23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 028-062347
Offentliggjort
08.02.2019
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Region Syddanmark

Vindere

(08.02.2019)
Johnson & Johnson a division of Janssen-Cilag A/S
Birkerød

Kontrakt vedrørende total primær- og revision knæalloplastik system, rotating platform


Region Syddanmark

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Region Syddanmark
29190909
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Udbudskonsulent Stine Cheng
Telefon: +45 24626201
E-mail: stine.westerboe.cheng@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rsyd.dk

Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/181055

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt vedrørende total primær- og revision knæalloplastik system, rotating platform

Sagsnr.: 18/47419
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33183100
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af total primær- og revisionsknæalloplastik system, rotating platform, til OUH og Sygehus Sønderjylland i Region Syddanmark. Indkøbet omfatter køb af implantater samt tilhørende instrumentarier, service og uddannelse af personalet.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 54 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33169000
33184100
73000000
79632000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

OUH Odense og Svendborg, Sygehus Sønderjylland Sønderborg

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der er tale om et udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse i henhold til udbudslovens paragraf 80 stk. 3 nr. 2. Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af total primær- og revisionsknæalloplastik system, rotating platform, med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice. Der forventes ca. 820 procedurer årligt.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Markedsafdækning i forbindelse med forberedelse af udbud af total primær- og revisionsknæalloplastik system har afdækket, at der kun er én mulig leverandør der kan leve op til de mindstekrav Regionen har opstillet. Regionen har i efteråret 2018 afholdt dialog i Regionshuset med potentielle tilbudsgivere, og der er her kun én leverandør der har kunnet imødekomme de opstillede mindstekrav. Regionen laver derfor en profylaksebekendtgørelse med henblik på direkte tildeling af kontrakt.

Der er i overvejelserne lagt vægt på følgende:

Regionens mindstekrav indebærer, at der skal bydes ind med et kombineret primær- og revision knæalloplastik system, hvor revisionsløsningen indeholder en klinisk veldokumenteret roterende platform løsning med maksimal gennemsnitlig revisionsrate for revision patienten på 10% efter minimum 10 postoperative år fra et sygehus, region eller et land med en årlig produktion på minimum 500 revision patienter fra et andet nationalt knæalloplastik register i et land med en offentlig regulering af medicinsk udstyr og af leverandører af medicinsk udstyr på mindst på samme niveau som i EU. Jævnfør dokumentation fra det engelske knæregister har revisionspatienter der får et revisionsknæ med roterende platform af typen P.F.C. SIGMA TC3 RP Knee 21 procent mindre risiko for at få en anden revision sammenlignet med andre revision knæalloplastik systemer i det engelske knæregister.

Der udbydes et kombineret primær- og revision knæalloplastik system da dette klinisk sikrer knækirurgen den største fleksibilitet og de bedste muligheder for at give knæpatienten den korrekte behandling.

Der laves en 7-årig kontrakt, da dette er normalen i Regionen, og i Danmark generelt – f.eks. udbyder Region Midtjylland 6-årige kontrakter og Region Sjælland 7-årige kontrakter. Ydermere er der betragtelige opstartsomkostninger for leverandøren i specieldesignede instrumentarier til isættelse af knæalloplastikkerne og skifteomkostninger for regionen forbundet med skift af leverandører på det ortopædkirurgiske område, herunder negative learning curves effekter for knæpatienterne.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
04/02/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Johnson & Johnson a division of Janssen-Cilag A/S
Birkerød
Danmark
NUTS-kode: DK
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 54 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klagefristerne er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud § 7 stk. 3. Det fremgår heraf:

I tilfælde hvor ordregiveren forud for en kontraktindgåelse har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, hvoraf det fremgår, at ordregiveren agter at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed, og denne bekendtgørelse indeholder en begrundelse for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, og når kontrakten ikke er indgået inden udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, skal klage i forbindelse med ordregiverens beslutning om, at ordregiveren har til hensigt at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Samme frist gælder ved indbringelse for domstolene, jf. § 7 stk. 6.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
07/02/2019

Send til en kollega

0.078