til indkaldelse af tilbud.

En vejledning om udbuddet kan rekvireres ved henvendelse til kontaktpunktet angivet i Bilag A.I.

Vejledningen indeholder blandt andet Aalborg Kommunes strategiske afklaring omkring udbuddet og yderligere oplysninger om udbudsprocessen.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

Tilbudsgiver må ikke være omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 135-137.

Der vil i forbindelse med udbuddet blive stillet minimumskrav til tilbudsgivers økonomiske forhold.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Procedureform
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.10) Angivelse af de nationale regler, der er gældende for udbuddet:
Oplysninger om nationale udbud er tilgængelig på: www.bedreudbud.dk
IV.1.11) Tildelingsprocedurens hovedtræk:

Det økonomisk mest fordelagtige tilbud udvælges på baggrund af bedste forhold mellem pris og kvalitet.

IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse / Frist for modtagelse af interessetilkendegivelser
Dato: 20/03/2017
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.5) Planlagt startdato for tildelingsprocedurerne:
12/05/2017

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Fristen for interessetilkendegivelser mandag den 20.3.2017 er ikke bindende, men Aalborg Kommune opfordrer interesserede leverandører til at rette henvendelse hurtigst muligt.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
07/03/2017

Send til en kollega

0.078