Fakta om udbudet
Udbyder
Frederiksberg Kommune
Udbud af rammeaftale om ledsageordning for børn og voksne
Frederiksberg Kommune
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
11259979
Smallegade 1
Frederiksberg
2000
Danmark
Kontaktperson: Mikael Bach Andersen
E-mail: mian06@frederiksberg.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fd77db39-b650-47d7-849e-0bfa490eb1b1/homepage
39980000
Bernstorffsvej 161
Charlottenlund
2920
Danmark
Kontaktperson: Mikael Bach Andersen
E-mail: mian06@frederiksberg.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fd77db39-b650-47d7-849e-0bfa490eb1b1/homepage
39575000
Rådhus Allé 1
Søborg
2860
Danmark
Kontaktperson: Mikael Bach Andersen
E-mail: mian06@frederiksberg.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fd77db39-b650-47d7-849e-0bfa490eb1b1/homepage
45973000
Lyngby Torv 17
Kgs. Lyngby
2800
Danmark
Kontaktperson: Mikael Bach Andersen
E-mail: mian06@frederiksberg.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fd77db39-b650-47d7-849e-0bfa490eb1b1/homepage
46110000
Øverødvej 2
Holte
2840
Danmark
Kontaktperson: Mikael Bach Andersen
E-mail: mian06@frederiksberg.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fd77db39-b650-47d7-849e-0bfa490eb1b1/homepage
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale om ledsageordning for børn og voksne
Frederiksberg Kommune, Gentofte Kommune, Gladsaxe Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune og Rudersdal Kommune udbyder herved i fællesskab rammeaftale om levering af ledsageordning. Ledsageordningen er et tilbud om hjælp til personer 15 timer månedligt, som på grund af varig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne ikke kan færdes alene uden for hjemmet. Ordningen visiteres efter § 45 og § 97 i Lov om Social Service (”Serviceloven”).
Aftalen træder i kraft den 1.8.2018 og ophører uden varsel den 31.7.2020.
For Gladsaxe Kommune gælder det, at der først sker tiltrædelse til aftalen den 1.1.2019, hvorefter Gladsaxe Kommune vil følge aftalen på identiske vilkår som de øvrige kommuner.
Lyngby-Taarbæk Kommune har option på at tilslutte sig aftalen med tre måneders varsel.
Rudersdal Kommune står over for en omorganisering af ledsagelseskorpset, og kommunen kan derfor ikke på forhånd give en eksakt tiltrædelsesdato. Rudersdal Kommune forbeholder sig derfor ret til, via en option, at tilgå den gældende aftale med 3 måneders varsel.
Ledsageordningen er et tilbud om hjælp til personer, som på grund af varig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne ikke kan færdes alene uden for hjemmet.
Omfattede personer kan f.eks. være:
- Kørestolsbrugere og andre med svære bevægelseshandicap,
- Blinde og svagsynede,
- Mennesker med udviklingshæmning, hjerneskade eller udviklingsforstyrrelser.
Kommunerne visiterer til ledsagelse iht. Lov om Social Service (”Serviceloven”), henholdsvis § 45 til børn og unge mellem 12-18 år, og § 97 til voksne mellem 18-67 år.
Voksne kan få ledsagelse uanset boform. Unge mellem 12 og 18 år kan dog alene få ledsagelse, hvis de bor hjemme.
Ordningen omfatter ikke personer med nedsat funktionsevne grundet sindslidelse.
Udbuddet gennemføres efter reglerne om indkøb af sociale og andre specifikke tjenesteydelser i afsnit III i lov nr. 1564 af 15.12.2015, ”Udbudsloven”.
Ordregiver forventer, at kommunernes samlede årlige forbrug af ledsageordning er ca. 11 000 000 DKK, eksklusiv moms. Det forventede forbrug pr. år er alene udtryk for Ordregivers skøn, som ikke er bindende i aftaleperioden.
Den udbudte rammeaftale træder i kraft den 1.8.2018 og ophører den 31.7.2020. Endvidere har Ordregiver en option på forlængelse i 3 x 12 måneder. Vilkårene for Ordregivers udnyttelse af optionen fremgår af udbudsmaterialets kontrakt.
Der skal afgives tilbud, der omfatter alle deltagende kommuner.
Hver kommune indgår rammeaftale med den vindende tilbudsgiver på baggrund af udbudsmaterialets kontrakt. Ordregiver forpligter sig til at købe ledsageordning hos den vindende tilbudsgivere, i det omfang ydelserne dækker Ordregivers konkrete behov.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ordregiver, skal tilbudsgiverne opfylde nedenstående minimumskrav.
Oplysningerne skal angives i tilbudsblanketten, samt skabelon til angivelse af referencer.
1) At tilbudsgiver i gennemsnit har haft en soliditetsgrad, for regnskabsårene 2014, 2015 og 2016 på minimum 15%, samt en soliditetsgrad i 2016 på minimum 15%;
2) At tilbudsgiver kan fremvise mindst 2 leverancer af sammenlignelig karakter (dvs. leverancer inden for ledsagelse eller andre assistanceydelser dvs. leverancer efter Servicelovens §§ 45, 84, 85, 97 og 98), hvor hver af referencerne har en årlig kontraktværdi på min. 1 500 000 DKK.
Del IV: Procedure
Rammeaftalen vil blive tildelt den tilbudsgiver, der afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud på grundlag af det bedste forhold mellem pris og kvalitet, med de angivne procentsatser:
- Pris: 60%,
- Kvalitet: 40%.
Ordregiver anvender en pointmodel med en pointskala på 0 – 10 point. Tilbuddet med den højeste samlede pointscore er det økonomisk mest fordelagtige tilbud.
Kun de tilbud, der opnår en samlet pointscore på minimum 6 for kvalitet, vil kunne få tildelt ramme-aftalen/kontrakten.
Del VI: Supplerende oplysninger
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk