Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=204298&B=RS
Udbyder
Region Sjælland
Opdateringer
IV.2.2
I stedet for:
Dato: 13-03-2018
Time: 12:00
Læses:
Dato: 14-03-2018
Time: 09:00
Udbud af Drift, service/vedligehold og support på samlet løsning på XDS/IBI med tilhørende integrationer og interfaces
Region Sjælland
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
29190658
Alleen 15
Sorø
4180
Danmark
Kontaktperson: Katja Overvad
Telefon: +45 30954804
E-mail: exitko@regionsjaelland.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/137394
Del II: Genstand
Udbud af Drift, service/vedligehold og support på samlet løsning på XDS/IBI med tilhørende integrationer og interfaces
Region Sjælland har i 2010 anskaffet en integrationsløsning til at aggregere data fra Regionens billeddannende systemer, først og fremmest røntgenundersøgelser og - scanninger. Løsningen er i dag velfungerende, og bygger på ny og effektiv teknologi, baseret på HL7 version 3 CDA release 2. Løsningen stiller meget store datamængder (billeder og beskrivelser) til rådighed for det kliniske personale med meget korte svartider. Løsningen omfatter en regional, såvel som interregional del og eksponeres således nationalt. Løsningen indberetter endvidere til sundhed.dk. Løsningen er outsourcet, og udbuddet gælder drift, service/vedligehold og support af den eksisterende løsning.
Region Sjælland har i 2010 anskaffet en integrationsløsning til at aggregere data fra Regionens billeddannende systemer, først og fremmest røntgenundersøgelser og - scanninger. Løsningen er i dag velfungerende, og bygger på ny og effektiv teknologi, baseret på HL7 version 3 CDA release 2. Løsningen stiller meget store datamængder (billeder og beskrivelser) til rådighed for det kliniske personale med meget korte svartider. Løsningen omfatter en regional, såvel som interregional del og eksponeres således nationalt. Løsningen indberetter endvidere til sundhed.dk. Løsningen er outsourcet, og udbuddet gælder drift, service/vedligehold og support af den eksisterende løsning.
Kan forlænges i op til 2 x 24 måneder.
Ved udvælgelse vil der blive lagt vægt på omfang og relevans af de i Udbudsbilag 1 (ESPD) angivne referencer, jf. udbudsbekendtgørelsens pkt. III.1.3. I forhold til relevans vil der især blive lagt vægt på, at referencen vedrører lignende domæne og teknologi.
Åbning af udbudsmaterialet må alene ske under forudsætning af at udbudsmaterialets indhold alene anvendes med det formål at afgive et tilbud i nærværende udbud og at udbudsmaterialet slettes senest ved tidspunktet for ophør af klageadgang i forhold til ordregivers tildelingsbeslutning.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Soliditetsgraden i tilbudsgivers seneste disponible revisorgodkendte årsregnskab.
Soliditetsgraden beregnes ved følgende formel: (Egenkapital * 100) / Aktiver.
Soliditetsgraden bedes angivet i Udbudsbilag 1 (ESPD).
Soliditetsgraden skal være større end 10%.
Referencelisten bedes angives i Udbudsbilag 1 (ESPD) og indeholde de betydeligste, og i forhold til nærværende udbud relevante, leveringer, udført inden for de seneste 3 år. Referencelisten skal indeholde angivelse af hver enkelt kontrakts beløb, tidspunkt for udførelse, samt modtager og dennes kontaktoplysninger i form af kontaktpersons navn, e-mail, og telefonnummer.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt Tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135-136 og/eller de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, medmindre udelukkelse kan undlades på grundlag af udbudslovens øvrige bestemmelser, herunder § 138.
Tilbudsgiver vil endvidere blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt Tilbudsgiver ikke opfylder det i nærværende udbudsbekendtgørelse pkt. III.1.2 angivne mindstekrav for deltagelse.
Det forventes at Ordregiver i umiddelbar forlængelse af beslutning om udvælgelse af prækvalificerede virksomheder vil kræve at samtlige prækvalificerede virksomheder, fremlægger dokumentation for nedenstående afgivne oplysninger.
a) Oplysninger afgivet i Udbudsbilag 1 (ESPD) vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 135 og 137.
b) Tilbudsgivers oplysning i Udbudsbilag 1 (ESPD) om opfyldelse af mindstekravet i udbudsbekendtgørelsens pkt. III.1.2.
Ad a): For danske virksomheder skal ovenstående dokumentation forelægges i form af en serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen.
For udenlandske virksomheder skal dokumentationen i forhold til de obligatoriske udelukkelsesgrunde i § 135, stk. 1 forelægges i form at et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser at Tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene. I forhold til §§ 135, stk. 3 og 137, stk. 1, nr. 2 og 7 skal dokumentationen forelægges i form af et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for at Tilbudsgiveren ikke er omfattet af de pågældende udelukkelsesgrunde. Er det ikke muligt at få udstedt ovennævnte dokumenter eller certifikater, eller dækker disse ikke udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 eller 3, og § 137, stk. 1 nr. 2 eller 7, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land kan der anvendes en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed, for en notar eller for en kompetent faglig organisation i det land hvor Tilbudsgiveren er etableret.
Ad b): I forhold til mindstekravet i udbudsbekendtgørelsens pkt. III.1.2 skal dokumentation ske i form af fremsendelse af en revisorpåtegnet erklæring indeholdende det efterspurgte økonomiske nøgletal, eller fremsendelse af seneste årsregnskab eller henvisning til hvor dette er elektronisk offentligt tilgængeligt, samt en henvisning til hvor i årsregnskabet de efterspurgte økonomiske nøgletal forefindes.
Nævnerens Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk