23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 180-408087
Offentliggjort
19.09.2018
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Medicoteknik, Region Syddanmark

Vindere

(19.09.2018)
Topcon
Præstemarksvej 25
4000 Roskilde

Steno Diabetes Center Odense (SDCO) og SDCO Partners fra Region Syddanmark (RSD), Danmark, etablerer en øjenscreenings klinik


Medicoteknik, Region Syddanmark

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Medicoteknik, Region Syddanmark
Sygehusvej 4
Kolding
6000
Danmark
Telefon: +45 21157956
E-mail: steffan.stuhr.petersen@rsyd.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.medicoteknik-rsd.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Steno Diabetes Center Odense (SDCO) og SDCO Partners fra Region Syddanmark (RSD), Danmark, etablerer en øjenscreenings klinik

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33110000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Steno Diabetes Center Odense (SDCO) og SDCO Partners fra Region Syddanmark (RSD), Danmark, etablerer en øjenscreenings klinik med det formål at påvise synstruende diabetiske øjenkomplikationer hos patienter med diabetes fra RSD.

I denne henseende vil der være behov for en række nethindekameraer (6 med en valgmulighed på 3 yderligere enheder) og kerato-refraktometre (5 med mulighed for 3 yderligere enheder).

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 3 714 386.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

DK-Odense

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

1) 6 stk. Topcon DRI OCT Triton SS OCT med OCT SS Angio Imagenet 6;

2) 5 Stk.Topcon KR-800S Auto Kerato-Refraktometer med subjektiv & blændingstest;

3) 1. stk. IMAGEnet6 ADD-licens;

4) 6 stk. PC, Windows 10 Pro 64 bit, Dell 24''-skærm, Logitech-tastatur, ATE-700PC tabletop, ATE-700 Castor Kit, Trafo Separation Belpa og ATE-300 Silverwhite.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Steno Diabetes Center Odense (SDCO) og SDCO Partners fra Region Syddanmark (RSD), Danmark, etablerer en øjenscreenings klinik med det formål at påvise synstruende diabetiske øjenkomplikationer hos patienter med diabetes fra RSD.

I denne henseende vil der være behov for en række nethindekameraer (6 med en valgmulighed på 3 yderligere enheder) og kerato-refraktometre (5 med mulighed for 3 yderligere enheder). For at lette denne proces er der udarbejdet et ekspertudvalg af SDCO. Medlemmer af dette udvalg er læge-specialister inden for diabetisk øjensygdom, en optometrist og en specialiseret sygeplejerske inden for diabetisk øjenscreening, tekniske eksperter inden for medicinsk hardware og software løsninger samt repræsentanter for SDCO og RSDC.

Ekspertudvalget har besluttet, at følgende ufravigelige krav alle skal opfyldes for de hardware- og softwareløsninger, der skal bruges på øjenscreeningsklinikken på SDCO:

1) Højtopløseligt retinal digitalkamera (i stand til at optage på pupildiameter ned til 3,3 mm, ægte farve, 45 graders retinale billeder, der nemt kan kombineres i en digital mosaik) med indbygget optisk kohærens-tomografi (OCT) (kan udføre 100 000 A-scanninger pr. sekund ved en lateral opløsning på ikke mere end 20 μm) og OCT-angiografi;

2) Kerato-refraktometre med indbygget mulighed for at måle synsstyrken (minimal sfærisk og cylindrisk rækkevidde -18 til +18 dioptere og henholdsvis 0 til 8 dioptere);

3) Software muligheder for højhastigheds data lagring, integration og transport mellem SDCO, SDCO-partnere og andre partnere i RSD. Det ville især være afgørende, at løsningen integreres som med de eksisterende systemer på hospitalets øjeafdelinger i RSD (placeret i Odense, Vejle og Sønderborg). Dette skal sikre optimerede vitale parametre som patientsikkerhed, arbejdsstrøm og teknologisk integration;

4) Hardware og software til støtte for specifikationerne i 1) til 3).

Tilbud præsenteret:

Et tilbud er præsenteret af Topcon Danmark, som omfatter:

1) Topcon DRI OCT Triton SS OCT med OCT SS Angio Imagenet 6;

2) Topcon KR-800S Auto Kerato-Refraktometer med subjektiv & blændingstest;

3) IMAGEnet6 ADD-licens;

4) PC, Windows 10 Pro 64 bit, Dell 24''-skærm, Logitech-tastatur, ATE-700PC tabletop, ATE-700 Castor Kit, Trafo Separation Belpa og ATE-300 Silverwhite.

På baggrund af ovenstående krav og det tilbud, som Topcon Denmark har fremsendt, har SDCO konkluderet, at:

1) Topcon Denmark's tilbud opfylder ovenstående krav fra ekspertudvalget;

2) At det ikke er sandsynligt, jf. SDCOs markedsundersøgelse, at disse krav alle kan opfyldes af andre leverandører.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
11/09/2018
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Topcon
Præstemarksvej 25
Roskilde
4000
Danmark
NUTS-kode: DK02
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 3 714 386.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark

Internetadresse: www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klagefrister fremgår af Håndhævelseslovens § 7:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.

I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamiskindkøbssystem er indgået;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvor vidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for udbuds hjemmeside: www.klfu.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence og forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
valby
2500
Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17/09/2018

Send til en kollega

0.062