23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 191-391928
Offentliggjort
05.10.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Syddanmark

Udbud vedrørende drift af almen lægepraksis i Vejle Midtby


Region Syddanmark

Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Syddanmark
29190909
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Jannie Kramer
Telefon: +45 76631000
E-mail: indkobsservice@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud vedrørende drift af almen lægepraksis i Vejle Midtby.

Sagsnr.: 17/26543
II.1.2) Hoved-CPV-kode
85121000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Region Syddanmark ønsker at indgå aftale om drift af almen lægepraksis i Vejle Midtby pr. 1.11.2017.

Der udbydes en patientkapacitet på op til 4 000 patienter.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

7100 Vejle.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Region Syddanmark ønsker at indgå aftale om drift af almen lægepraksis i 7100 Vejle Midtby pr. 1.11.2017.

Der udbydes en patientkapacitet på op til 4 000 patienter.

En læge med ca. 1 600 tilmeldte patienter i Vejle Midtby, har meddelt sit ophør pr. den 31.10.2017. Situationen er den, at samtlige læger i Vejle Midtby har lukket for tilgang, og at patienterne derfor ikke kan fordeles til andre praksis, ligesom der ikke længere er mulighed for frit lægevalg i Vejle Midtby, idet de eneste aktuelt åbne praksis i Vejle-området er beliggende i Jelling, Bredsten, Give og Børkop.

Regionen forsøger sideløbende med dette udbud afsætte det ledigblevne ydernummer med de tilhørende ca. 1 600 patienter til læger, der vil praktisere under overenskomsten. Det har ikke indtil videre været muligt at finde en praksis eller en læge, der er interesseret heri, hvilket er baggrunden for, at der nu iværksættes et udbud.

Der er aktuelt ca. 1 600 patienter tilmeldt den læge, som har meddelt sit ophør, men Region Syddanmark giver ingen garanti for antallet af patienter, idet dette antal er variabelt. Tilbudsgiver er uanset ændringer i ovennævnte estimerede antal patienter, forud for, eller efter tilbudsfristens udløb, ikke berettiget til at tilbagekalde sit afgivne tilbud.

Baggrunden for, at der udbydes en patientmasse på op til 4 000 tilmeldte patienter, selvom der aktuelt kun er ca. 1 600 »lægeløse« patienter pr. udgangen af oktober, er den, at Regionen ønsker at være på den sikre side i forhold til lægedækningen i Vejle Midtby, såfremt yderligere en eller flere læger meddeler sit ophør, uden at patienterne kan fordeles til andre praksis eller læger i Vejle Midtby.

Regionen ønsker ligeledes, at der igen kommer frit lægevalg i Vejle Midtby, ligesom tilflyttere til Vejle skal kunne tilmeldes en praktiserende læge, hvorfor en udbudsklinik skal kunne rumme et vist antal patienter, hvis det viser sig nødvendigt.

I relation til det forventede antal patienter, kan det oplyses, at en eksisterende lægepraksis i Vejle Midtby forventeligt åbner for tilgang af ca. 1 600 patienter pr. 1.1.2018 eller lidt senere. Dette er ikke endeligt afklaret, men forventes at være afklaret inden fristen for at stille spørgsmål til udbudsmaterialet foreligger.

Leverandøren skal til enhver tid sikre den nødvendige bemanding i hele klinikkens åbningstid, og tilpasse denne, afhængigt af antallet af tilmeldte patienter jf. kontraktbilag 1, Kravspecifikation.

Leverandøren må ikke holde lukket på andre dage end lørdage, søndage og helligdage. Der er således ikke adgang for Leverandøren til at holde f.eks. ferielukket.

Leverandøren skal selv finde lokaler og indkøbe udstyr mv., hvorfra praksis kan drives. Dette udbud adskiller sig således fra andre lignende udbud, hvor regionen har udbudt drift af en konkret praksis. Regionen stiller således ikke faciliteter af nogen art til rådighed for leverandøren.

Regionen har option på ydelser angivet i Kontraktbilag 9, på de i kontrakten aftalte vilkår. Kunden forbeholder sig ret til at udnytte optionen fra kontraktindgåelse til kontraktstart, samt hele kontraktperioden. Udnyttelse skal varsles skriftligt med et varsel på mindst 60 dage, med mindre leverandøren tilbyder et kortere varsel, jf. kontraktbilag 1.

Region Syddanmark tager forbehold for at annullere udbuddet undervejs i processen, herunder — men ikke begrænset til — hvis der bliver mulighed for at overføre ydernummeret til en praktiserende læge, jf. også ovenfor pkt. 2 og nedenfor pkt. 12. Ligeledes tages der forbehold for at dele af det udbudte ydernummer frasælges undervejs i processen.

Kontraktbilag 1 beskriver Region Syddanmarks krav til den udbudte ydelse nærmere.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det er vigtigt for regionen at understrege, at løsninger med Praktiserende Lægers Organisation (PLO) på ydernumre efter overenskomst fortsat vil blive foretrukket. Derfor forbeholder regionen sig retten til at annullere udbuddet, såfremt det viser sig, at ydernumrene (kapaciteten), der knytter sig til udbuddet, kan afhændes på sædvanlig vis.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Procedureform
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.10) Angivelse af de nationale regler, der er gældende for udbuddet:
IV.1.11) Tildelingsprocedurens hovedtræk:

Tildeling vil ske på baggrund af tildelingskriteriet »bedste forhold mellem pris og kvalitet«.

IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2017/S 161-332973
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Udbud vedrørende drift af almen lægepraksis i Vejle Midtby

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Som bekendt har Region Syddanmark haft drift af lægeklinik i Vejle i udbud. Til orientering er ydernummeret nu blevet afhændet til en praktiserende læge, læge Peder Ahnfeldt-Mollerup, Vejle, pr. 1.11.17 og dermed har vi iht. udbudsvilkårene annulleret udbuddet.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk) gælder følgende frister for indgivelse af klage angående udbud omfattet af udbudslovens afsnit III:

Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
02/10/2017

Send til en kollega

0.064