Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=189877&B=RS
Udbyder
Region Sjælland
Vindere
Ikke-strømkrævende trykfordelende madras med selvjusterende celler (Str. 3).
(20.12.2017)
Arjohuntleigh
Vassingerødvej 52
3540 Lynge
Opdateringer
III.1.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Afsnit »Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves«, pkt. 2)
I stedet for:
(...)
2) Som mindstekrav kræves endvidere en samlet årlig bruttofortjeneste i det seneste disponible regnskabsår, der mindst udgør 2 000 000 DKK.
(...)
Læses:
(...)
Som mindstekrav kræves endvidere en samlet årlig omsætning i det seneste disponible regnskabsår, der mindst udgør:
Delaftale 1: 700 000 DKK
Delaftale 2: 600 000 DKK
Delaftale 3: 400 000 DKK
Delaftale 4: 300 000 DKK.
Afgiver en tilbudsgiver tilbud på flere delaftaler, kræves en bruttofortjeneste, der minimum svarer til den samlede sum af de krævede bruttofortjenester for de pågældende delaftaler, der ansøges om.
(...)
III.1.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Afsnit »Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves«, pkt. 2)
I stedet for:
(...)
Som mindstekrav kræves endvidere en samlet årlig omsætning i det seneste disponible regnskabsår, der mindst udgør:
Delaftale 1: 700 000 DKK
Delaftale 2: 600 000 DKK
Delaftale 3: 400 000 DKK
Delaftale 4: 300 000 DKK.
Afgiver en tilbudsgiver tilbud på flere delaftaler, kræves en bruttofortjeneste, der minimum svarer til den samlede sum af de krævede bruttofortjenester for de pågældende delaftaler, der ansøges om.
(...)
Læses:
(...)
Som mindstekrav kræves endvidere en samlet årlig bruttofortjeneste i det seneste disponible regnskabsår, der mindst udgør:
Delaftale 1: 700 000 DKK
Delaftale 2: 600 000 DKK
Delaftale 3: 400 000 DKK
Delaftale 4: 300 000 DKK.
Afgiver en tilbudsgiver tilbud på flere delaftaler, kræves en bruttofortjeneste, der minimum svarer til den samlede sum af de krævede bruttofortjenester for de pågældende delaftaler, der ansøges om.
(...)
EU-udbud af standard skummadrasser med trykfordelende effekt og ikke-strømkrævende trykfordelende madrasser med selvjusterende celler til Region Sjælland
Region Sjælland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29190658
Alléen 15
Sorø
4180
Danmark
Kontaktperson: Pauline Dich-Johansen
Telefon: +45 93566052
E-mail: padi@regionsjaelland.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/137394
Del II: Genstand
EU-udbud af standard skummadrasser med trykfordelende effekt og ikke-strømkrævende trykfordelende madrasser med selvjusterende celler til Region Sjælland.
Udbuddet vedrører indkøb af standard skummadrasser med trykfordelende effekt og ikke-strømkrævende trykfordelende madrasser med selvjusterende celler til Region Sjælland. Madrasserne er til hospitalsbrug og skal understøtte regionens arbejde med minimering af tryksår.
Standard skummadras med trykfordelende effekt
Delaftalen vedrører indkøb af standard skummadrasser med trykfordelende effekt til Region Sjælland. Madrasserne er til hospitalsbrug og skal understøtte regionens arbejde med minimering af tryksår.
Rammeaftalen kan forlænges 1 gang med op til 12 måneder.
Rammeaftalen kan forlænges 1 gang med op til 12 måneder.
Ikke-strømkrævende trykfordelende madras med selvjusterende celler (str. 1)
Delaftalen vedrører indkøb af ikke-strømkrævende trykfordelende madrasser med selvjusterende celler (str. 1) til Region Sjælland. Madrasserne er til hospitalsbrug og skal understøtte regionens arbejde med minimering af tryksår.
Rammeaftalen kan forlænges 1 gang med op til 12 måneder.
Rammeaftalen kan forlænges 1 gang med op til 12 måneder.
Ikke-strømkrævende trykfordelende madras med selvjusterende celler (Str. 2)
Delaftalen vedrører indkøb af ikke-strømkrævende trykfordelende madrasser med selvjusterende celler (Str. 2) til Region Sjælland. Madrasserne er til hospitalsbrug og skal understøtte regionens arbejde med minimering af tryksår.
Rammeaftalen kan forlænges 1 gang med op til 12 måneder.
Rammeaftalen kan forlænges 1 gang med op til 12 måneder.
Ikke-strømkrævende trykfordelende madras med selvjusterende celler (Str. 3)
Delaftalen vedrører indkøb af ikke-strømkrævende trykfordelende madrasser med selvjusterende celler (Str. 3) til Region Sjælland. Madrasserne er til hospitalsbrug og skal understøtte regionens arbejde med minimering af tryksår.
Rammeaftalen kan forlænges 1 gang med op til 12 måneder.
Rammeaftalen kan forlænges 1 gang med op til 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument med angivelse af følgende oplysninger:
1) Tilbudsgivers soliditetsgrad i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiveren blev etableret eller startede sin virksomhed. Soliditetsgraden angives således som forholdet mellem tilbudsgiverens samlede egenkapital og tilbudsgiverens samlede aktiver. Oplysningerne om tilbudsgivers soliditetsgrad skal angives i det fælleseuropæiske udbudsdokument, Del IV, afsnit B: Økonomisk og finansiel formåen — Finansielle nøgletal. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom.
2) Tilbudsgivers samlede bruttofortjeneste i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiveren blev etableret eller startede sin virksomhed. Oplysningerne skal angives i det fælles europæiske udbudsdokument, Del IV, afsnit B: Økonomisk og finansiel formåen — Øvrige økonomiske og finansielle krav. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom.
Ad 1) og 2) Ved »det seneste disponible regnskabsår« forstås det seneste regnskab afsluttet i overensstemmelse med de regler og den praksis, der gælder for tilbudsgiverens regnskabsaflæggelse.
Ad 2) Ved bruttofortjeneste forstås nettoomsætningen (ekskl. moms) fratrukket direkte omkostninger. De direkte omkostninger forstås som variable omkostninger, der knytter sig direkte til de solgte ydelser og som specifikt er en forudsætning for levering af disse. Dette indebærer f.eks. brændstofforbrug og det konkrete tidsforbrug forbundet med levering af de solgte ydelser. Generelle omkostninger såsom f.eks. afskrivning på biler, timeforbrug for kontorpersonale og huslejeudgifter indgår ikke i de direkte omkostninger.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i det fælles europæiske udbudsdokument, Del II, afsnit C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet. Den eller de andre enheder skal hver udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal det endvidere dokumenteres, at denne virksomhed har givet tilsagn om at stille de fornødne ressourcer til rådighed, hvilket kan ske ved at udfylde og vedlægge tilbuddet støtteerklæringen i kontraktbilag 7.
Såfremt tilbudsgiver er del af et konsortium, skal dette anføres i det fælles europæiske udbudsdokument, Del II, afsnit A: Oplysninger om den økonomiske aktør, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.
1) Som mindstekrav kræves en soliditetsgrad på minimum 10 % i det seneste disponible regnskabsår.
Soliditetsgraden beregnes som virksomhedens samlede egenkapital i forhold til virksomhedens samlede aktiver udregnet i procent. Soliditetsgraden udregnes som (samlede egenkapital/samlede aktiver) x 100 = soliditetsgrad.
Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen beregnes soliditetsgraden som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i forhold til deres samlede aktiver udregnet i procent.
Ved en sammenslutning af virksomheder (et konsortium) beregnes soliditetsgraden som virksomhedernes samlede egenkapital i forhold til deres samlede aktiver udregnet i procent.
