23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 181-370518
Offentliggjort
21.09.2017
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Region Syddanmark, Medicoteknik

Vindere

Aftale om levering af ABL, tilhørende forbrugsstoffer og service.

(21.09.2017)
Radiometer Danmark
Åkandevej 21
2700 Brønshøj

Anskaffelse af ABL


Region Syddanmark, Medicoteknik

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Region Syddanmark, Medicoteknik
29190909
Kløvervænget 18, Indg. 122
Odense C
5000
Danmark
Kontaktperson: Søren Birkenfeldt
Telefon: +45 21598410
E-mail: soeren.birkenfeldt@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Anskaffelse af ABL.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33100000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Regions Syddanmark har til hensigt at indgå aftale om levering af ABL udstyr og tilhørende forbrugsartikler og serviceydelser. Aftalen skal dække leverancer til Region Syddanmarks hospitaler placeret i følgende byer: Odense, Nyborg, Svendborg, Ærøskøbing, Middelfart, Vejle, Kolding, Give, Grindsted, Esbjerg, Aabenraa, Sønderborg, Tønder, samt i regionens ambulancer, som kører over alt i Danmark. Aftalens varighed forventes af være 4 år.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 50 000 000.00 DKK / Højeste bud: 60 000 000.00 DKK taget i betragtning
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

Region Syddanmarks hospitaler placeret i følgende byer: Odense, Nyborg, Svendborg, Ærøskøbing, Middelfart, Vejle, Kolding, Give, Grindsted, Esbjerg, Aabenraa, Sønderborg, Tønder, regionens ambulancer.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Regions Syddanmark har til hensigt at indgå aftale om levering af ABL udstyr og tilhørende forbrugsartikler og serviceydelser. Aftalen skal dække leverancer til Region Syddanmarks hospitaler placeret i følgende byer: Odense, Nyborg, Svendborg, Ærøskøbing, Middelfart, Vejle, Kolding, Give, Grindsted, Esbjerg, Aabenraa, Sønderborg, Tønder, samt i regionens ambulancer, som kører over alt i Danmark. Aftalens varighed forventes af være 4 år.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Aftalen kan forlænges i 2 x 1 år.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Den samlede gruppe af udstyr skal opkobles til de eksisterende middlewaresystemer (Radiance/Aqure), samt indgå i de allerede etablerede tilslutninger til 3. parts systemer. Dette muliggør opsamling af data fra kalibrering, kvalitetskontroller, analyseresultater, kompetence- og brugerstyring. Alle Region Syddanmarks hospitaler, dog aktuelt undtagelse af Svendborg Sygehus, anvender præregistrering injektionssprøjter, hvortil det er et krav, at der anvendes samme middleware. Udstyrene skal kunne fungere som back-up for hinanden i tilfælde af uforudsete spidsbelastninger eller nedbrud, idet svartiden på disse livsvigtige analyser fra denne type udstyr skal kunne foreligge inden for minutter, hvilket forudsætter en samlet opkobling til fælles middleware. Udstyrene underligges ligeledes de eksisterende vedligeholdelsesprocedurer, der bliver varetaget af de Klinisk Biokemisk afdelinger. For at imødekomme Region Syddanmarks behov, skal udstyrene opfylde en række funktionelle krav, herunder:

1) Kunne udføre 18 målte parametre, herunder kreatinin og HbF, idet disse parametre er afgørende for korrekt behandling på en række afdelinger.

2) Kunne måle ned til 45uL prøvevolumen for fuld parameterprofil, idet en række afdelinger har meget begrænset mængde blod til rådighed.

3) Skal have automatisk opblandingsfunktion som en integreret del af instrumentet og injektionssprøjterne, idet dette minimere tid for personalet, og ikke mindst sikrer korrekt og ensartet måling som er grundlag for den nødvendige patientsikkerhed.

