Fakta om udbudet
Udbyder
Allerød Kommune
Udbud efter light regimet af personlig pleje og praktisk hjælp samt rehabiliteringsforløb til borgere i eget hjem efter servicelovens § 83 og 83a
Allerød Kommune
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
60183112
Bjarkesvej 2
Allerød
3450
Danmark
Kontaktperson: Bolette Bisp Justesen
Telefon: +45 23371660
E-mail: bolette.justesen@alleroed.dk
NUTS-kode: DK013
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/67695474.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.alleroedkommune.dk/
60183112
Allerød
Danmark
E-mail: boju@alleroed.dk
NUTS-kode: DK013
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.alleroed.dk
29189366
Hillerød
Danmark
E-mail: kmik@hillerod.dk
NUTS-kode: DK013
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.hillerod.dk
29 18 83 27
Furesø
Danmark
E-mail: maf@furesoe.dk
NUTS-kode: DK013
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.furesoe.dk
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/67695474.aspx
Del II: Genstand
Udbud efter light regimet af personlig pleje og praktisk hjælp samt rehabiliteringsforløb til borgere i eget hjem efter servicelovens § 83 og 83a.
Følgende 3 Kommune (herefter samlet benævnt Kommunerne) er gået sammen om at udbyde personlig pleje og praktisk hjælp samt rehabiliteringsforløb til borgere i eget hjem efter servicelovens § 83 og § 83a:
Allerød Kommune
Furesø Kommune
Hillerød Kommune, bortset fra distrikt Lions Park, der er et selvstændigt hjemmeplejeområde i kommunen bestående af ca. 100 kollektivboliger til ældre, som er beliggende Ødamsvej 1, 3400 Hillerød.
Udbuddet gennemføres i henhold til udbudsloven (L nr. 1564 af 15.12.2015).
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud efter udbudslovens afsnit lll, der er kendt som udbud efter »light-regimet«.
Light-regimet indebærer, at kommunerne som ordregivere skal iagttage de udbudsretlige principper om ligebehandling og gennemsigtighed ved tildeling af kontrakten.
Udbuddet omfatter Kommunernes udbud af Rammeaftale, hvor målgruppen for de udbudte opgaver er borgere, der er visiteret til personlig og/eller praktisk hjælp efter servicelovens § 83 samt rehabiliteringsforløb efter servicelovens § 83a af Kommunernes visitationer.
Kommunerne har en række særskilte ordninger vedrørende indkøb, madservice og tøjvask, der også bevilliges efter servicelovens § 83, men som ikke er omfattet af dette udbud.
Aktuelt har Allerød og Hillerød Kommuner 1 privat leverandør og Furesø Kommune 2 private leverandører godkendt til personlig pleje og praktisk hjælp og alle kommuner har ligeledes en kommunal leverandør. Borgerne har efter servicelovens § 91, stk. 2, ret til at vælge mellem minimum to leverandører af personlig og praktisk hjælp. I de tre kommuner vil borgerne med dette udbud blive tilbudt at kunne vælge mellem en kommunal leverandør og en privat leverandør af praktisk og personlig hjælp.
Den private leverandør findes via »udbudsmodellen«.
Den øgede indsats i forhold til forebyggelse af indlæggelser og hurtig hjemtagning af borgere med komplekse plejeforløb fra hospitalerne, herunder triagering, stiller øgede faglige- og beredskabsmæssige krav til leverandørerne. De i dette udbud stillede kvalitetskrav afspejler dette.
Da Kommunerne med udbuddet ønsker at styrke både det forebyggende- og rehabiliterende sigte, forventes al hjælp og støtte baseret på at fastholde og udvikle den enkeltes færdigheder samt forebygge funktionstab ved tidlig indsats. Fokus er således på størst mulig selvhjulpenhed og selvbestemmelse.
Personlig pleje om natten indgår som en option i dette udbud. Optionen gælder alene for Allerød og Hillerød Kommuner.
Optionen vil blive prissat særskilt. Evalueringen og tildelingen af opgaven er således alene baseret på prisen uden optionen.
Leverandøren skal byde på optionen, men det er op til Allerød og Hillerød Kommune at tilvælge pleje om natten på et givet tidspunkt i Rammeaftaleperioden.
Kommunerne ønsker at indgå en Rammeaftale for en 4-årig periode med mulighed for forlængelse i yderligere 2 x 1 år. Begrundelsen for Rammeaftalens længde følger af udbudsbetingelsernes afsnit 2.2 om indkøbsmetode.
Valg af leverandør sker efter tildelingskriteriet »det økonomisk mest fordelagtige tilbud«.
Rammeaftalen er forpligtende at anvende for de tilsluttede Kommuner — dog først efter den kommunespecifikke tilslutningsdato.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne
m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk