23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 049-090357
Offentliggjort
10.03.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Ishøj Kommune

Vindere

Personlig og praktisk støtte samt uddelegerede sygeplejeopgaver og nødkald til Ishøj Kommune

(03.08.2017)
Aleris Omsorg A/S
Gyngemose Parkvej 66
2860 Søborg

Personlig og praktisk støtte samt uddelegerede sygeplejeopgaver og nødkald til Ishøj Kommune


Ishøj Kommune

Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Ishøj Kommune
11931316
Ishøj Store Torv 20
Ishøj
2635
Danmark
Kontaktperson: Christian Bogø Lindemer
E-mail: kontakt@tohv.dk
NUTS-kode: DK012

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.ishoj.dk/

Internetadresse for køberprofilen: http://www.ishoj.dk/indk-b-og-offentlige-udbud

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://www.ishoj.dk/indk-b-og-offentlige-udbud
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til følgende adresse:
Tolstrup & Hvilsted
Rosenørns Allé 1
Frederiksberg
1970
Danmark
Kontaktperson: Christian Bogø Lindemer
E-mail: kontakt@tohv.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.ishoj.dk/

Internetadresse for køberprofilen: http://www.ishoj.dk/indk-b-og-offentlige-udbud

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Personlig og praktisk støtte samt uddelegerede sygeplejeopgaver og nødkald til Ishøj Kommune.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
98513310
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ordregiver udbyder indsatsen vedrørende personlig og praktisk støtte, uddelegerede sygeplejeydelser og nødkald til borgere i eget hjem.

Ordregiver har ca. 21 000 indbyggere. For yderligere information henvises til Ordregivers hjemmeside via linket: http://www.ishoj.dk/

I 2016 fik 897 borgere leveret hjemmeplejeydelser og det samlede antal timer udgjorde 83 428.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 14 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85141210
85311100
85312400
85000000
98514000
98513000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK012
Hovedudførelsessted:

Ishøj Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører personlig og praktisk støtte samt uddelegerede sygeplejeopgaver og nødkald i Ishøj Kommune. Udbuddets omfang uddybes nærmere i Konkurrencebetingelsernes afsnit 4.

De udbudte indsatser gennemføres i henhold til afsnit III i lov nr. 1564 af 15.12.2015 (udbudsloven) vedr. indkøb af sociale og andre specifikke tjenesteydelser over tærskelværdien.

Ishøj Kommune tildeler opgaven til den tilbudsgiver, der afgiver det mest fordelagtige tilbud, jf. Konkurrencebetingelserne afsnit 7.

De primære indsatser inden for det udbudte område er omfattet af Servicelovens § 83 og § 83 a, hvorfor der er frit valg for den enkelte visiterede borger mellem den på Rammeaftalen valgte leverandør og den kommunale hjemmepleje. Ordregiver kan som følge heraf ikke garantere den private leverandør en given andel. Det er imidlertid alene den valgte leverandør samt den kommunale hjemmepleje, der vil få mulighed for at varetage opgaveløsningen, jf. dog undtagelserne i Servicelovens § 94, 95 og 96.

II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 14 000 000.00 DKK
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 48
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Vedr. II.1.5) Anslået samlet værdi og II.2.6) Anslået værdi:

Værdi eksklusive moms er beregnet på baggrund af den nuværende private leverandørs årlige omsætning ganget med den maksimale rammeaftaleperiode (4 år).Såfremt den kommende private leverandør opnår en lavere/højere andel af borgere (flere timer) end beregningsgrundlaget, vil rammeaftalens værdi ændres forholdsmæssigt.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

Tilbudsgivers personlige forhold:

Oplysninger om tilbudsgiver (i Rammeaftalebilag C1):

Tilbudsgiver skal vedlægge tilbuddet en udfyldt og underskrevet tro og love-erklæring om i hvilket omfang tilbudsgiver er omfattet af Udbudslovens § 135, stk. 1-3, § 136 og § 137, stk. 1, nr. 1-5 vedlagt som Bilag 2.

Økonomisk og finansiel formåen:

Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har haft en omsætning inden for det udbudte område på minimum 5 000 000 DKK i det seneste afsluttede regnskabsår OG tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital for de seneste 3 afsluttede regnskabsår (i Rammeaftalebilag C1)

Teknisk og/eller faglig formåen:

Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver kan dokumentere erfaring med én (1) tilsvarende leverance som den udbudte i løbet af de sidste 3 år indeholdende krævede informationer i Konkurrencebetingelsernes pkt. 6 OG, at tilbudsgiver for nuværende har ansatte inden for kategorierne social- og sundhedsassistenter og social- og sundhedshjælpere (begge i Rammeaftalebila.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse:

Krav til profession og uddannelse fremgår af udbudsmaterialet.

III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Krav til kontraktudførelsesvilkår fremgår af udbudsmaterialet.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Procedureform
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.10) Angivelse af de nationale regler, der er gældende for udbuddet:
Oplysninger om nationale udbud er tilgængelig på: http://www.kfst.dk/
IV.1.11) Tildelingsprocedurens hovedtræk:

Tidsplan og aktiviteter fremgår af Konkurrencebetingelsernes pkt. 5.1 Vejledende tidsplan.

Ishøj Kommune forbeholder sig retten til at forhandle med tilbudsgivere.

Opgaven vil blive tildelt 1 tilbudsgiver.

IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse / Frist for modtagelse af interessetilkendegivelser
Dato: 10/04/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk, Engelsk, Svensk, Norsk

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Generelt for konsortier og enheder som tilbudsgiver baserer sin egnethed på

Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode tilbudsgiver om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse i flere tilbud ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende. Såfremt dette ikke kan godtgøres, forbeholder Ordregiver sig ret til at afvise sådanne tilbudsgivere.

Tilbudsgiver må ikke være omfattet af indholdet i Udbudslovens § 135, stk. 1-3, § 136 og § 137, stk. 1, nr. 1-5. Tilbudsgiver skal vedlægge udfyldt og underskrevet tro og love-erklæring om i hvilket omfang tilbudsgiver er omfattet af Udbudslovens § 135, stk. 1-3, § 136 og § 137, stk. 1, nr. 1-5.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Finder ikke anvendelse
Finder ikke anvendelse
Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 som ændret ved lov nr. 1556 af 21.12.2010, lov nr. 618 af 14.6.2011, lov nr. 1231 af 18.12.2012, lov nr. 511 af 27.5.2013) med efterfølgende ændringer jf. lov nr. 1564 af 15.12.2015 (udbudsloven) fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:

(1) en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

(2) Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

(2.1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort

(2.2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

(2.3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.

(2.4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
08/03/2017

Send til en kollega

0.047