23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 045-097995
Offentliggjort
06.03.2018
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Region Sjælland

Opdateringer

Annullering
(30.05.2018)

Ordregiver annullerer hermed udbudsprocessen for udbud af OP-lamper, monitorophæng og undersøgelseslamper. Begrundelsen for annulleringen er, at ordregiver har konstateret, at ordregiver med en vis sandsynlighed har forskelsbehandlet ansøgere i forbindelse med prækvalifikationen. Det vurderes derfor, at prækvalifikationen kan være truffet på et grundlag, der strider imod udbudsreglerne, herunder ligebehandlingsprincippet.

Annullering
(30.05.2018)

Ordregiver annullerer hermed udbudsprocessen for udbud af OP-lamper, monitorophæng og undersøgelseslamper. Begrundelsen for annulleringen er, at ordregiver har konstateret, at ordregiver med en vis sandsynlighed har forskelsbehandlet ansøgere i forbindelse med prækvalifikationen. Det vurderes derfor, at prækvalifikationen kan være truffet på et grundlag, der strider imod udbudsreglerne, herunder ligebehandlingsprincippet.

EU-Udbud af operationslamper, monitorophæng og undersøgelseslamper


Region Sjælland

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Sjælland
29190658
Alleen 15
Sorø
4180
Danmark
Kontaktperson: Susanne Jensen
Telefon: +45 98577809
E-mail: sujens@regionsjaelland.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/137394

I.1) Navn og adresser
Region Nordjylland
29190941
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg Ø
9220
Danmark
Kontaktperson: Brian Albrechtsen
Telefon: +45 97648468
E-mail: Brian.albrechtsen@rn.dk
NUTS-kode: DK05

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rn.dk

I.1) Navn og adresser
Region Hovedstaden
29190623
Kongens Vænge 2
Hillerød
3400
Danmark
Kontaktperson: Marianne Malek
Telefon: +45 21306789
E-mail: Marianne.malek@regionh.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.regionh.dk

I.1) Navn og adresser
Region Midtjylland
29190925
Skottenborg 26
Viborg
8800
Danmark
Kontaktperson: Thomas Kang Krægpøth
Telefon: +45 20435724
E-mail: Thomas.kraegpoth@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rm.dk

I.2) Fælles udbud
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=204093&B=RS
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=204093&B=RS
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EU-Udbud af operationslamper, monitorophæng og undersøgelseslamper

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33167000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører Region Sjælland, Region Nordjylland, Region Hovedstaden og Region Midtjyllands (på option) indkøb af levering, montering og installation af operationslamper, monitorophæng og undersøgelseslamper.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Operationslamper og monitorophæng

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
31521000
31524110
33162100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der henvises til udbudsbekendtgørelsens pkt. II.1.4). Nærmere oplysninger om delaftale 1, operationslamper og monitorophæng, fremgår af udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges 2 gange, hver gang med op til 12 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere fremgår af udbudsmaterialet.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten kan forlænges 2 gange, hver gang med op til 12 måneder.

Region Midtjylland er med på option.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Undersøgelseslamper

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
31521000
31524110
33162100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der henvises til udbudsbekendtgørelsens pkt. II.1.4). Nærmere oplysninger om delaftale 2, undersøgelseslamper, fremgår af udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges 2 gange, hver gang med op til 12 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere fremgår af udbudsmaterialet.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten kan forlænges 2 gange, hver gang med op til 12 måneder.

Region Midtjylland er med på option.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Der stilles ikke krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument med angivelse af følgende oplysninger:

1) Ansøgers samlede egenkapital i de seneste 3 disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår ansøgeren blev etableret eller startede sin virksomhed. Oplysningerne om ansøgers egenkapital skal angives i det fælleseuropæiske udbudsdokument, Del IV, afsnit B:Økonomisk og Finansiel formåen — Finansielle nøgletal. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsensvejledning herom.

Ad 1) Ved »de seneste disponible regnskabsår« forstås de seneste regnskaber afsluttet i overensstemmelse med de regler og den praksis, der gælder for ansøgerens regnskabsaflæggelse.

Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i det fælles europæiske udbudsdokument, Del II, afsnit C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet. Den eller de andre enheder skal hver udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, skal det endvidere dokumenteres, at denne virksomhed har givet tilsagn om at stillede fornødne ressourcer til rådighed, hvilket kan ske ved at udfylde og vedlægge ansøgningen om prækvalifikation støtteerklæringen i Kontraktbilag 7.

Såfremt ansøger er del af et konsortium, skal dette anføres i det fælles europæiske udbudsdokument, Del II, afsnit A: Oplysninger om den økonomiske aktør, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger og udfylde og vedlægge Kontraktbilag 6.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Beskrivelse af ansøgers referencer fra sammenlignelig levering, montering og installation af operationslamper og monitorophæng (delkontrakt 1) henholdsvis levering, montering og installation af undersøgelseslamper (delkontrakt 2) udført indenfor de seneste 3 år. Referencerne bør indeholde angivelse af kundens navn, kontaktperson hos kunden, tilbudsgivers ydelse, kontraktens værdi (beløb i DKK ekskl. moms) samt dato for kontraktens opstart. Ordregiver forbeholder sig retten til at kontakte de angivne referencer.

Hvis ansøger baserer sig på en anden virksomheds tekniske kapacitet, skal det dokumenteres, at denne virksomhed har givet tilsagn om at stille de fornødne ressourcer til rådighed, hvilket kan ske ved at udfylde og vedlægge ansøgningen om prækvalifikation støtteerklæringen i kontraktbilag 7, ligesom ansøgningen skal vedlægges ovennævnte efterspurgte oplysninger/dokumentation for teknisk kapacitet for den anden virksomhed.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Social ansvarlighed — Der stilles i kontrakten krav om, at leverandørens ydelser skal leveres med respekt fo rnationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption. Se yderligere udkast til kontrakt pkt. 21.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 09/04/2018
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 08/05/2018
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
VI.3) Yderligere oplysninger:

Denne udbudsforretning gennemføres digitalt. For at modtage yderligere information om dette udbud, samt ansøge om prækvalifikation skal du registrere din interesse på følgende side:

https://eu.eu-supply.com/login.asp?B=RS

Al henvendelse skal således ske igennem systemet. Ansøgning om prækvalifikation kan ikke afgives på papir, udover hvad der evt. måtte fremgå af udbudsmaterialet.

Det er et krav, at ansøger ikke er omfattet af en af de afkrydsede frivillige eller obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. ESPD.

Ansøgere der befinder sig i en obligatorisk eller frivillig udelukkelsesgrund, i henhold til Udbudslovens§135-138, vil blive udelukket fra deltagelse, og kan ikke komme i betragtning til den udbudte rammeaftale. Før beslutning om prækvalifikation skal dokumentationen for de oplysninger, der er afgivet i det fælleseuropæiske udbudsdokument (ESPD), fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Dokumentation for at en ansøger ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 og 3, samt § 137, stk. 1,nr. 2 og 7, skal for danske leverandører være en Serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen. Serviceattesten skal være udstedt senest 6 måneder inden ansøgningsfristen. Vi opfordrer ansøgere, der ikke har en gyldig serviceattest liggende, til at denne rekvireres senest på tidspunktet for anmodning om prækvalifikation.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnerens Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.

Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/03/2018

Send til en kollega

0.063