23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 190-389896
Offentliggjort
04.10.2017
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Udlændingestyrelsen

Vindere

Delaftale 2

(30.01.2018)
Jammerbugt Asylafdeling
Vestkystvejen 78, Tranum
9460 Brovst

Delaftale 1

(30.01.2018)
Røde Kors Asylafdeling
Rosenørns Allé 31
1970 Frederiksberg C

Delaftale 4

(30.01.2018)
Asylcenter Vesthimmerland
Ludvig Müllers Have 1
9681 Ranum

Delaftale 3

(30.01.2018)
AsylSyd, Tønder Kommune
Åvedvej 5
6240 Løgumkloster

Udbud af drift af asylcentre


Udlændingestyrelsen

Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Udlændingestyrelsen
77940413
Ryesgade 53
København
2100
Danmark
Kontaktperson: Catrine Primdahl
E-mail: ctpr@us.dk
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.nyidanmark.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: www.nyidanmark.dk
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: drift af asylcentre

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af drift af asylcentre.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
85300000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udlændingestyrelsen er i medfør af Udlændingeloven ansvarlig for at tilvejebringe og drive indkvarteringssteder for asylansøgere i Danmark. Der er på nuværende tidspunkt 32 indkvarteringssteder i Danmark. Driften heraf varetages på nuværende tidspunkt af 6 forskellige operatører. De eksisterende operatøraftaler er indgået for 2017, og den udbudte opgave omfatter således driften af indkvarteringsstederne med kontraktopstart pr. 1.1.2018 og i en periode på foreløbigt 1 år med mulighed for forlængelse.

Operatøropgaven omfatter blandt andet følgende ydelser, som nærmere beskrevet i udkast til operatøraftale:

— Indkvarteringsydelser

— Social- og sundhedsydelser

— Pasningstilbud for børn

— Undervisnings- og fritidstilbud for børn

— Undervisning og aktivering for voksne

— Facility management opgaver

— Åbning og/eller lukning af indkvarteringssteder samt op- og nedskalering af pladser ift. indkvarteringsniveauet

— Varetagelse af inventarfunktion.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 1

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85300000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Delaftale 1 omfatter pt. følgende centre:

1. Sandholm

2. Thyregod

3. Gribskov

4. Jelling

5. Avnstrup

6. Bornholm

7. Aakirkeby

8. Sandvad

9. Kalundborg

10. Auderød

11. Grenaa

12. Ebeltoft

13. Kvindeafdeling.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Se nærmere herom i pkt. II.1.4).

II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 250 000 000.00 DKK
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 12
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Operatøraftalen er 1-årig, men der indsættes en option, der giver Udlændingestyrelsen adgang til enten helt eller delvist at forlænge aftalen. Den i pkt. II.2.6) anslåede værdi og den i pkt. II.2.7) anførte varighed er fastsat med udgangspunkt i, at aftalen indgås for 1 år.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 2

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85300000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Delaftale 2 omfatter pt. følgende centre:

1. Brovst

2. Brovst ll

3. Dronninglund

4. Foldbjerg

5. Gunderuplund

6. Haderslev.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Se nærmere herom under pkt. II.1.4).

II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 75 000 000.00 DKK
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 12
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Operatøraftalen er 1-årig, men der indsættes en option, der giver Udlændingestyrelsen adgang til enten helt eller delvist at forlænge aftalen. Den i pkt. II.2.6) anslåede værdi og den i pkt. II.2.7) anførte varighed er fastsat med udgangspunkt i, at aftalen indgås for 1 år.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 3

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85300000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Delaftale 3 omfatter pt. følgende centre

1. Tønder

2. Hviding

3. Aaløkke

4. Nr. Løgum.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Se nærmere herom under pkt. II.1.4).

II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 75 000 000.00 DKK
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 12
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Operatøraftalen er 1-årig, men der indsættes en option, der giver Udlændingestyrelsen adgang til enten helt eller delvist at forlænge aftalen. Den i pkt. II.2.6) anslåede værdi og den i pkt. II.2.7) anførte varighed er fastsat med udgangspunkt i at aftalen indgås for 1 år.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 4

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85300000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Delaftale 4 omfatter pt. følgende centre:

1. Rovvig

2. Østrup

3. Frederikshavn

4. Holstebro

5. Ranum

6. Herning.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Se nærmere herom under pkt. II.1.4).

II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 100 000 000.00 DKK
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 12
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Operatøraftalen er 1-årig, men der indsættes en option, der giver Udlændingestyrelsen adgang til enten helt eller delvist at forlænge aftalen. Den i pkt. II.2.6) anslåede værdi og den i pkt. II.2.7) anførte varighed er fastsat med udgangspunkt i at aftalen indgås for 1 år.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

Udelukkelsesgrunde:

Ansøger er udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis denne er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 135-137, og denne ikke inden for en af Ordregiver fastsat rimelig frist har fremlagt dokumentation for, at denne er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.

Mindstekrav til egnethed:

— Ansøger skal ved fremvisning af mindst 1 reference kunne dokumentere erfaring med asylindkvarteringsopgaver eller andre sociale ydelser, som nærmere beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 7.5.

— Ansøger skal have haft omsætning eller indtægter i de seneste 2 reviderede regnskabsår, som anført i udbudsbetingelsernes pkt. 7.5

Udvælgelse:

For hver enkelt delaftale vil ordregiver opfordre maksimum 3 ansøgere til at afgive et indledende tilbud. Udvælgelsen vil blive foretaget i overensstemmelse med det i udbudsbetingelsernes pkt. 7.7 anførte.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Vilkår for kontraktens udførelse fremgår af udkast til operatøraftale.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Procedureform
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.10) Angivelse af de nationale regler, der er gældende for udbuddet:
Oplysninger om nationale udbud er tilgængelig på: https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=175507
IV.1.11) Tildelingsprocedurens hovedtræk:

Ordregiver vil tildele operatøraftalerne efter kriteriet: »Den bedste kvalitet inden for den økonomiske ramme«. Ordregiver vil i den forbindelse bl.a. lægge vægt på i hvilket omfang tilbudsgiver vil bidrage til at sikre, at de beboere, der indkvarteres på landets asylcentre får en værdig og tryg ventetid under asylsagens behandling og indtil overgangen til integration eller udrejse af Danmark. Se nærmere herom i udbudsbetingelsernes pkt. 10, hvor kriterierne for tildeling er beskrevet.

IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse / Frist for modtagelse af interessetilkendegivelser
Dato: 09/10/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling i overensstemmelse med udbudslovens afsnit III og den procedure, der er anført i udbudsbetingelserne. Ordregiver forbeholder sig dog ret til at tildele en eller flere af operatøraftalerne på baggrund af det indledende tilbud og altså uden, at der gennemføres et forhandlingsforløb for den eller de pågældende operatøraftaler.

I.3) »Kommunikation«:

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via udbud@us.dk.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Der henvises til klagefristerne, der fremgår af lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2.6.2016).

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
29/09/2017

Send til en kollega

0.078