Fakta om udbudet
Udbyder
Region Syddanmark
Vindere
(08.02.2019)
Johnson & Johnson a division of Janssen-Cilag A/S
Birkerød
Kontrakt vedrørende total primær- og revision knæalloplastik system, rotating platform
Region Syddanmark
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
29190909
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Udbudskonsulent Stine Cheng
Telefon: +45 24626201
E-mail: stine.westerboe.cheng@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rsyd.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/181055
Del II: Genstand
Kontrakt vedrørende total primær- og revision knæalloplastik system, rotating platform
Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af total primær- og revisionsknæalloplastik system, rotating platform, til OUH og Sygehus Sønderjylland i Region Syddanmark. Indkøbet omfatter køb af implantater samt tilhørende instrumentarier, service og uddannelse af personalet.
OUH Odense og Svendborg, Sygehus Sønderjylland Sønderborg
Der er tale om et udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse i henhold til udbudslovens paragraf 80 stk. 3 nr. 2. Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af total primær- og revisionsknæalloplastik system, rotating platform, med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice. Der forventes ca. 820 procedurer årligt.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Markedsafdækning i forbindelse med forberedelse af udbud af total primær- og revisionsknæalloplastik system har afdækket, at der kun er én mulig leverandør der kan leve op til de mindstekrav Regionen har opstillet. Regionen har i efteråret 2018 afholdt dialog i Regionshuset med potentielle tilbudsgivere, og der er her kun én leverandør der har kunnet imødekomme de opstillede mindstekrav. Regionen laver derfor en profylaksebekendtgørelse med henblik på direkte tildeling af kontrakt.
Der er i overvejelserne lagt vægt på følgende:
Regionens mindstekrav indebærer, at der skal bydes ind med et kombineret primær- og revision knæalloplastik system, hvor revisionsløsningen indeholder en klinisk veldokumenteret roterende platform løsning med maksimal gennemsnitlig revisionsrate for revision patienten på 10% efter minimum 10 postoperative år fra et sygehus, region eller et land med en årlig produktion på minimum 500 revision patienter fra et andet nationalt knæalloplastik register i et land med en offentlig regulering af medicinsk udstyr og af leverandører af medicinsk udstyr på mindst på samme niveau som i EU. Jævnfør dokumentation fra det engelske knæregister har revisionspatienter der får et revisionsknæ med roterende platform af typen P.F.C. SIGMA TC3 RP Knee 21 procent mindre risiko for at få en anden revision sammenlignet med andre revision knæalloplastik systemer i det engelske knæregister.
Der udbydes et kombineret primær- og revision knæalloplastik system da dette klinisk sikrer knækirurgen den største fleksibilitet og de bedste muligheder for at give knæpatienten den korrekte behandling.
Der laves en 7-årig kontrakt, da dette er normalen i Regionen, og i Danmark generelt – f.eks. udbyder Region Midtjylland 6-årige kontrakter og Region Sjælland 7-årige kontrakter. Ydermere er der betragtelige opstartsomkostninger for leverandøren i specieldesignede instrumentarier til isættelse af knæalloplastikkerne og skifteomkostninger for regionen forbundet med skift af leverandører på det ortopædkirurgiske område, herunder negative learning curves effekter for knæpatienterne.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Birkerød
Danmark
NUTS-kode: DK
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
Klagefristerne er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud § 7 stk. 3. Det fremgår heraf:
I tilfælde hvor ordregiveren forud for en kontraktindgåelse har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, hvoraf det fremgår, at ordregiveren agter at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed, og denne bekendtgørelse indeholder en begrundelse for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, og når kontrakten ikke er indgået inden udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, skal klage i forbindelse med ordregiverens beslutning om, at ordregiveren har til hensigt at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Samme frist gælder ved indbringelse for domstolene, jf. § 7 stk. 6.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk