Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Spørgsmål
Addresse
NIRAS A/S
Ceres Allé 3
8000 Aarhus C
Kontaktperson: Birgitte Møller
Telefon: +45 61557233
E-mail: bigm@niras.dk
Indlevering af tilbud
Addresse
http://www.rib-software.dk
Udbyder
Region Midtjylland, Hospitalsenheden Vest
Vindere
DNV-Gødstrup - Anskaffelse af containervaskere, vognvaskere og vaskedekontaminatorer til sterilcentralen (genudbud)
(19.03.2019)
Steelco Nordic A/S
2800 Kgs. Lyngby
DNV-Gødstrup - Anskaffelse af containervaskere, vognvaskere og vaskedekontaminatorer til sterilcentralen (genudbud)
Region Midtjylland, Hospitalsenheden Vest
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Regionshospitalet Herning, Gl. Landevej 61
Herning
7400
Danmark
Kontaktperson: Michael Hyllegaard
E-mail: bigm@niras.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.vest.rm.dk
Ceres Allé 3
Aarhus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Birgitte Møller
Telefon: +45 61557233
E-mail: bigm@niras.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.rib-software.dk
Del II: Genstand
DNV-Gødstrup - Anskaffelse af containervaskere, vognvaskere og vaskedekontaminatorer til sterilcentralen (genudbud)
Region Midtjylland (herefter betegnet ordregiver) indbyder hermed i offentligt udbud interesserede bydende til at afgive tilbud på vareindkøb af 2 containervaskere, 2 vognvaskere og vaskedekontaminatorer jf. udbuddets kapacitetskrav. Ydelsen omfatter levering, montering, aflevering, indkøring og validering af det tilbudte udstyr på sterilcentralen på DNV-Gødstrup. Der er option på indkøb af yderligere 1 stk. 15 DIN enkeltkammermaskine, 1 sæt vaskevogne til sterilcontainere inkl. låg samt kasser inkl. låg, 1 generel indsats til vask af instrumenter, 2 MIS/MIC indsatse til vask af rørformede hulheder samt 3 transportvogne til instrumentracks.
DNV-Gødstrup
Gødstrupvej 43, Gødstrup
7400 Herning
Region Midtjylland (herefter betegnet ordregiver) indbyder hermed i offentligt udbud interesserede bydende til at afgive tilbud på vareindkøb af 2 containervaskere, 2 vognvaskere og vaskedekontaminatorer jf. udbuddets kapacitetskrav. Ydelsen omfatter levering, montering, aflevering, indkøring og validering af det tilbudte udstyr på sterilcentralen på DNV-Gødstrup. Der er option på indkøb af yderligere 1 stk. 15 DIN enkeltkammermaskine, 1 sæt vaskevogne til sterilcontainere inkl. låg samt kasser inkl. låg, 1 generel indsats til vask af instrumenter, 2 MIS/MIC indsatse til vask af rørformede hulheder samt 3 transportvogne til instrumentracks.
Der er option på indkøb af yderligere 1 stk. 15 DIN enkeltkammermaskine, 1 sæt vaskevogne til sterilcontainere inkl. låg samt kasser inkl. låg, 1 generel indsats til vask af instrumenter, 2 MIS/MIC indsatse til vask af rørformede hulheder samt 3 transportvogne til instrumentracks.
Udbuddet gennemføres via Byggeweb/RIB, og udbudsmaterialet findes ved at søge på udbudsnummer TN436980 i feltet »Udbudsportal«. Der henvises til pkt. I.3) »Kommunikation«. Tilbuddet skal afleveres elektronisk i henhold til specifikationerne på Byggeweb/RIB-software, http://www.rib-software.dk
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver bedes angive følgende regnskabsoplysninger for de 3 seneste disponible regnskabsår, under hensyntagen til, hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed:
— Årlig omsætning,
— Egenkapital,
— Soliditetsgrad.
- Årlig omsætning:
Mindstekrav: Tilbudsgivers årlige omsætning skal i hvert af de 3 senest tilgængelige regnskabsår være mindst 20 000 000 DKK ekskl. moms.
- Egenkapital:
Mindstekrav: Tilbudsgivers egenkapital skal i hvert af de 3 seneste tilgængelige regnskabsår være positiv.
- Soliditetsgrad:
Mindstekrav: Tilbudsgivers soliditetsgrad skal i hvert af de seneste 3 tilgængelige regnskabsår være minimum 14%.
Mindstekrav: Tilbudsgiver skal vedlægge mindst 3 referencer fra de seneste 3 år, der dokumenterer erfaring med levering, montering og idriftsætning af vaske- og desinfektionsudstyr til farmaceutisk industri og/eller offentlige eller private hospitaler og/eller den kommunale sundheds- og plejesektor.
Der henvises til kontraktvilkår, som fremgår af udbudsmaterialet, herunder leverandørkontrakten.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal anvende Fælles Europæisk Udbudsdokument (ESPD) som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde samt opfylder minimumskrav vedrørende egnethed. Udfyldelse sker ved import af den i udbudsmaterialet vedlagte skabelon via: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/welcome
Se i øvrigt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning om udfyldning af ESPD.
Der henvises til udbudsmaterialet Konkurrencebetingelser for krav til udfyldelse af ESPD.
Såfremt tilbuddet afgives af en sammenslutning af virksomheder (konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk ansvar samt solidarisk hæftelse for alle forpligtelser. Der skal udpeges en ansvarlig befuldmægtiget tilbudsgiver, der tegner sig for alle de bydende ved tilbuddet og i det efterfølgende aftaleforhold. Alle konsortiedeltagere skal aflevere særskilt udfyldt ESPD. Såfremt særskilt udfyldt ESPD ikke er afleveret for hver deltager i konsortiet, indebærer det ikke, at tilbuddet er ukonditionsmæssig, men manglende oplysninger kan have betydning for vurderingen af konsortiets egnethed. Alternativt kan der efter ordregivers vurdering indhentes manglende ESPD. Tilbud afgivet af et konsortium skal vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring, hvori konsortiedeltagerne erklærer, at de hæfter solidarisk og direkte i forhold til bygherre. Samtidig skal det fremgå af erklæringen, hvilken konsortiedeltager, der med bindende virkning, kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med bygherre.
Hvis tilbudsgiver - under henvisning til udbudslovens § 144, stk. 1 - i forbindelse med afgivelse af tilbud baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen og/eller tekniske og faglige formåen, skal der udfyldes særskilte ESPD’er, inkl. rubrikkerne, som fremkommer, når det angives, at den økonomiske aktør deltager i udbudsprocessen sammen med andre, for samtlige enheder.
Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være tilbudsgiverteamets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle virksomheder i tilbudsgiverteamet, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen.
Tilbuddet skal vedlægges en erklæring, hvor de enheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på, binder sig til at stille de angivne ressourcer til rådighed for tilbudsgiveren
Ad. pkt. IV.2.4. Data- og produktblad accepteres tillige på engelsk.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til lov nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 45 dage fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverstildelingsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet, skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagens indbringelse for Klagenævnet, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds hjemmeside http://klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk/