Fakta om udbudet
Udbyder
Aarhus Kommune, Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg
Udbud af nødkaldsservice
Aarhus Kommune, Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
55133018
Søren Frichs Vej 36G
Åbyhøj
8230
Danmark
Kontaktperson: Jesper Dahlsen-Jensen
E-mail: jdj@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/38ddbc08-0b64-4a82-a364-7dc7ef017270/homepage
Del II: Genstand
Udbud af nødkaldsservice
Aarhus Kommune udbyder hermed, som udbud med forhandling, et nyt Nødkaldssystem, der skal leveres som en service. Der udbydes en kontrakt indeholdende udstyr, implementering, driftsafvikling, service og vedligehold samt rollen som strategisk samarbejdspartner med deltagelse i videreudvikling af området.
Aarhus kommune.
Aarhus Kommune har afholdt en dialog med markedet om mulighederne for et nyt Nødkald leveret som en service. Herved forstås, at leverandøren mod et passende vederlag stiller relevant nødkalds-udstyr til rådighed for Aarhus Kommune, sørger for implementering, herunder opsætning og nedtagning, af udstyret samt løbende servicerer og vedligeholder udstyret. Aarhus Kommune ønsker således ikke at stå som ejer af nødkalds-udstyret. Den tekniske dialog har bekræftet, at markedet må antages at kunne levere løsninger, som opfylder kommunens ønske om en ny løsning leveret som en service, ligesom den tekniske markedsdialog har vist, at markedet støtter kommunens ønske om at fokusere en aftale om en ny løsning på de forretningsmæssige fordele, som en sådan løsning skal tilføre kommunen: Trygge og tilfredse borgere, tilfredse medarbejdere, effektivt ressourceforbrug, innovation og state-of-the-art løsninger såvel teknisk som i forhold til funktionelle, lov- og regelbestemte mindstekrav. Samtidig har den tekniske markedsdialog overbevist Aarhus Kommune om, at der er basis for forhandling om og tilpasning af den endelige kontrakt. Den tekniske dialog har således underbygget opfattelsen af, at et udbud med forhandling er en hensigtsmæssig udbudsform, således at Aarhus Kommune gennem en forhandling med en eller flere tilbudsgivere kan få en kontrakt og en løsning, som i rimeligt omfang er tilpasset kommunens særlige behov.
Aarhus Kommunes fremtidige Nødkald skal understøtte et effektivt arbejde, hvor et minimum af ressourcer anvendes på opgaveløsningen. Løsningen skal understøtte og smidigt muliggøre en løbende organisationsudvikling, hvor kommunen permanent afsøger mulighederne for tilpasning og justering af processer og arbejdsgange.
Aarhus Kommune udbyder således en kontrakt på levering af en ny hjælpemiddelservice, således at leverandøren også forestår driften af løsningen. Aarhus Kommune forventer selv at bidrage til basal service i forhold til nødkaldsudstyr som fx batteriskift og parring af basestation og perifert udstyr m.v. Aarhus Kommune ønsker endvidere, at leverandøren påtager sig rollen som kommunens strategiske samarbejdspartner i en videreudvikling af Nødkaldsområdet. I rollen som strategisk samarbejdspartner vil indgå, at man løbende kan levere et strategisk input til kommunen på området.
Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling, og der vil blive opfordret 4 ansøgere til at deltage i den videre proces. Den videre proces er opdelt i 2 faser: en tilbudsfase og en forhandlingsfase. Forhandlingsfasens formål er at tilpasse den tilbudte kontrakt, således at Aarhus Kommunes behov bedst kan opfyldes. Under denne forhandling kan alle aspekter ved kontrakten drøftes med tilbudsgiverne. Der forventes afholdt 2 forhandlingsrunder, men kommunen forbeholder sig ret til at gennemføre yderligere eller færre forhandlingsrunder hvis det skønnes nødvendigt. Det er Aarhus Kommunes forventning, at virksomhedernes deltagelse i forhandlingerne er af begrænset omfang, hvorfor der ikke gives honorar herfor.
For en nærmere gennemgang af forhandlingsprocessen, henvises der til udbudsbetingelserne.
Optionen vedrører opgaven med at drive og bemande en central vagtcentral for nødkaldsopgaverne i Aarhus Kommune, se nærmere kontraktens bilag 3.
Kontrakten er ikke opdelt i delkontrakter af markedsmæssige og økonomiske hensyn. Det vurderes at være uhensigtsmæssigt at foretage en opdeling af kontrakten grundet omkostninger ved udbudsprocessen og af hensyn til kontraktstyringsmæssige fordele ved alene én leverandør. Endvidere vurderes det, at der ikke ville være konkurrence om delkontrakter, hvis kontrakten blev opdelt.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Kontrakt vedrørende nødkaldsservice
12852681
Niels Bohr Vej 42
Stilling, Skanderborg
8660
Danmark
NUTS-kode: DK042
Del VI: Supplerende oplysninger
Den oprindeligt anslåede værdi var angivet som et estimat baseret på en varighed på 72 måneder. Den oprindelige værdi angivet i punkt II.1.7 og V.2.4 er således ligeledes baseret på 72 måneders varighed. Kontraktens samlede værdi som angivet i afsnit V.2.4 er den evalueringstekniske tilbudssum og er udtryk for det årlige vederlag.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Henhold til lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud.
— Klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk