23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 088-197653
Offentliggjort
08.05.2018
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Århus Kommune Afdeling For Sundhed Og Omsorg

Vindere

Kontrakt vedrørende nødkaldsservice

(18.12.2018)
Tunstall A/S
Niels Bohr Vej 42
8660 Stilling, Skanderborg

Udbud af nødkaldsservice


Århus Kommune Afdeling For Sundhed Og Omsorg

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Aarhus Kommune, Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg
55133018
Søren Frichs Vej 36G
Åbyhøj
8230
Danmark
Kontaktperson: Esben Wolf
E-mail: esw@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/38ddbc08-0b64-4a82-a364-7dc7ef017270/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/38ddbc08-0b64-4a82-a364-7dc7ef017270/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/38ddbc08-0b64-4a82-a364-7dc7ef017270/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/38ddbc08-0b64-4a82-a364-7dc7ef017270/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Sundhed og omsorg

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af nødkaldsservice

Sagsnr.: 14/022462-3
II.1.2) Hoved-CPV-kode
85000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Aarhus Kommune udbyder hermed, som udbud med forhandling, et nyt Nødkaldssystem, der skal leveres som en service. Der udbydes en kontrakt indeholdende udstyr, implementering, driftsafvikling, service og vedligehold samt rollen som strategisk samarbejdspartner med deltagelse i videreudvikling af området.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 50 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

Aarhus kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Aarhus Kommune har afholdt en dialog med markedet om mulighederne for et nyt Nødkald leveret som en service. Herved forstås, at leverandøren mod et passende vederlag stiller relevant nødkalds-udstyr til rådighed for Aarhus Kommune, sørger for implementering, herunder opsætning og nedtagning, af udstyret samt løbende servicerer og vedligeholder udstyret. Aarhus Kommune ønsker således ikke at stå som ejer af nødkalds-udstyret. Den tekniske dialog har bekræftet, at markedet må antages at kunne levere løsninger, som opfylder kommunens ønske om en ny løsning leveret som en service, ligesom den tekniske markedsdialog har vist, at markedet støtter kommunens ønske om at fokusere en aftale om en ny løsning på de forretningsmæssige fordele, som en sådan løsning skal tilføre kommunen: Trygge og tilfredse borgere, tilfredse medarbejdere, effektivt ressourceforbrug, innovation og state-of-the-art løsninger såvel teknisk som i forhold til funktionelle, lov- og regelbestemte mindstekrav. Samtidig har den tekniske markedsdialog overbevist Aarhus Kommune om, at der er basis for forhandling om og tilpasning af den endelige kontrakt. Den tekniske dialog har således underbygget opfattelsen af, at et udbud med forhandling er en hensigtsmæssig udbudsform, således at Aarhus Kommune gennem en forhandling med en eller flere tilbudsgivere kan få en kontrakt og en løsning, som i rimeligt omfang er tilpasset kommunens særlige behov.

Aarhus Kommunes fremtidige Nødkald skal understøtte et effektivt arbejde, hvor et minimum af ressourcer anvendes på opgaveløsningen. Løsningen skal understøtte og smidigt muliggøre en løbende organisationsudvikling, hvor kommunen permanent afsøger mulighederne for tilpasning og justering af processer og arbejdsgange.

Aarhus Kommune udbyder således en kontrakt på levering af en ny hjælpemiddelservice, således at leverandøren også forestår driften af løsningen. Aarhus Kommune forventer selv at bidrage til basal service i forhold til nødkaldsudstyr som fx batteriskift og parring af basestation og perifert udstyr m.v. Aarhus Kommune ønsker endvidere, at leverandøren påtager sig rollen som kommunens strategiske samarbejdspartner i en videreudvikling af Nødkaldsområdet. I rollen som strategisk samarbejdspartner vil indgå, at man løbende kan levere et strategisk input til kommunen på området.

Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling, og der vil blive opfordret 4 ansøgere til at deltage i den videre proces. Den videre proces er opdelt i 2 faser; 1 tilbudsfase og 1 forhandlingsfase. Forhandlingsfasens formål er at tilpasse den tilbudte kontrakt, således at Aarhus Kommunes behov bedst kan opfyldes. Under denne forhandling kan alle aspekter ved kontrakten drøftes med tilbudsgiverne. Der forventes afholdt 2 forhandlingsrunder, men kommunen forbeholder sig ret til at gennemføre yderligere eller færre forhandlingsrunder hvis det skønnes nødvendigt. Det er Aarhus Kommunes forventning, at virksomhedernes deltagelse i forhandlingerne er af begrænset omfang, hvorfor der ikke gives honorar herfor.

For en nærmere gennemgang af forhandlingsprocessen, henvises der til udbudsbetingelserne.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Der er tale om en tidsubegrænset kontrakt med løbende opsigelsesadgang.

Den anslåede værdi er således alene et ikke-bindende estimat baseret på en varighed på 72 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 4
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

I forbindelse med udbuddet, vil der maksimalt blive prækvalificeret og opfordret 4 ansøgere til at afgive tilbud. Såfremt flere 4 ansøgere opfylder ordregivers krav til økonomisk egnethed, jf. del III, udvælger ordregiver de 4 ansøgere, som er bedst egnede til at løse opgaven.

Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af de mest relevante referencer, set i forhold til den udbudte opgave, jf. pkt.II.2.4). I forbindelse med vurderingen af en virksomheds egnethed til at løfte opgaven, vil ordregiver lægge vægt på referencer i nedenstående prioriterede rækkefølge, hvorfor referencer vedrørende punkt i) tillægges størst vægt, mens referencer vedrørende v) tillægges mindst vægt i den videregående selektion.

i) erfaring med både teknisk og organisatorisk implementering af nødkald som en service,

ii) erfaring med levering af nødkald som en service,

iii) erfaring med drift af nødkald som service,

iv) erfaring med strategisk samarbejde med offentlige kunder (kommuner, regioner, staten offentligt ejede virksomheder, mv.).

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Optionen vedrører opgaven med at drive og bemande en central vagtcentral for nødkaldsopgaverne i Aarhus Kommune, se nærmere kontraktens bilag 3.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Kontrakten er ikke opdelt i delkontrakter af markedsmæssige og økonomiske hensyn. Det vurderes at være uhensigtsmæssigt at foretage en opdeling af kontrakten grundet omkostninger ved udbudsprocessen og af hensyn til kontraktstyringsmæssige fordele ved alene én leverandør. Endvidere vurderes det, at der ikke ville være konkurrence om delkontrakter, hvis kontrakten blev opdelt.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal angive følgende nøgletal for de seneste 2 afsluttede regnskabsår, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed:

Årsomsætning. Angives for de seneste 2 afsluttede regnskabsår i ESPD DEL IV: Udvælgelseskriterier, B: Økonomisk og finansiel formåen, 1a).

Egenkapital. Angives for de seneste 2 afsluttede regnskabsår i ESPD DEL IV: Udvælgelseskriterier, B: Økonomisk og finansiel formåen, 4).

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

— Årsomsætning på minimum 20 000 000 DKK ekskl. moms,

— Positiv egenkapital.

I de seneste 2 afsluttede regnskabsår.

Er ansøger en del af et konsortium skal de krævede oplysninger afgives for deltager i konsortiet. Det vil dog i forbindelse med vurderingen være det samlede konsortiets oplysninger, der vurderes.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal oplyse følgende vedrørende teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143 (ESPD del IV, afsnit C, »For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type«:

Ansøger skal anføre de betydeligste tjenesteydelser af den anførte type i de seneste 5 år som beskrevet i som ipkt. II.2.4).

Ansøger bedes under beløb anføre den samlede kontraktværdi, under dato anføre den dato hvor løsningen blev i drift sat og under modtager anføre kunden.

Under beskrivelse bedes anført motiverede referencer, hvilket indebærer, at ansøger for hver enkelt reference beskriver, hvorfor den pågældende reference er relevant for den udbudte opgave. Konkret efterspørges referencer, der påviser:

i) erfaring med både teknisk og organisatorisk implementering af nødkald,

ii) erfaring med levering af nødkald

iii) erfaring med drift af nødkald

iv) erfaring med strategisk samarbejde med offentlige kunder (kommuner, regioner, staten, offentligt ejede virksomheder, mv.).

Der kan maksimalt angives 5 referencer. Referencer derudover vil ikke blive taget i betragtning.

Begrænsningen på maksimalt 5 referencer gælder også for konsortier eller andre sammenslutninger af virksomheder eller såfremt ansøger baserer sin tekniske formåen på en underleverandør. Såfremt ansøger har vedlagt flere end det maksimale antal referencer lægges der i vurderingen alene vægt på de 5 første angivne referencer.

Hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen (eksempelvis underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber) skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse.

Der efterspørges referencer for de seneste 5 år, da der er tale om en opgave, som udbydes forholdsvissjældent.

Er ansøger en del af et konsortium skal de krævede oplysninger afgives for deltager i konsortiet. Det vil dog i forbindelse med vurderingen være det samlede konsortiets oplysninger, der vurderes.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2017/S 115-231203
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 05/06/2018
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 08/06/2018
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Såfremt man ønsker at ansøge om at deltage i denne udbudsproces, skal man udfylde ESPD, som er uploaded sammen med udbudsmaterialet.

— Udfyld ESPD'et med de oplysninger, som er angivet i udbudsbekendtgørelsen, herunder del II.A, II.B,II.C,III.A, III.B, III.C, IV.C og V.

Ansøger skal i ESPD'en oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt ansøger er en mikrovirksomhed, en lille eller en mellemstor virksomhed samt hvorvidt ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre (ESPD del II, afsnit A).

Endvidere skal ansøger oplyse om navn og adresse(r) på den eller de personer, der måtte være beføjet til at repræsentere ansøger i forbindelse med denne udbudsprocedure med navn, stilling, postadresse, telefon, e-mail samt om nødvendigt detaljerede oplysninger om repræsentation (ESPD del II, afsnit B).

Ansøger skal oplyse de efterspurgte oplysninger i udbudsbekendtgørelsens del III.

Ansøger skal bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § §135, stk. 1 — 3 og 136 (ESPD del III, afsnit A, B og C). Aarhus Kommune accepterer ikke ansøgninger fra ansøgere, som har gæld til det offentlige på 50 000 DKK eller derover, medmindre, der er indgået en afviklingsordning vedrørende gælden.

Ansøger skal derudover bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 — 6 (ESPD del III, afsnit C).

Den angivne dokumentation danner grundlag for ordregivers vurdering af, hvorvidt ansøger er egnet til at løfte den udbudte opgave, og hvilke ansøgere, der opfordres til at deltage i udbuddet.

Konsortium:

Bemærk, at hvis ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD.

Alle de krævede oplysninger under del III skal afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ikke konditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Desuden skal de enkelte deltagere i konsortiets ydelser/roller angives. Endvidere skal hver deltager i det individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD del II, afsnit A).

Hvis ansøger deltager som et konsortium skal konsortiedeltagerne hæfte solidarisk og direkte i forhold til Aarhus Kommune.

Hvis asøger baserer sig på andre enheders formåen (finansielle og økonomiske og/eller tekniske og/eller faglige kapacitet) skal der vedlægges en særskilt ESPD med udfyldt del II, afsnit A og B samt del III, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder (ESDP del II, afsnit C).

Ansøgning skal afgives på dansk.

Tilbud inklusive bilag skal affattes på dansk, ligesom eventuelle forhandlingsrunder skal foregå på dansk.Teknisk dokumentation, der ikke foreligger på dansk, kan dog være på engelsk.

Såfremt Ordregiver anmoder om det, skal Tilbudsgiver sørge for oversættelse af bilagsmateriale på engelsk til dansk. Oversættelsen skal i givet fald ske for Tilbudsgivers regning.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Henhold til lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister irelation til gennemførelse af udbud.

— Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. lovens§ 7, stk. 1,

— Øvrige klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt.

Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lovens § 7, stk. 2, nr.1. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/05/2018

Send til en kollega

0.079