Ordregiver beregner soliditetsgraden ud fra de afgivne oplysninger i de modtagne ESPD, Del IV, afsnit B: Økonomisk og finansiel formåen — Finansielle nøgletal. Selvom oplysningerne fremgår af separate ESPD'er, vurderes de således samlet.
2) Som mindstekrav kræves endvidere en samlet årlig bruttofortjeneste i det seneste disponible regnskabsår, der mindst udgør 2 000 000 DKK.
Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes bruttofortjenesten som virksomhedens og disse enheders samlede bruttofortjeneste i det seneste disponible regnskabsår.
Ved en sammenslutning af virksomheder (et konsortium) beregnes bruttofortjenesten som virksomhedernes samlede bruttofortjeneste i det seneste disponible regnskabsår.
Ordregiver beregner bruttofortjeneste ud fra de afgivne oplysninger i de modtagne ESPD, Del IV, afsnit B: Økonomiske og finansiel formåen — Øvrige økonomiske og finansielle krav. Selvom oplysningerne fremgår af separate ESPD'er, vurderes de således samlet.
Social ansvarlighed — Der stilles i kontrakten krav om, at leverandørens ydelser skal leveres med respekt for nationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption. Se yderligere udkast til kontrakt pkt. 18.
Mærkning, miljø og indholdsstoffer — Der stilles i kontrakten forskellige krav til mærkning af produkter samt til miljø og indholdsstoffer. Se yderligere udkast til kontrakt pkt. 6.2 og pkt. 6.4, Kontraktbilag 2 samt Kontraktbilag 9.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt Tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135-136 og/eller de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, medmindre udelukkelse kan undlades på grundlag af udbudslovens øvrige bestemmelser, herunder § 138.
Tilbudsgiver vil endvidere blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt Tilbudsgiver ikke opfylder de i nærværende udbudsbekendtgørelse pkt. III.1.2) angivne mindstekrav.
Før ordregivers beslutning om tildeling af kontrakten skal den Tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægge dokumentation for nedenstående forhold.
a) Oplysninger afgivet i Udbudsbilag 1 (ESPD) vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 135 og 137.
b) Tilbudsgivers opfyldelse af mindstekravene i udbudsbekendtgørelsens pkt. III.1.2).
Ad a) For danske virksomheder skal ovenstående dokumentation forelægges i form af en serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen. Serviceattesten skal være udstedt senest 6 måneder inden tilbudsfristen. Vi opfordrer tilbudsgivere, der ikke har en gyldig serviceattest liggende, til at denne rekvireres senest på tidspunktet for afgivelse af tilbuddet.
For udenlandske virksomheder skal dokumentationen i forhold til de obligatoriske udelukkelsesgrunde i § 135, stk. 1 forelægges i form at et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser at Tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene. I forhold til §§ 135, stk. 3 og 137, stk. 1, nr. 2 og 7 skal dokumentationen forelægges i form af et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for at Tilbudsgiveren ikke er omfattet af de pågældende udelukkelsesgrunde. Er det ikke muligt at få udstedt ovennævnte dokumenter eller certifikater, eller dækker disse ikke udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 eller 3, og § 137, stk. 1 nr. 2 eller 7, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land kan der anvendes en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed, for en notar eller for en kompetent faglig organisation i det land hvor Tilbudsgiveren er etableret.
Ad b) I forhold til mindstekravet i udbudsbekendtgørelsens pkt. III.1.2) skal dokumentation ske i form af fremsendelse af en revisorpåtegnet erklæring indeholdende de efterspurgte økonomiske nøgletal, eller fremsendelse af seneste årsregnskab eller henvisning til hvor dette er elektronisk offentligt tilgængeligt, samt en henvisning til hvor i årsregnskabet de efterspurgte økonomiske nøgletal forefindes.
Nævnerens Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på hyperlink »http://www.retsinformation.dk/« \t »_blank« www.retsinformation.dk), gælder der følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbuddet skal være indgået til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter en ordregiver har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
Senest samtidigt med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet under punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på hyperlink »http://www.erhvervsstyrelsen.dk/« \t »_blank« www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk