Fakta om udbudet
Udbyder
Region Syddanmark
Vindere
(03.10.2017)
Getinge IT Solutions
Amaliegade 4
1256 København K
(06.12.2017)
Getinge IT Solutions Aps
Amaliegade 4
1256 København K
IT Understøttelse af genbehandling og sterilleverance T-DOC SLB Kolding — Case cart løsning
Region Syddanmark
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Hanne Skjærbæk
Telefon: +45 76362000
E-mail: hanne.skjaerbaek@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rsyd.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/181055
Del II: Genstand
IT Understøttelse af genbehandling og sterilleverance T-DOC SLB Kolding — Case cart løsning.
Samlet T-DOC løsning for Sygehus Lillebælt, Kolding med udgangspunkt i Sygehus Lillebælt, Vejles TDOC system, der varetager IT understøttelse af genbehandlingen af steriliserbart medicinsk udstyr. Løsningen i Kolding skal desuden understøtte sterilleverancen af færdigpakkede procedurebaserede vogne for Kolding Sygehus' operationsafdelinger.
Sygehus Lillebælt Kolding, Sterilcentralen, Sygehusvej 24, 6000 Kolding.
Se pkt. II.1.4).
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Region Syddanmark har ufravigelige kliniske og tekniske krav til anskaffelsen, hvorfor der af tekniske grunde kun er 1 mulig økonomisk aktør. Disse ufravigelige krav er:
1. Systemet skal være på dansk på grund af brugernes sprogkompetencer af hensyn til patientsikkerheden.
2. Al support skal foregå på dansk eller et skandinavisk sprog med en åbningstid minimum kl. 7-17 på alle hverdage.
3. Systemet skal til enhver tid kunne generere oplysninger om hvor, hvornår og af hvem en handling er blevet udført, hvor produktet befinder sig, og hvornår og hvilken kunde der eventuelt har bestilt produktet.
4. Der skal være mulighed for at koble sterile engangsvarer og implantater på patientdata. Registreringerne skal kunne foretages vha. leverandørens stregkoder evt. indtastning af LOT nummer og udløbsdato
5. Systemet skal automatisk kunne generere bestillinger af ovenstående udstyr til lager.
6. Det skal være muligt at tilføje en haste status på enheds- og produktniveau via intranet opkobling og via klientadgang i sterilcentralen.
7. Systemet skal kunne logge procesdata fra autoklaver og vaskemaskiner, herunder eksisterende procesudstyr hvad enten de sendes som: Livedata (data overførsler med definerende hyppighed på minimum 1 sek.) eller sene data (data overførsel efter endt procesforløb som XML-filer.
8. Tilbuddet skal indeholde en gennemprøvet standardløsning for levering af case cart baseret på operationsbestillinger der får systemet til automatisk at generere dynamiske ordrer, plukkelister, følgesedler og håndtere udlevering af Case cart.
9. Systemet skal have en garanteret oppetid på 98 %.
Sygehus Lillebælt består af to sygehusenheder i Vejle og Kolding, og systemet er allerede implementeret i Vejle. Der vil således være risiko for, at der kan gå data tabt, hvis der anvendes forskellige systemer på de to sygehusenheder, hvilket øger risici for fejl og kompromittering af patienternes sikkerhed.
Region Syddanmark har foretaget en markedsafdækning, der viser, at det af tekniske årsager ikke er muligt for andre firmaer at levere et system, der opfylder Sygehus Lillebælts behov.
Betingelserne for at indgå en kontrakt uden forudgående offentliggørelse i udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2 er dermed opfyldt.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
13237689
Amaliegade 4
København K
1256
Danmark
E-mail: kirsten.norholm@getinge.com
NUTS-kode: DK01
Internetadresse:https://getinge.danmark@getinge.com
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I tilfælde hvor ordregiveren forud for en kontraktindgåelse har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, hvoraf det fremgår, at ordregiveren agter at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed, og denne bekendtgørelse indeholder en begrundelse for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, og når kontrakten ikke er indgået inden udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, skal klage i forbindelse med ordregiverens beslutning om, at ordregiveren har til hensigt at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Klagen skal vedlæges et klagegebyr på 20 000 DKK.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk