23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 189-387599
Offentliggjort
03.10.2017
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Region Syddanmark

Vindere

(03.10.2017)
Getinge IT Solutions
Amaliegade 4
1256 København K

(06.12.2017)
Getinge IT Solutions Aps
Amaliegade 4
1256 København K

IT Understøttelse af genbehandling og sterilleverance T-DOC SLB Kolding — Case cart løsning


Region Syddanmark

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Region Syddanmark
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Hanne Skjærbæk
Telefon: +45 76362000
E-mail: hanne.skjaerbaek@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rsyd.dk

Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/181055

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

IT Understøttelse af genbehandling og sterilleverance T-DOC SLB Kolding — Case cart løsning.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33191000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Samlet T-DOC løsning for Sygehus Lillebælt, Kolding med udgangspunkt i Sygehus Lillebælt, Vejles TDOC system, der varetager IT understøttelse af genbehandlingen af steriliserbart medicinsk udstyr. Løsningen i Kolding skal desuden understøtte sterilleverancen af færdigpakkede procedurebaserede vogne for Kolding Sygehus' operationsafdelinger.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 1 800 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
NUTS-kode: DK032
Hovedudførelsessted:

Sygehus Lillebælt Kolding, Sterilcentralen, Sygehusvej 24, 6000 Kolding.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Se pkt. II.1.4).

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Region Syddanmark har ufravigelige kliniske og tekniske krav til anskaffelsen, hvorfor der af tekniske grunde kun er 1 mulig økonomisk aktør. Disse ufravigelige krav er:

1. Systemet skal være på dansk på grund af brugernes sprogkompetencer af hensyn til patientsikkerheden.

2. Al support skal foregå på dansk eller et skandinavisk sprog med en åbningstid minimum kl. 7-17 på alle hverdage.

3. Systemet skal til enhver tid kunne generere oplysninger om hvor, hvornår og af hvem en handling er blevet udført, hvor produktet befinder sig, og hvornår og hvilken kunde der eventuelt har bestilt produktet.

4. Der skal være mulighed for at koble sterile engangsvarer og implantater på patientdata. Registreringerne skal kunne foretages vha. leverandørens stregkoder evt. indtastning af LOT nummer og udløbsdato

5. Systemet skal automatisk kunne generere bestillinger af ovenstående udstyr til lager.

6. Det skal være muligt at tilføje en haste status på enheds- og produktniveau via intranet opkobling og via klientadgang i sterilcentralen.

7. Systemet skal kunne logge procesdata fra autoklaver og vaskemaskiner, herunder eksisterende procesudstyr hvad enten de sendes som: Livedata (data overførsler med definerende hyppighed på minimum 1 sek.) eller sene data (data overførsel efter endt procesforløb som XML-filer.

8. Tilbuddet skal indeholde en gennemprøvet standardløsning for levering af case cart baseret på operationsbestillinger der får systemet til automatisk at generere dynamiske ordrer, plukkelister, følgesedler og håndtere udlevering af Case cart.

9. Systemet skal have en garanteret oppetid på 98 %.

Sygehus Lillebælt består af to sygehusenheder i Vejle og Kolding, og systemet er allerede implementeret i Vejle. Der vil således være risiko for, at der kan gå data tabt, hvis der anvendes forskellige systemer på de to sygehusenheder, hvilket øger risici for fejl og kompromittering af patienternes sikkerhed.

Region Syddanmark har foretaget en markedsafdækning, der viser, at det af tekniske årsager ikke er muligt for andre firmaer at levere et system, der opfylder Sygehus Lillebælts behov.

Betingelserne for at indgå en kontrakt uden forudgående offentliggørelse i udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2 er dermed opfyldt.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
15/08/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Getinge IT Solutions
13237689
Amaliegade 4
København K
1256
Danmark
E-mail: kirsten.norholm@getinge.com
NUTS-kode: DK01

Internetadresse:https://getinge.danmark@getinge.com

Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 1 800 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I tilfælde hvor ordregiveren forud for en kontraktindgåelse har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, hvoraf det fremgår, at ordregiveren agter at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed, og denne bekendtgørelse indeholder en begrundelse for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, og når kontrakten ikke er indgået inden udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, skal klage i forbindelse med ordregiverens beslutning om, at ordregiveren har til hensigt at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Klagen skal vedlæges et klagegebyr på 20 000 DKK.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
28/09/2017

Send til en kollega

0.047