23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 223-464468
Offentliggjort
21.11.2017
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Aarhus Kommune

Udbud af den private andel af hjemmeplejen i Aarhus Kommune


Aarhus Kommune

Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter

Forhåndsmeddelelse - Denne bekendtgørelse er en indkaldelse af tilbud

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Aarhus Kommune
55133018
Søren Frichs Vej 36G
Åbyhøj
8230
Danmark
Kontaktperson: Lise Hanghøj
Telefon: +45 30369461
E-mail: lisehan@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: www.aarhus.dk
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af den private andel af hjemmeplejen i Aarhus Kommune.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
85300000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Aarhus Kommune ønsker at gennemføre udbud af personlig pleje og praktisk hjælp til borgere visiteret til hjemmepleje.

Aarhus Kommune ønsker med denne forhåndsmeddelelse at varsle markedet om det kommende udbud og modtage henvendelser fra interesserede leverandører.

Aarhus Kommune vil fremsende udbudsmaterialet samt bilag til leverandører, der har tilkendegivet deres interesse i at deltage i udbuddet.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
98513310
98514000
85311100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

Aarhus Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Aarhus Kommune har besluttet at igangsætte forberedelserne af et udbud af personlig pleje og praktisk hjælp.

Udbuddet vil indeholde ydelser omfattet af serviceloven og sundhedsloven, herunder:

— Praktisk hjælp i henhold til lov om social service § 83

— Personlig hjælp og pleje i henhold til lov om social service § 83

— Afløsning til pårørende til lov om social service § 84

— Overdragne sundhedslovsopgaver i henhold til sundhedsloven

— Rehabilitering til borgere som i forvejen har private plejeleverandører efter lov om social service § 83a.

Pr. 1.1.2017 udgjorde de private leverandørs andel af hjemmeplejen 13,4 pct. af den samlede mængde af ydelser inden for personlig pleje og praktisk hjælp i Aarhus Kommune — fordelt med 11,0 pct. for personlig pleje og 29,9 pct. på praktisk hjælp. Andelen vil svare til en samlet årlig betaling i 2017 til privat leverandør på ca. 54 300 000 DKK.

Fremover vil hjemmeplejeopgaven blive varetaget af Aarhus Kommunes Hjemmepleje samt 2-4 tilbudsgivere, som vurderes til at afgive de bedste tilbud. Borgerne har frit valg af leverandør mellem Den Kommunale Hjemmepleje og de vindende tilbudsgivere.

Aarhus Kommune vil udsende udbudsmaterialet i forbindelse med udbud af den private andel af Aarhus Kommunes hjemmehjælpsområde. Udbudsmaterialet vil blive fremsendt til de leverandører, der har tilkendegivet interesse som følge af denne vejledende forhåndsmeddelelse. Interesserede leverandører kan rette henvendelse på lisehan@aarhus.dk

Aarhus Kommune vil afholde et informationsmøde for interesserede leverandører den 27.11.2017. Dagsorden for informationsmødet, herunder tidspunkt og sted, vil blive fremsendt til alle, der forinden har ytret ønske om at deltage på lisehan@aarhus.dk senest den 24.11.2017 kl. 16:00. Der vil her være lejlighed til at stille spørgsmål til udbudsmaterialet.

II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det bemærkes, at Aarhus Kommune ikke forventer at foretage yderligere formelle offentliggørende skridt til indkaldelse af tilbud.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

Tilbudsgiver må ikke være omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 135-137.

Der vil i forbindelse med udbuddet blive stillet krav til tilbudsgivers økonomiske forhold.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Procedureform
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.10) Angivelse af de nationale regler, der er gældende for udbuddet:
Oplysninger om nationale udbud er tilgængelig på: www.bedreudbud.dk
IV.1.11) Tildelingsprocedurens hovedtræk:

Det økonomisk mest fordelagtige tilbud udvælges på baggrund af bedste forhold mellem pris og kvalitet.

IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2017/S 199-409460
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse / Frist for modtagelse af interessetilkendegivelser
Dato: 23/11/2017
Tidspunkt: 16:00
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.5) Planlagt startdato for tildelingsprocedurerne:
02/01/2018

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Fristen for interessetilkendegivelse torsdag den 23.11..2017 er ikke bindende, men Aarhus Kommune opfordrer interesserede leverandører til at rette henvendelse hurtigst muligt.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Aarhus Kommune
Søren Frichs Vej 36G
Aarhus
8230
Danmark
Telefon: +45 30369461
E-mail: lisehan@aarhus.dk
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16/11/2017

Send til en kollega

0.063