4) Kunne autorekvirere og sammenkoble prøvetager, patient og sprøjte ved opstart af prøvetagning, idet autorekvirering eliminerer risiko for patient/prøvesammenblanding, hvilket understøtter datasikkerhed og dermed igen patientsikkerhed.

5) Udstyret skal opkobles til en kvalitetssikringsportal, således at data automatisk indrapporteres, og indgår i månedlige kvalitetsvurderinger som er baseret på daglige udførte kvalitetskontrolmålinger.

Data indgår i denne sammenhæng i peer-group sammenligninger, hvilket understøtter den efterfølgende kontrol med udstyrets måleperformance, og letter arbejdet med Kvalitetssikring. Region Syddanmark vurderer på baggrund af udført markedsanalyse og egne erfaringer fra andre leverandørsamarbejder, at der kun er 1 leverandør, der kan imødekomme den samlede levering. Af tekniske årsager tildeles kontrakten derfor uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i henhold til udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Kontraktnr.: MT2017/P4527
Betegnelse:

Aftale om levering af ABL, tilhørende forbrugsstoffer og service.

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
18/09/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Radiometer Danmark
27509185
Åkandevej 21
Brønshøj
2700
Danmark
NUTS-kode: DK012

Internetadresse:www.radiometer.dk

Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 50 000 000.00 DKK / Højeste bud: 60 000 000.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Den samlede gruppe af udstyr skal opkobles til de eksisterende middlewaresystemer (Radiance/Aqure), samt indgå i de allerede etablerede tilslutninger til 3. parts systemer. Dette muliggør opsamling af data fra kalibrering, kvalitetskontroller, analyseresultater, kompetence- og brugerstyring. Alle Region Syddanmarks hospitaler, dog aktuelt undtagelse af Svendborg Sygehus, anvender præregistrering injektionssprøjter, hvortil det er et krav, at der anvendes samme middleware. Udstyrene skal kunne fungere som back-up for hinanden i tilfælde af uforudsete spidsbelastninger eller nedbrud, idet svartiden på disse livsvigtige analyser fra denne type udstyr skal kunne foreligge inden for minutter, hvilket forudsætter en samlet opkobling til fælles middleware. Udstyrene underligges ligeledes de eksisterende vedligeholdelsesprocedurer, der bliver varetaget af de Klinisk Biokemisk afdelinger. For at imødekomme Region Syddanmarks behov, skal udstyrene opfylde en række funktionelle krav, herunder:

1) Kunne udføre 18 målte parametre, herunder kreatinin og HbF, idet disse parametre er afgørende for korrekt behandling på en række afdelinger.

2) Kunne måle ned til 45uL prøvevolumen for fuld parameterprofil, idet en række afdelinger har meget begrænset mængde blod til rådighed.

3) Skal have automatisk opblandingsfunktion som en integreret del af instrumentet og injektionssprøjterne, idet dette minimere tid for personalet, og ikke mindst sikrer korrekt og ensartet måling som er grundlag for den nødvendige patientsikkerhed.

4) Kunne autorekvirere og sammenkoble prøvetager, patient og sprøjte ved opstart af prøvetagning, idet autorekvirering eliminerer risiko for patient/prøvesammenblanding, hvilket understøtter datasikkerhed og dermed igen patientsikkerhed.

5) Udstyret skal opkobles til en kvalitetssikringsportal, således at data automatisk indrapporteres, og indgår i månedlige kvalitetsvurderinger som er baseret på daglige udførte kvalitetskontrolmålinger.

Data indgår i denne sammenhæng i peer-group sammenligninger, hvilket understøtter den efterfølgende kontrol med udstyrets måleperformance, og letter arbejdet med Kvalitetssikring. Region Syddanmark vurderer på baggrund af udført markedsanalyse og egne erfaringer fra andre leverandørsamarbejder, at der kun er 1 leverandør, der kan imødekomme den samlede levering. Af tekniske årsager tildeles kontrakten derfor uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i henhold til udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

En klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds klagevejledning https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
18/09/2017

Send til en kollega

0.078