Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Frederiksberg Kommune
Vindere
Udbud af rammeaftale om køb og levering af dentalprodukter til Frederiksberg Kommune
(19.10.2017)
Dansk Nordenta A/S
Nydamsvej 8
8362 Hørning
Udbud af rammeaftale om køb og levering af dentalprodukter til Frederiksberg Kommune
Frederiksberg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
11259979
Smallegade 1
Frederiksberg
2000
Danmark
Kontaktperson: Anne Ejby Strøm Sales
E-mail: ansa06@frederiksberg.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/69814977.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.frederiksberg.dk/
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/69814977.aspx
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale om køb og levering af dentalprodukter til Frederiksberg Kommune.
Dette udbud vedrører køb og levering af kategorier af dentale forbrugsvarer til de kommunale tandklinikker i Frederiksberg Kommune.
Kommunen forventer, at det årlige forbrug på rammeaftalen er ca. 650 000 DKK, eksklusiv moms. Det forventede forbrug pr. år er alene udtryk for kommunens skøn, som ikke er bindende i aftaleperioden.
Den udbudte rammeaftale træder i kraft den 15.10.2017 og ophører uden varsel den 14.10.2019. Endvidere har kommunen option på forlængelse i op til 2 x 12 måneder.
Dette udbud vedrører køb og levering af kategorier af dentale forbrugsvarer til de kommunale tandklinikker i Frederiksberg Kommune.
Kommunen forventer, at det årlige forbrug på rammeaftalen er ca. 650 000 DKK, eksklusiv moms. Det forventede forbrug pr. år er alene udtryk for kommunens skøn, som ikke er bindende i aftaleperioden.
Den udbudte rammeaftale træder i kraft den 15.10.2017 og ophører uden varsel den 14.10.2019. Endvidere har kommunen option på forlængelse i op til 2 x 12 måneder.
Kommunen har option på forlængelse på 2 x 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal vedlægge udfyldt ESPD eller ESPD'er, som skal indeholde de i udbudsbetingelserne og ESPD'et efterspurgte oplysninger.
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital de seneste 2 afsluttede regnskabsår.
Ansøger skal vedlægge udfyldt ESPD eller ESPD'er, som skal indeholde de i udbudsbetingelserne og ESPD'et efterspurgte oplysninger.
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har erfaring med levering af dentalprodukter til tandklinikker.
Vilkårene for opfyldelse af rammeaftalen fremgår af rammeaftalen.
Der gøres særligt opmærksom på, at rammeaftalen indeholder en arbejdsklausul i afsnit 16 og at kommunen har ret til at opsige aftalen med 3 måneders varsel jf. afsnit 2.
Del IV: Procedure
Der er ikke adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
I udbuddet gælder de frivillige udelukkelsesgrunde, der fremgår af udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2) og 7).
Som dokumentation for opfyldelse af minimumskrav til egnethed vil tilbudsgiver blive bedt om fremlægge følgende til bekræftelse af oplysningerne afgivet i ESPD:
— Uddrag af tilbudsgivers årsregnskaber eller tilsvarende dokumentation, der viser tilbudsgivers egenkapital for de seneste 2 afsluttede regnskabsår.
— En officiel liste over de betydeligste kontrakter om levering af dentalprodukter til tandklinikker, der er udført inden for de seneste 3 år. Listen skal som minimum indeholde de referencer, der er oplyst i ESPD, og af listen skal for hver kontrakt fremgå:
o en karakteristik af kontrakten
o den årlige omsætning på kontrakten
o en angivelse af start- og hvis relevant sluttidspunkt for kontrakten
o navnet på den offentlige eller private kunde, som kontrakten er udført for
o kontaktoplysninger (e-mailadresse og/eller telefonnummer) til kontaktperson eller -personer ansat hos den pågældende kunde, og som vil kunne verificere de anførte oplysninger.
Der gøres opmærksom på, at tilbudsgiver ikke er forpligtet til at fremlægge dokumentation, som kommunen selv kan skaffe via adgang til en national database. I det omfang det måtte gøres sig gældende, vil tilbudsgiver derfor i stedet for at fremlægge den pågældende dokumentation kunne oplyse kommunen om, hvor oplysningerne vil kunne findes.
Tilbudsgiver skal endvidere fremlægge dokumentation for ikke at være omfattet af grundlag for udelukkelse i form af en attest eller certifikat udstedt af den kompetente myndighed i tilbudsgivers hjemland — for danske tilbudsgivere en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne
m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk