23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 139-317372
Offentliggjort
21.07.2018
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Region Hovedstaden

Opgradering af eksisterende 1,5 T MR-skanner på Rigshospitalet


Region Hovedstaden

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Hovedstaden
29190623
Kongens Vænge 2
Hillerød
3400
Danmark
Kontaktperson: Tom Knøfler
Telefon: +45 38665824
E-mail: tom.knoefler@regionh.dk
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.regionh.dk/

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/66963

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Opgradering af eksisterende 1,5 T MR-skanner på Rigshospitalet

Sagsnr.: 2168
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33111610
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Opgradering af eksisterende 1,5 T MR-skanner på Rigshospitalet (rum 46).

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 47 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33111610
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
Hovedudførelsessted:

Rigshospitalet

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Opgradering af eksisterende 1,5 T MR-skanner på Rigshospitalet (rum 46).

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Anskaffelsen foretages som suppleringskøb og er således omfattet af reglerne om udbud med forhandling uden forudgående udbudsbekendtgørelse, jf. Udbudsdirektivets art. 31, stk. 2, litra b. Kontrakten indgås 10 dage efter offentliggørelsen af denne bekendtgørelse (regnet fra dagen efter offentliggørelse).

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Opgradering og tilkøb af/til eksisterende teknisk installeret udstyr (MR-skanner) hvor alene én leverandør kan udføre dette.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 104-237484
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Opgradering af eksisterende 1,5 T MR-skanner på Rigshospitalet

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
20/06/2018
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Siemens Healthcare
Borupvang 9
Ballerup
2750
Danmark
NUTS-kode: DK01
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 4 700 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Der afgives ordre på supplerende bygge- og anlægsarbejder / leverancer / tjenesteydelser under strengoverholdelse af direktivets betingelser: ja

Anskaffelsen foretages som suppleringskøb og er således omfattet af reglerne om udbud med forhandlinguden forudgående udbudsbekendtgørelse, jf. Udbudsdirektivets art. 31, stk. 2, litra b. Begrundelsen herforer, at derfor etages supplerende leveringer fra den oprindelige leverandør til udvidelse af allerede foretagneinstallationer. Kontrakten indgås 10 dage efter offentliggørelsen af denne bekendtgørelse (regnet fra dagen efteroffentliggørelse).

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
xx
xx
xx
Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://wwwkfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
18/07/2018

Send til en kollega

0.078