Fakta om udbudet
Udbyder
KL
Vindere
(27.06.2018)
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
H.C. Hansens Gade 4
2300 København S
Aftale om indgåelse af aftaler om levering af genoptræningsydelser med henblik på at sikre frit valg for borgerne samt efterfølgende drift af og tilsyn med aftalerne
KL
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
62547413
Weidekampsgade 10
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Pernille Christensen
E-mail: pech@kl.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kl.dk
Del II: Genstand
Aftale om indgåelse af aftaler om levering af genoptræningsydelser med henblik på at sikre frit valg for borgerne samt efterfølgende drift af og tilsyn med aftalerne
KL agter at tildele en opgave til Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S (SKI A/S) vedrørende indgåelse af aftaler om levering af genoptræningsydelser, lov nr. 557 om ændring af sundhedsloven, lægemiddelloven og lov om kliniske forsøg med lægemidler. Jf nærmere i pkt. II.2.4.
Opgaven tildeles til SKI A/S i medfør af udbudslovens § 14 om in house. Opgaven kan tillige anses for omfattet af udbudslovens § 122, jf. § 24, nr. 15.
KL agter at tildele en opgave til Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S (SKI A/S) vedrørende indgåelse af aftaler om levering af genoptræningsydelser med henblik på at sikre frit valg for borgerne, der udskrives fra sygehus med en genoptræningsplan. Det frie valg kan af borgerne gøres gældende, såfremt kommunen ikke inden for en bestemt frist kan tilbyde opstart af genoptræningen. Opgaven omfatter herudover den efterfølgende drift af og tilsyn med aftalerne, herunder kontrol med leverandørerne, løbende indgåelse af aftale med nye fritvalgsleverandører, håndtering af ændring af vilkår m.v.
Der henvises nærmere til lov nr. 557 om ændring af sundhedsloven, lægemiddelloven og lov om kliniske forsøg med lægemidler).
Opgaven forventes nærmere bestemt at bestå i at indgå aftaler med private leverandører om levering af genoptræning i forbindelse med, at der skal indføres en fritvalgsordning om genoptræning til borgere, der udskrives fra sygehus med en genoptræningsplan, så borgeren kan vælge en privat leverandør, såfremt kommunen ikke inden en bestemt frist kan tilbyde opstart af genoptræningen. Ordningen forventes at indebære, at alle, der lever op til nogle bestemte krav, herunder egnetheds- og leverancekrav, vil kunne blive optaget som fritvalgsleverandør (en form for ”autorisationsordning”). Vilkårene fastsættes efter forhandling med leverandørerne. Forhandlingsformen fastsættes af SKI A/S. Herudover omfatter opgaven den efterfølgende løbende drift af og tilsyn med aftalerne, herunder løbende tilpasning og ændring af vilkår samt løbende aftaleindgåelse med nye fritvalgsleverandører. Aftalen omfatter endvidere kontrol med fritvalgsleverandørernes genoptræningsydelser til borgerne.
SKI A/S' opgaver og forpligtelser under aftalen vil blive nærmere fastlagt og vil kunne ændres, herunder i takt med ændringer af lovgrundlag m.v. Der vil endvidere kunne tilføres lignende nye opgaver i mindre omgang.
Også de øvrige vilkår i aftalen vil blive nærmere fastlagt.
Aftalen forventes at være tidsubegrænset med et nærmere anført opsigelsesvarsel.
Aftalen forventes indgået i forlængelse af udløbet af 10-dagsfristen efter offentliggørelsen af denne bekendtgørelse.
Betalingen for ydelserne vil som udgangspunkt dække omkostningerne forbundet med opgaven. Baseret på en foreløbig opgørelse vurderes den årlige driftsudgift at udgøre ca. 5 000 000 DKK, dog med en højere udgift i etableringsfasen på ca. 15-20 000 000 DKK, jf. pkt. II.1.7 ovenfor. Det ovenfor anførte beløb er opgjort ift. en fireårig periode.
Opgaven tildeles til SKI A/S i medfør af udbudslovens § 14 om in house. Opgaven kan tillige anses for omfattet af udbudslovens § 122, jf. § 24, nr. 15.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Kontrakten tildeles efter bestemmelsen om in house i udbudslovens § 14. Opgaven kan tillige anses for omfattet af udbudslovens § 122, jf. § 24, nr. 15
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
17472437
H.C. Hansens Gade 4
København S
2300
Danmark
NUTS-kode: DK011
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse: www.klfu.dk
Der gælder ingen klagefrister for annoncering af en kontrakt, der er undtaget fra udbudspligt jf. udbudslovens § 22. Dog gælder almindelige passivitetsbetragtninger. Ved vurderingen af passivitet indgår klagefristerne fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), idet der samtidig må tages hensyn til karakteren af det annoncerede projekt. I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller lovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens§171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
5 / 5
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk